Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 17 apr, 2024 1:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 07 aug, 2020 12:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Die had ik ook geprobeerd maar kwamen ook niet mooi uit met de cirkels op de vleugels....vandaar


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 aug, 2020 12:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Dat had je inderdaad al gezegd, lees ik nu, sorry. Niks tegen spuitbusjes wat mij betreft, ik gebruik ze bij voorkeur ook op automodelletjes omdat ik die strakke glanslaag maar moeilijk voor elkaar krijg met de airbrush. Je gebruikt Tamiya spray paints? Ik denk zelf dat je prima weg komt met afplakken en TS-30 (silver leaf) gebruiken, desnoods daarna afgezwakt met een laagje matte vernis, of misschien zelfs German grey. Coroguard heeft geen eenduidige kleur en verkleurt nogal naarmate het toestel ouder wordt. Op sommige kisten lijkt het wel gepoetst aluminium, op andere is het gewoon vlak grijs. Op de MD-11 is het vrij donker zonder hele duidelijke metaalglans.

Overigens raad ik je aan eens te kijken naar Humbrol spuitverf, die werken wat mij betreft net zo fijn als Tamiya maar je hebt een wat breder palet en het is ook makkelijker te combineren met andere merken. Overigens geeft Tamiya zelf aan dat je andere soorten verf kunt gebruiken over oppervlakken gespoten met Tamiya. Ikzelf heb ooit eens een mooie Dakota vernaggeld door Tamiya over een handgeschilderd enamel oppervlak te spuiten, andersom zal wellicht wel gaan. Altijd even testen, zou zonde zijn van je supermooie MD-11 als het mis gaat. Ik zie bij Humbrol in elk geval enkele grijstinten die goed kunnen doorgaan voor MD-11 coroguard!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement