Al was het weer niet al te best, toch maar de eindfoto's.
Op de foto's is te zien, dat de stuurkabels naar het hoogteroer achteraan de romp gekruist zijn. Dat is tijdens het aanbrengen nauwelijks te controleren en niet meer te herstellen als de vislijn afgesneden is.
En een korte evaluatie van de dingetjes die ik op dit model heb uitgeprobeerd of er aan heb veranderd.
Buizenframe in de cabine achter de ramen: Goed te doen, en redelijk geslaagd.
Het inkorten van de vleugel is goed gelukt, maar bracht een andere fout in het model aan het licht: De pootjes staan te ver uit elkaar, maar dat is (als je het op tijd uitvindt) goed te corrigeren.
De 0,2 mm messing draad om een scherpe vleugelachterrand te krijgen is niet geslaagd. Het is beter 0,3 mm draad te gebruiken, en bovendien moet de naad tussen vleugel en draad opgevuld worden met secondelijm (hoorde ik later van de "uitvinder" van dit procedé).
Kleinere wielen (fout in de kit) opgebouwd uit plaat: Redelijk geslaagd, ondanks de kleine schaal.
Correctie en detaillering motor: Goed te doen, ook op deze schaal, behalve de fairings over de cilinders.
Grotere schroef: Fluitje van een cent (je moet hem wel hebben).
Roeren losmaken: Loont ook op deze schaal.
Modelleren van stuurkabels bij de rolroeren: Goed te doen.
Modelleren van stuurkabels langs de romp: Mechanisme bij de cockpit: OK, als de metaaldraad gesoldeerd wordt (lijmen is te zwak). Opspannen langs de romp: Lastig, maar mogelijk, als het stap voor stap gebeurd (volgende ophangpunt pas doen als de lijm van het vorige droog is). Opspannen naar de roeren: Moeilijk te controleren tijdens het aanbrengen; slecht zichtbaar omdat het model vastgezet moet worden. Dus na het spannen eerst inspecteren (liefst foto's maken), voordat de vislijn afgesneden wordt.
Dat was het.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.