Soldeertijd. Te doen: De complexe uitlaat voor de motor en de bedieningsorganen voor het hoogteroer. Materiaal: 0,2 en 0,5 mm messing draad. Eerst van 0,5 mm draad een cirkeltje gebogen dat precies om het carter van de resin motor past, gewoon om de steel van een penseel heen. Daarna op een met cellotape bedekte kopie van het vooraanzicht uit Hegener de stukjes messing draad vast geplakt.
Dat moest in twee etappes, want eerst moest de ring op zijn plaats blijven. De H er onder is voor de hoogteroer bediening, die door de cockpitwanden naar buiten steekt. Vloeimiddel er op, aantippen met soldeer op de punt van de bout en dan ziet het er zo uit.
De T's zijn al op maat geknipt. Op de motor gelegd:
De diameter is dus zo'n 10 mm. Sprieten afknippen, en de 18 spaken voorzichtig een beetje naar achteren drukken.
Hierbij kwam een van die flietertjes los. Het vastlijmen met secondelijm duurde zeker twee keer zo lang als het solderen.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.