Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 16:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2017 23:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Wou dat scriben ziet er top uit zeg. Keek ook altijd die serie. Succes :brouw:

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 feb, 2017 22:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Goed werk VJ! Ziet er netjes, evenwichtig en schoon uit.

Die scribing template, weet je toevallig of die nog ergens verkocht wordt? Ik ben al een tijdje op zoek naar een dergelijke plaat.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 feb, 2017 9:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
er zijn er verschillende:

https://www.aviationmegastore.com/scrib ... art=102588

https://www.aviationmegastore.com/radiu ... &art=77064

https://www.aviationmegastore.com/panel ... &art=99030

enz

zelf heb ik er van Hasegawa en eduard

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 feb, 2017 17:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
SpeedAS schreef:
Die scribing template, weet je toevallig of die nog ergens verkocht wordt? Ik ben al een tijdje op zoek naar een dergelijke plaat.

Die heb ik van e-bay gehaald Alex. Helaas waren de verzendkosten hoger dan de aanschaf... een kwestie van snel vergeten, want ik heb er veel plezier van. Het is een aanrader.

Dan is het tijd voor een update. Ik ben begonnen met het scratch werk aan de wheel bay's. Misschien niet het meest logische deel om de bouw mee te beginnen, maar ik kon niet wachten. En ach, ik kon nu nog overal goed bij.

photo 400500
De geweldige pasvorm van deze kit. De romp gaat nog wel, maar dit slaat alles. Overigens; de schuine opening in het brandschot (waar de motoren bevestigd worden) hoort zo bij deze kit....

photo 400504
Hier heeft deze kit ook last van. Maar goed, dat is dan ook de uitdaging. Het is duidelijk geen 'shake and bake' model.

photo 400497
Dit is de ruimte waar het landingsgestel in wordt opgeborgen (onderaf gezien, linker kant romp met de motor rechts). De tank is één van de drie olietanks. In elk wheel bay compartiment zit er 1 gekoppeld aan de bijhorende motor en in de belly zit de long range oil tank (optioneel). Dit toestel lust nogal wat Olie. Buffalo heeft standaard vaten achter in de cabine staan om direct na de landing de olietanks bij te vullen. Er gaat al snel 2 liter per motor per uur doorheen.

photo 400498
photo 400499
De wheel bay moet zelf worden uitgesneden. Bij het model zitten wel twee plaatjes waar het landingsgestel ingestoken kan worden. Het leek mij echter interessanter om te trachten de wheel bay zo natuurgetrouw mogelijk na te bouwen (voor zover mij dat lukt in 1/72).

photo 400501
photo 400502
Het voorste deel is hier verdiept. Het achterste deel was in werkelijkheid ook niet verdiept en diende om de bovenkant van het landingsgestel te geleiden tijdens het intrekken of uitklappen. Het 'hoefijzer' is aangebracht om de grote krachten van het landingsgestel op te vangen. Weinig delen van het vliegtuig zullen zo aan krachten bloot staan als de constructie ter hoogte van de wheel bay. Harde landingen met een kracht naar boven gericht, trekkracht naar achteren als het landingsgestel wordt uitgeklapt (als gevolg van de vliegwind) en aan de andere kant trekkrachten van de motor naar voren gericht.

photo 400503
De olietank in positie. Op de achtergrond een exemplaar dat nog niet rond is geschuurd. De draadjes zijn 0.3mm kerstraad. Dat is te grof gezien de schaal, maar kleiner wordt mij te veel gepriegel (respect voor RobH, die dat wel beheerst).

photo 400506
photo 400507
photo 400505
En het resultaat tot nu toe. De PE gear doors heb ik er ter referentie bijgelegd.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 feb, 2017 18:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Dat gaat er goed uitzien VJ, leuk dat je wheelbay's zo aan kleedt.
Je gaat er wel wat van terug zien als die op zijn pootjes staat :brouw:

Groetjes, Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 feb, 2017 19:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Ik hou er wel van wanneer een standaard plastic model met PE en dergelijke extra's gedetailleerder gemaakt wordt.

Goed bezig VJ :brouw:
Ben geboeid aan het volgen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2017 20:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Knap werk VJ! Naast de DC-3 en de Connie is de C-46 mijn derde favoriet voor 1:48 bouw. Ik heb heb een tijdje terug een VacuForm kit gezien in 1:48, maar de prijs en de hoeveelheid werk welke in deze kit gaat zitten schrikt mij even af... Succes met de bouw!

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 feb, 2017 11:04 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi werk met die wheelbays. Misschien toch beter als je die draadjes leg om deze eerst te rechten zoveel mogelijk. Je kan een stukje afsnijden en gewoon rollen tussen een lat en een hard vlak. voor de stukjes met bochten raad ik aan om zoveel mogelijk vooraf te plooien en dan te positioneren. Maar ik realiteit zijn de stukjes denk ik maar half zo groot als hier getoond..

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 feb, 2017 22:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Vintage Jet schreef:
De draadjes zijn 0.3mm kerstraad. Dat is te grof gezien de schaal, maar kleiner wordt mij te veel gepriegel (respect voor RobH, die dat wel beheerst).


Kwestie van veel oefenen en bouwen. Wat Rob hier laat zien, daar zijn wel 100 modellen aan vooraf gegaan. Ik heb eens een model van hem gezien, toen hij nog niet eens geboren was. Man dat zag er niet uit, maar nu ... :mrgreen:

Wat jij laat zien, mag er absoluut ook zijn hoor. Als je maar goede referentiefoto's hebt, dan is het in deze schaal al gauw gelijkend.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 feb, 2017 23:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Silenoz schreef:
Misschien toch beter als je die draadjes leg om deze eerst te rechten zoveel mogelijk.

tsjopper bob schreef:
Kwestie van veel oefenen en bouwen. Wat Rob hier laat zien, daar zijn wel 100 modellen aan vooraf gegaan

Gents, dank voor de commentaren. Ik bouw zonder pretenties. Het leerproces is voor mij de leukste beloning en ik ga met de C-46 weer een aantal nieuwe technieken uitproberen, mogelijk gemaakt dankzij jullie hulp en kritieken. De wheelbay is daar een onderdeel van en Robs scratchwerk is een mooie bron van inspiratie. Uiteindelijk wordt het niet zo'n keurig nette wheel-bay zoals op de referentiefoto, maar een groen/aluminium versleten geheel met veel, heel veel smeer. Dus het zal allemaal aardig gemaskeerd worden. De engineers noemde de C-46 ook wel: "the plumbers nightmare"...

photo 401162
En ach, hier lopen de leidingen ook niet allemaal even recht :mrgreen:

SpeedAS schreef:
Naast de DC-3 en de Connie is de C-46 mijn derde favoriet voor 1:48 bouw. Ik heb heb een tijdje terug een VacuForm kit gezien in 1:48, maar de prijs en de hoeveelheid werk welke in deze kit gaat zitten schrikt mij even af...

http://www.oldmodelkits.com/index.php?d ... 6-Commando
Wow, das inderdaad aardig aan de prijs. En het zal ook niet zo'n klein modelletje worden. De 'Gooney Bird' is al aardig aan de maat in 1/48 en de 'Commando' is nog een flinke slag groter.

photo 401157
hier een vergelijk in 1/72

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement