Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 20 jan, 2020 13:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Een eerste blik op de MD-11 na zijn vernislaagje(s). Het verfrandje is toch al wat afgenomen door de blanke lak en verder ga ik er ook niets meer aan doen.
De eerste decals zijn intussen ook al een feit. Op de foto's vertonen ze wat rimpels maar dit komt door de Micro Set!
photo 496216


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 jan, 2020 23:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 jul, 2019 16:55 pm
Berichten: 31
Erg mooi, mooie decals ook! Wat is dat micro set precies? een soort decal soft van Revell maar dan een ander merk? Of is het veel beter?

_________________
Aan het bouwen: Fokker F-27 Schreiner Airways Italeri 1/72
Upcoming projects:
Boeing 737-200, Canadian North (of Olympic Airways), BigPlanesKits 1/72
Boeing 737-200, Olympic Airways, Eastern Express 1/144

Gebouwd:
De Havilland Canada DHC-6, Canada Armed Forces, Revell 1/72


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 jan, 2020 17:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Het ziet er overtuigend uit. Die rimpels gaan vast wel weg. Ik vind het zelf alleen erg link om in dit stadium de decasl al te plakken. Ik had zelf de aluminium randen van de vleugels en motoren etc. nog gespoten. Maar hopelijk gaat het goed zonder de decals te beschadigen of bevuilen.

Alexandros04 schreef:
Wat is dat micro set precies? een soort decal soft van Revell maar dan een ander merk? Of is het veel beter?


Jep, Microset is de onderlaag voor het op de plek houden van de decal en Microsol is het middel om de decals zacht en flexibel te maken zodat ze zich mooi naar het model vormen.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jan, 2020 13:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
FokkerFan schreef:
Het ziet er overtuigend uit. Die rimpels gaan vast wel weg. Ik vind het zelf alleen erg link om in dit stadium de decasl al te plakken. Ik had zelf de aluminium randen van de vleugels en motoren etc. nog gespoten. Maar hopelijk gaat het goed zonder de decals te beschadigen of bevuilen.


Ik gebruik Bare Metal Foil Matte aluminium;)
Alexandros04 schreef:
Wat is dat micro set precies? een soort decal soft van Revell maar dan een ander merk? Of is het veel beter?


Jep, Microset is de onderlaag voor het op de plek houden van de decal en Microsol is het middel om de decals zacht en flexibel te maken zodat ze zich mooi naar het model vormen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 feb, 2020 12:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Dat kan natuurlijk ook :wink:

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 feb, 2020 22:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Het heeft een tijdje rustig geweest rond de MD11 in het topic maar dit wilt niet zeggen dat ik heb stilgezeten. De raamdecals zijn aangebracht en zoals je op de foto's kan zien ook al een gedeelte van de leading edge. Ik zou ergens een foto moeten vinden van de onderkant zodat ik dit ter hoogte van de gondels mooi op maat kan snijden.
De echte criticasters ( helemaal niet slecht bedoeld) gaan ook opmerken dat de deuren iets aangepast zijn. De oorzaak hiervan is dat de CityBird en The Flying Dream-decals eigenlijk net een millimetertje te laag hangen waardoor de rest ook niet volledig uitkwam.
Het gaat traag maar zeker vooruit en natuurlijk ook de angst om het nog om zeep te helpen.
Ondanks dat ik een aantal goede lagen vernis heb aangebracht had ik aan de achterste deur een klein beetje silvering maar met een een laagje of 2 van de Micro Set is dit zo goed als verdwenen.

photo 498528
photo 498529

Nog een vraagje aan de lezers hier... ik had bij Authentic Airliners de detaillering voor de cargodeuren bijgekocht.
Ik twijfel om ze aan te brengen aangezien de scharnieren bij de MD11 CityBird ook groen zijn....Echter lijkt het me wel een mooi detail.
Jullie mening?
photo 498527


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 feb, 2020 11:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Ik denk dat je de scharnieren eerst op het model had moeten aanbrengen en daarna pas had moeten spuiten. Verder ziet het er goed uit. Ga je ook de inlaat van de motoren met BMF doen? Dat lijkt me nogal een hachelijk klusjes.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 feb, 2020 11:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Als een bepaald detail het aanzicht van het model erg ten goede doet maar niet helemaal klopt met het origineel dan kies ik er toch vaak voor het wel te doen. In dit geval zou ik dus zelf die aluminiumkleurige scharnieren wel opplakken, maar dat is een keuze die je zelf kan maken. Je kunt ze ook proberen met een kwastje groen te schilderen voor je ze losweekt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 feb, 2020 2:15 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Ik zou, als ik jou was, heel voorzichtig zijn met die deurdecals.....zeker die van de vrachtdeuren want ze lijken allemaal qua afmetingen heel erg af te wijken van de werkelijkheid. De main deck deur bijv. Hoort veel groter te zijn dan de andere deuren en de deur linksachter in de belly is juist weer veel kleiner. Ik zal aankomende tijd even kijken of ik wat kan opsnorren aan tekeningen zodat je een beetje een idee hebt hoe het zit. En inderdaad zijn de meeste scharnieren meegespoten met de rest van de kist.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 maart, 2020 20:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Momenteel ben ik wat op de sukkel met het Coroguard voor de vleugels. De decals van Nazca die ik hiervoor wou gebruiken komen niet mooi over elkaar met de vleugel (zijn DC10 decals).

Na wat zoekwerk blijkt niemand geen MD11 Coroguard decals te maken...Iemand een beter idee hiervoor?
Ik had een kant aangebracht maar omdat het niet naar mijn zin was deze ook terug verwijderd. Hierdoor is een klein beetje lak aan de leading edge erafgekomen...dit zal ik wel wat bijwerken nadien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement