Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 12 apr, 2017 19:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Erg gaaf model, die 1:72 747. Heel strak.

Hoe kom je aan die Robinsons? Ik ken het oude 1:72 R-22 modelletje en heb wel gelezen dat er een R-44 was aangekondigd, maar die is dus kennelijk al uit?

Welkom op het forum ook, trouwens!

groetjes Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 apr, 2017 20:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 apr, 2017 4:37 am
Berichten: 113
Woonplaats: Amerongen
@ Jelle: Dank je!

Die R44 is een toevallig gevonden kitje van Tjechische/Poolse (?) makelij, ooit bij de LHS in Aalsmeer gevonden.. en dan heb ik het over tig jaren terug toen ik daar nog regelmatig kwam. Ik heb 'm daarna ook nooit meer ergens anders gezien, dus een mazzeltje inderdaad.
Ik heb ooit 2x een proef'les' gehad op Lelystad in een rode R44,dus ik wilde 'm als modelletje hebben.. Net als een Cessna 172 en een ASK zwever op Lelystad, daar heb ik nu ook 1/72 modelletjes van liggen. En ik heb heel vroeger een korte rondvlucht gehad in een S-61N van de KLM, dus daar laatst ook de Whirlybirds kit van gekocht.

Dit is de bouwbeschrijving van de R44.. Doosje heb ik nu even niet, m'n heli'tjes liggen momenteel bij een maat van me die een perfecte airbrush heeft dus daar worden ze binnenkort gespoten.
Maar hoezo vage en onduidelijke beschrijving :cry:
photo 407795


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 apr, 2017 9:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
R-44 ben ik ook nog nooit tegen gekomen.
Afbeelding

R-22 heb ik wel (Pavla). Ook omdat ik er ooit in heb gevlogen (Lelystad), was toen een van het demo-team de Lelykopters. Volgens mij later gecrasht (niet door mij).

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 apr, 2017 17:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 apr, 2017 4:37 am
Berichten: 113
Woonplaats: Amerongen
@René: Gelukkig maar :wink: ! Als ik vorderingen maak met de heli-vlootpost ik wel een apart draadje ervoor.

@Vintage Jet: Er zitten inderdaad een paar kleine zelfbouw componenten in mijn cockpit, maar er is zoveel over uit te leggen en te vertellen dat ik daar een boek over kan schrijven na 6 jaar geduld, tegenslag, lol, bloed, zweet en tranen.. maar vooral mazzel hebben. dus wie weet komt er nog eens een topic voor, zou sowieso voor mezelf al handig zijn om eens het hele verhaal in volgorde te hebben :mrgreen:

Maar over Ed Force One. Ed is vrijwel af, ik heb 'm gisteren voor de zekerheid een laag Gloss Clear gegeven om de decals te beschermen, dus daar zie je weinig van op een nieuwe foto..
De leading edges op de vleugels komen er aan, ik ben bezig ze af te tekenen zijn kleine aluminium randen dus
Ik heb wel even een wat nettere antraciet-kleurige standaard er onder gezet; die andere 'Tamiya-tape'-standaard die eronder zat is voor mijn volgende project, de 1/72 Boeing 747-200 SCA met Space Shuttle, waar ik binnenkort een nieuw draadje voor opstart.

Dus hier nog even een foto van de Ed Force One met mooiere standaard (en extra laag Gloss Clear die je niet ziet, lol):
photo 408102

En hier Ed met z'n toekomstige maatje(s):
photo 408103

En hartelijk dank voor de leuke positieve reacties tot nu toe, en ik hoor graag feedback/tips/verbeteringen van jullie! :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement