Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 10 maart, 2017 16:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 dec, 2016 11:42 am
Berichten: 10
Hallo allemaal,
laat ik me eerst maar even snel voorstellen! Ik ben Dion Lambers en ik ben 15 jaar, Heli\vliegtuigspotter en ik brouw vooral Helicopters dus daarvan gaan jullie veel zien ;)

Aangezien ik met mijn ANWB "Lifeliner4" even 3 weken niet verder kan ivm een paar kapotte onderdelen, en ik de EC135 van de Bundespolizei nog in de kast had liggen ga ik met deze bezig :)
er zullen snel updates volgen

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 maart, 2017 22:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Hey Dion, d'r zit hier een superkenner qua helikopters. Tjopper bob is zn nicknaam. Dus die zal blij met je zijn :lol:
Succes ermee.

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 maart, 2017 12:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Leuk kitje.

Heb deze kit ook tweemaal, in de versie traumaheli en deze politieversie. Hiervan ga ik een Rijkpolitie EC135 bouwen als drieluik, samen met de S.A.341 Gazelle en Bolköw Bo105.

Succes met het bouwen. :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 maart, 2017 14:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 dec, 2016 11:42 am
Berichten: 10
Scale72Modelking1984 schreef:
Leuk kitje.

Heb deze kit ook tweemaal, in de versie traumaheli en deze politieversie. Hiervan ga ik een Rijkpolitie EC135 bouwen als drieluik, samen met de S.A.341 Gazelle en Bolköw Bo105.

Succes met het bouwen. :brouw:


Jij ook succes :D ik ga mijn plannen denk ik wijzigen, ik ga denk ik ook de EC135 van de Nederlandse politie maken, de reden daarvoor is dat de gear/stangen niet kloppen voor de bundespolizei. Helaas is het setje ook niet compleet voor een EC135 van de nederlandse politie, de camera die er onder hangt zit niet in het setje


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 maart, 2017 17:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Dion L schreef:
ik ga mijn plannen denk ik wijzigen, ik ga denk ik ook de EC135 van de Nederlandse politie maken, de reden daarvoor is dat de gear/stangen niet kloppen voor de bundespolizei. Helaas is het setje ook niet compleet voor een EC135 van de nederlandse politie, de camera die er onder hangt zit niet in het setje


Gelukkig heb ik ook een model van de MLD NH-90, die heeft wel een camera waarvan ik een resin kopie wil maken. Een kopie omdat ik die camera ook nodig heb voor de NH-90 die ik ga bouwen.
Van de NH-90 maak ik een 'what if...' model in Kustwacht livery. Dus wit met oranje en blauw, zoals de Kustwacht Dorniers.

Ik weet niet wanneer ik een gietmal van die camera ga maken. Op het ogenblik heb ik nogal wat onafgemaakte modellen die ik aan het afbouwen ben.
Wellicht kan een van de andere brouwers op het forum je helpen aan een camera, zoals in bij de NH-90 geleverd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 maart, 2017 1:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ah. Super om te vernemen dat er ook weer eens een helikopter wordt gebouwd.

Zoals gemeld ben ik ook een helikopterbouwer, maar ik moet de stelling 'superkenner' afzwakken. Ben een liefhebber en kom veel te weten door gewoon goed te zoeken en veel te kijken. Door de reacties werd ik getriggerd door het hoge / lage landingsgestel verhaal. Het blijkt dat de helikopters die aan de Bundes Polizei geleverd worden inderdaad met een verhoogd landingsgestel zijn uitgevoerd (wel 10 cm hoogteverschil). Dit geeft iets meer 'ground clearance' en het is wat ergonomischer in- / uitstappen en in- / uitladen. Denk ook om het pukkeltje voor op de neus. Ik weet niet of die ook is meegeleverd in de kit.

Mocht je daarentegen een gewone politie helikopter willen bouwen, welke ook afgebeeld is op de doos, dan is dat geen probleem.
Afbeelding

Ik heb overigens ergens gelezen dat er bij een EC145 (Politie) een hoog landingsgestel zit.

Ombouwen naar een KLPD-er, kan natuurlijk ook. Wat niet geleverd wordt, zul je na moeten maken of via aftermarket moeten krijgen. Zo heb ik eens een Huey van de NASA gebouwd, deze was ook uitgerust met speciale kijkers. Die moest ik ook zelf maken. Wat dat betreft is 1:72 een leuke schaal, het lijkt al snel. Voor de lamp heb ik een Chinook als donor gebruikt. De kijker is volledig scratch uit styreen, net als de draagbeugels. De blauwe band als decal rond de neus zit er niet goed op, maar dat was ook lastig. De decal was recht en moest op een schuin en ook nog gekromd oppervlak worden aangebracht.
photo 312047

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement