Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 15:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 28 nov, 2016 12:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
malair schreef:
Mooi Veleno! Ga je de achterste wielen ook nog vies maken? In de praktijk worden die altijd erg vies.

Ik zie ook een schuimblok op de achtergrond staan om onderdelen in te zetten om te drogen. Dat is handig! Dat ga ik ook gebruiken.


Op foto's heb ik gezien dat deze inderdaad heel erg vies zijn dus dit ga ook proberen na te bootsen. Die schuimblok is wel handig om prikkers in te zetten.
In mijn geval steken er nu dus motoren in :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 nov, 2016 14:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Vandaag even verder gedaan met iets heel zenuwslopend...de winglets aanbrengen.
De gear doors zijn ook aangebracht en kunnen dus drogen. Deze avond doe ik nog wat verder aan de motoren die uiteindelijk toch niet echt naar mijn zin waren.
Wat me wel opviel, de doors waren eigelijk iets te lang maar ik heb er niets aan veranderd, daarvoor had ik geen zin meer.
photo 393478
photo 393477


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 nov, 2016 15:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Veleno schreef:
Wat me wel opviel, de doors waren eigelijk iets te lang maar ik heb er niets aan veranderd, daarvoor had ik geen zin meer.

Ziet er heel goed uit. De gear doors zien er niet opvallend te lang uit hoor. Eindelijk lijken ze mij wel te kloppen...

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 dec, 2016 22:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Afgelopen dagen wat verder gewerkt aan de motoren. Ik denk dat ik een keer of drie telkens opnieuw begonnen ben met lakken, telkens was er wel iets misgelopen.
Ze zijn nog steeds niet 100 procent naar mijn zin maar ik kan er mee leven. De hoofdlandingsgestel is inmiddels ook wat vuiler gemaakt.
Zoals ik al reeds eerder had gepost waren de winglets ook aangebracht maar ook hier was ik niet tevreden over de plaatsing.
De rechterwinglet was gezakt dus die heb ik ook weer opnieuw los gemaakt en opnieuw aangebracht.
photo 393940


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 dec, 2016 9:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Netjes, maar ik zou op het neuswiel ook een lichte wash aanbrengen. Dan zie je de contouren wat beter. Nu is het nogal kaal als je het mij vraagt.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 dec, 2016 11:33 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Ik ben het met FF eens, een lichte wash op het neuswiel zou beter staan, maar hou het bij licht! Het voorwiel werd niet zo heel vies.

Wordt het trouwens niet weer eens een keer tijd voor een mooie foto van je Sabena vloot tot nu toe Veleno?

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 dec, 2016 23:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Die decals zien er echt super uit op je A320. Mooi wit gespoten ook. Hopelijk lukt dat ook bij m'n A310.

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 jan, 2017 22:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Aan iedereen een gelukkig en gezond 2017 toegewenst!
De drukte van de feestdagen en het werk laten de sporen wat achter op geestelijk en lichamelijk vlak waardoor de zin om te bouwen eigenlijk wat weg was. Elke dag zei ik: Nu ga ik eens verder werken!
Helaas... tot vandaag. De vorderingen zijn niet spectaculair maar iets is beter dan niets.
De motoren hebben me wat kopzorgen bezorgd maar uiteindelijk zijn ze wat naar mijn zin. De verwering op de exhausts ga ik nog iets feller aanbrengen.
Een punt dat hier naar voren is gebracht was dat het neuswiel iets te proper was, daar is inmiddels ook iets meer verwering op aangebracht.
De hoogteroeren breng ik op mijn gemak aan aangezien dit ook al eens misgelopen is in het verleden.

Stand van zaken momenteel:
photo 396979
photo 396977
photo 396978
photo 396980


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jan, 2017 17:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Het neuswiel ziet er zo zeker beter uit.

Motoren zijn altijd lastig schilderen of spuiten. Heb je wel eens gedacht aan Tamiya curved tape? Dat werkt geweldig voor het afplakken van rondingen. Het is wel wat prijzig, maar dan heb je wel wat.

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 jan, 2017 21:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
malair schreef:
Het neuswiel ziet er zo zeker beter uit.

Motoren zijn altijd lastig schilderen of spuiten. Heb je wel eens gedacht aan Tamiya curved tape? Dat werkt geweldig voor het afplakken van rondingen. Het is wel wat prijzig, maar dan heb je wel wat.


Ik zou deze zeker eens moeten bestellen zodat ik wat minder miserie heb met dergelijke dingen.
Voorlopig is er niet veel vooruitgang geboekt buiten wat kleinere decals aangebracht en de hoogteroeren...
Of er verwering op de vleugels gaat komen weet ik niet, de Airbussen van Sabena waren altijd vrij clean.
Echter is er al een foutje gebeurd bij het lakken van de winglets. Op de foto's is te zien dat de binnenkant normaal wit was.
Dit heb ik niet veranderd, mij stoort het niet.
photo 398616


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement