Ha! Iets wat een meer in mijn straatje past.
Ik claim niet de grote Mustang kenner te zijn, maar ik denk dat je niet al te veel modificaties nodig gaat hebben. Enige grote verschil tussen de B en de C is dat de B in Inglewood werd gebouwd en de Dallas B's een C designnatie hebben gekregen. Het zijn in eigenlijk dezelfde kisten. In een latere leven van beide versies zijn wel wat wezenlijke verschillen te merken (voornamelijk aan de binnenkant). Paar voorbeelden:
- Evolutie van de RR Merlin motor.
- Extra brandstoftank achter de piloot met serieuze stabiliteitsproblemen tot gevolg.
Specifiek voor jouw beoogde versie een lijstje. Dit is niet uitputtend, maar gezien dit een racer is en de kit een Revellosaurus (jaren '70 re-box) RAF Mustang III is kom ik op het volgende:
- bird cage ipv een Malcolm hood (dit is de RAF eigen mod voor meer zicht naar achteren). Ik denk dat dit jouw grootste uitdaging gaat worden daar, zover ik aan de inhoud van de kit kan zien, enkel een Malcom hood mee is geleverd.
- Verlenging van de vertical stab naar voren toe. Deze was aangebracht voor meer laterale stabiliteit. Pin mij er niet op vast, maar ik meen dat dit een oplossing was voor de problemen veroorzaakt door de extra brandstoftank achter de piloot.
- Gun ports zullen dicht moeten.
- Ammo chutes zullen ook dicht moeten als dat nog niet het geval is
- Props in deze kit zijn met "prop cuffs" uitgevoerd. Deze racer heeft een andere stijl propblad.
- Radio antenne zal achterwege moeten blijven.
Als laatste: paar kleinere details als kleine air scoops en vents kunnen voor deze racer weggelaten zijn, panel kan minimalistisch uitgevoerd zijn, de uitlaten kunnen anders zijn (is niet goed op de foto's te zien), andere type banden, etc. Al deze specifieke racer dingen zul je moeten onderzoeken.
Pascal Dupont schreef:
Ik heb het ook maar gelezen, maar bij zo goed als elke kit van de P-51 zijn de wheelbays verkeerd gemaakt.
Ben je er mooi ingetrapt.
Ben benieuwd of je van plan was om de wheelbaydeuren open te modelleren.
Langere versie: de meeste kits van deze oude Mustangs zijn daadwerkelijk ook oud. Neem niet weg dat men 1 aspect van de wheelbays goed heeft en dat zijn de deuren. De Mustang deuren waren, op onderhoud na, altijd in de gesloten stand. Je ziet dus het meeste van de details in de wheelbay sowieso niet. Nu de crux: bij het afzetten van de motor viel de hydraulische druk geleidelijk weg waardoor de deuren voor een aantal graden alsnog opengingen. Als je kijkt naar de foto's van geparkeerde Mustangs dan zul je zien dat, afhankelijk van hoe lang geleden de motor was uitgezet, de deuren tussen 3 en 15 graden openstaan. Echter, je ziet de details van de wheelbay nog steeds niet.
Op deze foto is dit perfect te zien:
http://www.mustangsmustangs.com/p-51/p51variants/P-51C/P-51C-1NT_35.jpgOverigens, bestudeer deze site sowieso. Hele mooie bron van informatie.
Ik hoop dat dit een beetje helpt.