Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 23:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 10 jan, 2017 23:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Je bent wel een fan kunnen we wel zeggen! En een matig drinker. En een goede glazenwasser. Maar dat is alles wat ik uit de laatste foto kan halen.

Wat een tof toestel. Ik wist er niet zoveel van. Ik ga je verslag zoals gewoonlijk volgen. Veel plezier.

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Laatst bijgewerkt door ph-adk op wo 11 jan, 2017 21:46 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 jan, 2017 5:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
TheFlyingDutchman schreef:
Ga maar uit van C-FAVO. Daarvan heb ik het artwork nu het meest compleet. Elke kist gebruikt andere lettering en logo's en er zijn verrassend weinig goede close-up foto's te vinden van de verschillende kisten. Ik moet nog even kijken hoe ik het precies vorm ga geven, als ik deze daadwerkelijk uitbreng in kleine oplage wil ik het liefst alle kisten erop hebben. Het is ook spannend hoe het groene randje rond de Buffalo titel bij de drukker vandaan komt, vandaar ook laat ik je het groen voor het overgrote deel spuiten (dat wil je zelf ook het liefst neem ik aan).

Alle hulp is welkom, des te sneller is het af!

photo 397834


Dat ziet er goed joh.... erg fraai!!

@VJ erg leuk om te zien dat je hier mee bezig bent het is wel een van mijn favo's onder de piston kisten...
Ik heb ook nog drie Commando's liggen maar het scriben hield mij tegen.....
Deze etch setjes heb ik ik ook nog liggen alleen zijn bij Buffalo de panels grijs in plaats van zwart..
Maar dat is zo opgelost jouw kennende..

Veel plezier hiermee,

Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 jan, 2017 0:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Hier nog wat extra getekende inspiratie.. Wellicht ga ik deze gebruiken voor een instructievelletje, maar of ik de decals ook daadwerkelijk meerdere keren laat drukken ter verkoop weet ik nog niet :lol:
photo 398182


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 jan, 2017 8:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1949
ph-adk schreef:
Je bent wel een fan kunnen we wel zeggen! En een matig drinker. En een goede glazenwasser. Maar dat is alles wat ik uit de laatste foto kan halen.

De spijker op zn kop :lol:

Carvair schreef:
het is wel een van mijn favo's onder de piston kisten...

Got the pun :wink:

TheFlyingDutchman schreef:
Hier nog wat extra getekende inspiratie..

Super! Op detailniveau zie ik wat verschillen (FAVO heeft geen de-ice boots), maar het is ook niet bij te houden wat ze nu weer aan deze kist vertimmerd hebben. In elk geval heeft Buffalo Joe een hele hangaar vol reserveonderdelen en die worden lang niet altijd mee gespoten.

En ook ter inspiratie: de vleugels zijn inmiddels klaar! Nu de romp (en daarvoor is het even wachten op een scribing template van Verlinden).
photo 398187

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 jan, 2017 23:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 mei, 2006 19:29 pm
Berichten: 1086
Woonplaats: Oudenbosch
Leuke collectie heb je daar. He de serie regelmatig gekeken en daar kwamen regelmatig de uitdagingen van de c-46 aan bod.

Succes met je bouw zal hem zeker volgen.

Gr Ashwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jan, 2017 17:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1949
Even een update tussendoor. Het scriben van de opliggende lijnen is gedaan. Daarbij heb ik veel plezier gehad van de scribing template van Verlinden.

photo 399064

photo 399065

Daarna is de hele romp gedaan en geschuurd. Op de foto zijn de paneel lijntjes wit van het stof, waardoor ze goed zichtbaar zijn. Inmiddels zijn de romphelften gewassen en zijn de lijntjes nauwelijks nog zichtbaar.

photo 399066

photo 399067

En dit is de eerste dry fit van de romp en wing box. Deze kit heeft de naam dat onderdelen niet goed passen, maar tot nu toe valt het mee. De ramen die dicht zijn bij C-FAVO heb ik alvast verlijmt en meegenomen in de eerste schuurronde, zodat ze straks mooi in de curve van de romp vallen. De volgende stap is het scriben van een aantal extra details. Ik heb nu toch de smaak te pakken ;-)

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Vintage Jet op za 21 jan, 2017 18:19 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jan, 2017 18:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1949
Hartelijk dank voor jullie award-nominaties. brons, zilver en goud; ik ben zeer vereerd!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 jan, 2017 16:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1949
Het gaat niet zo snel met al dat scriben, maar langzamerhand komen de details tevoorschijn; de under wing acces panels. Via deze panelen kan een technicus binnenin de vleugel kijken ter controle van bijvoorbeeld haarscheurtjes in dragende delen. In moderne vliegtuigen zijn dergelijke panelen nauwkeurig waterdicht gemaakt, omdat de vleugel één grote brandstoftank is (wet wing concept). In de C-46 is dit niet het geval; elke vleugel bevat drie separate brandstoftanks die zich uitstrekken van de motorgondels tot aan het punt waar het retractable landing light zit (nu nog een gaatje in de modelvleugel).

photo 399573

De onderste rij is net ingekrast (waardoor opstaande randjes zijn ontstaan) en de bovenste rij is al een keer geschuurd.


photo 399572

Dit is het geworden. Met het stof nog in de naadjes om het beter zichtbaar te maken. Een paar keer nalopen (met een oude tandenborstel) en wassen en de nieuwe paneel lijnen zijn nauwelijks nog zichtbaar.


photo 399574

En zo moet het er straks op het model uit gaan zien. Ondertussen ben ik begonnen met het maken van diverse scratch onderdelen, waarover later meer.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 jan, 2017 21:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Prachtwerk VJ!
Ik keek ook altijd naar de serie en het is toch wel een belevenis hoe ze het ginds redden met die oude bakken. Dit doet me terug denken aan de tijd dat ik nog aan vliegtuigmotoren werkte :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2017 17:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Leuke update VJ :brouw:

Ben sinds kort ook aan het rescriben geslagen en moet zeggen het kost wat tijd maar het resultaat is schitterend.

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement