Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 21:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2017 9:24 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Heel knap werk Robh, ik zou het niet aandurven om aan zulk gepriegel te beginnen.
Chapeau!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2017 17:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Motor aluminium geschilderd, gedrybrushed met gun metal, de krukkast donkergrijd geschilderd, de klepbehuizing daarna opgehaald met steel en op de neus geplakt.

photo 399846

Toch de uitlaat op de motor gelijmd. Sommige stubs moeten nog wat recht gebogen worden, en de ontbrekende ga ik proberen apart aan te brengen.

photo 399847

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 feb, 2017 12:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
De ontbrekende uitlaatstubs aangebracht.

photo 400211

Viel eigenlijk best mee. Een foto met de prop er op.

photo 400212

Daarna de hefbomen voor de hoogteroer bediening.

photo 400210

Had er gelukkig drie gemaakt, dus eentje mocht onvindbaar weg raken.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 feb, 2017 22:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Wacht even,.... wat was de schaal ook alweer?

Knap werk Rob!

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 feb, 2017 16:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
De schaal, ach ja, het went. Maar ik heb het gevoel dat ik nu toch wel een beetje aan het overdrijven ben. Kijken hoe ver je kunt gaan :mrgreen:
Dit is nog gewoon: het landingsgestel.

photo 400454

Wielen en V-stijlen van de oorspronkelijke driemotorige kit, de resin hoofdstijlen bijgeleverd om het model eenmotorig te maken.
Control horns van de roeren heb ik van 0,2 mm messing draad in 0,3 gaatjes gemaakt.

photo 400453

Ik moet nog beslissen of ik vissnoer ga spannen voor de stuurkabels.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 feb, 2017 13:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Ik heb even zitten denken over de samenbouw volgorde. Ramen, motor afmaken (uitlaten en fairings), landingsgestel, roeren, stuurkabels? Eerst het PE trappetje voor de passagiers er maar onder gezet. Dat paste niet in de meegegoten gaatjes, dus de spreidstand iets vergroot. Maar toen het onder de romp zat, zou het model daar altijd op staan zolang er geen onderstel onder zat. Omdat ook het schilderen van de onderstel stijlen veel makkelijker zou zijn als ze er onder zaten, heb ik die maar prioriteit gemaakt. De kit had nog een verrassing in petto. Toen ik de stijlen wilde vastlijmen, bleken ze aan de bovenkant bij de vleugel veel te veel naar buiten te staan, hoewel ik het (nieuwe) gat alleen maar verplaatst had over dezelfde afstand als de breedte van het stuk dat ik uit de vleugel gezaagd had. Om de stijlen netjes verticaal te laten staan moest het gat 4,5 mm meer naar binnen en 1,5 mm meer naar voren zitten. Dus nieuwe gaatjes geboord.

photo 400625

Nu had ik ook maar mijn oude verslag van de AZ Models Fokker F.VIIb/3m van begin 2011 moeten lezen. Daar zit dezelfde fout in, die ik toen verklaard heb door de opmerking dat de verticale stijlen te lang waren, omdat het model ook te hoog was.
Oude gaatjes gestopt met Vallejo putty, stijlen gelijmd met dikke secondelijm en zie daar.

photo 400624

Hier en daar de verf nog wat bijwerken, en dan zou het moeten gaan. Het vooraanzicht gaf aan, dat de vleugel niet horizontaal stond.

photo 400622

Een stukje plastic van 0,4 mm was voldoende om dat te corrigeren. Bij het lijmen van de wielen zal ik proberen dat weg te werken, en als het niet lukt, kan ik altijd nog corrigeren door een van de banden wat platter te maken. In zijaanzicht bleek het model nog steeds op het trappetje te staan, dus ook maar de PE staartsteun er onder gezet.

photo 400621

Nu maar weer schilderen.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2017 20:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
robh schreef:
De schaal, ach ja, het went. Maar ik heb het gevoel dat ik nu toch wel een beetje aan het overdrijven ben. Kijken hoe ver je kunt gaan :mrgreen:


Heel herkenbaar... :mrgreen:

Gezien de schaal van deze kit en jouw vorige modellen even de volgende vraag: wat gebruik jij als hulpmiddel voor vergroting of is dit alles met het "blote" oog gedaan? :shock:

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2017 20:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Als het enigzins kan, doe ik het met het blote oog. Probleem onder de loeplamp (vind ik) is dat ik het gevoel voor diepte mis. Maar misschien is dat gewoon een kwestie van gebrek aan training. Grootste probleem bij het kleine spul is overigens je vingers die veel te dik zijn, maar wel veel beter iets vast kunnen pakken en op z'n plaats duwen dan een pincet.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2017 21:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Dat heb ik dus ook, maar dan met zo'n opzetbril. Soms komt het heel handig uit, maar meestal moet ik deze afzetten om een finaal oordeel te vormen. En ik heb nooit genoeg licht. :(

Voor het vasthouden van spullen, heb je al eens zo'n kleine schroeven grijper geprobeerd? Of anders iets uit de chirurgiewereld?

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 feb, 2017 11:07 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
robh schreef:
Als het enigzins kan, doe ik het met het blote oog. Probleem onder de loeplamp (vind ik) is dat ik het gevoel voor diepte mis. Maar misschien is dat gewoon een kwestie van gebrek aan training. Grootste probleem bij het kleine spul is overigens je vingers die veel te dik zijn, maar wel veel beter iets vast kunnen pakken en op z'n plaats duwen dan een pincet.

Rob


klinkt zooo herkenbaar... gelukkig zijn er hulpmiddelen voor de hele kleine deeltjes

SpeedAS schreef:
En ik heb nooit genoeg licht.


beste hulpmiddel wat er is....

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement