Ik heb alle onderdelen van het romp interieur getekend. Kan je altijd andere bouwers een plezier mee doen, dacht ik.
Ik heb de paneeltjes tussen de ramen eerst met de kwast een paar lagen mahonie gegeven en daarna een drietal laagjes zwart-blauw.
Blijft nog steeds transparant als je het tegen het licht houdt. Op zich mee te level, maar de achterkant is kwalijker.
De dunne verf is onder de profieltjes gelopen, want die zitten niet over het hele oppervlak aan het transparante plastic gelijmd. Stom natuurlijk, had de stukjes tussen de ramen eerst even een beurt moeten geven met transparante lak, dan zijn de spleetjes geseald. Bij het andere raam beter, dus. En als dit raam me blijft hinderen, gewoon een nieuw maken. Voorlopig heb ik het gerepareerd door de doorschijnende plakken op de achterkant aluminium te verven. In de romp geeft het de goede indruk, maar er is nog steeds te veel van het interieur zichtbaar.
Dat wordt dus 15 (vijftien
) stoelen maken. Vandaag zijn ook de Jupiter motoren met uitlaten van Engine & Things aangekomen.
Toch wel prijzig, want de Canadese porto is ook niet mis. Gelukkig weten ze hoe vervelend NL Post en de douane hier zijn, dus de aan te geven waarde blijft mooi onder het maximum.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.