Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 19:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 13 nov, 2016 12:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Vintage Jet schreef:
SpeedAS schreef:
Vintage Jet schreef:
De rode puntjes aan de flap support fairing werden alleen aan de rechterkant toegepast, omdat daar airport service equipment actief is (bagage, high-loader, tankdienst) en mogelijk tegen zo'n fairing botst. Aan de linkerkant komt dat nagenoeg nooit voor.

Ik had in mijn studententijd anderhalf jaar op het platform van Schiphol gewerkt en dit was mij nog nooit opgevallen. Beschamend voor mij aangezien ik vaak genoeg een "bandje" tegen een A320/321 had geparkeerd voor hand-laden. :oops:

No worries, bijna geen enkele airline past dit meer toe. De Fokker-100's van Air UK hadden nog HV-yellow toen ze net in KLM kleuren waren gespoten en ik geloof dat de 747-400 van de KLM het ook nog heeft op de twee inboard 'canoes', maar verder wordt dit bijna niet meer toegepast. Behalve dan door Easyjet die het onderdeel heeft gemaakt van de livery ;-)
De reden achter het verdwijnen van deze markering is de extra kosten voor het spuiten van onderdelen versus de regelmaat waarmee het voorkomt, waarbij duidelijk gemarkeerde fairings er wonderbaarlijk genoeg net zo vaak afgereden worden als niet gemarkeerde...

:brouw: VJ


LoLz, zijn net zo vaak afgereden worden als niet gemarkeerde om de "onwaarschijnlijke", zelfde reden als "mij was dat in der tijd niet eens opgevallen". Opvallend, niet? :mrgreen:

Voor de A320, ik zou gewoon lekker doen wat jezelf als kunstenaar wilt doen, zo laten of bijwerken. Hoe dan ook, fraaie paint job zover.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 nov, 2016 20:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Een aantal kleine vorderingen...motoren zijn ook van kleur voorzien maar hier en daar moet ik ze nog bijwerken.
Ik heb ook andere cockpitdecals gepakt, ik vond de andere iets te druk op het toestel.
photo 392526
photo 392525


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 nov, 2016 22:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Dat ziet er strak uit. De vooruitgang in je brouwsels is goed te zien. De cockpit- en cabinedecals zien er overtuigend uit. Wat vind je van de kit verder? Gaat ie een beetje makkelijk in elkaar?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 nov, 2016 12:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Persoonlijk vindt ik dat Zvezda aangenamer bouwt dan Revell. Ik heb hier ook een A320 van Revell liggen op de kast en heb deze ook vergeleken met elkaar.
Mijn conclusie is dat Zvezda veel leuker bouwt (door de flaps ook) en bij deze kit is er eigenlijk weinig schuurwerk geweest omdat alles mooi aanpast.
Dat is bij de Revell A320 wel een pak anders...voor mij is deze kit een absolute aanrader!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 nov, 2016 15:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1949
Het ziet er strak uit. Naadjes mooi weggewerkt, keurig spuitwerk (mooie wit) en die decals doen het model recht. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 nov, 2016 23:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 jul, 2009 19:27 pm
Berichten: 302
Je maakt er iets moois van.

Hoop dat Zvezda met een A319 uitkomt, heb daar nog wat decals voor liggen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 nov, 2016 12:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Lex schreef:
Je maakt er iets moois van.

Hoop dat Zvezda met een A319 uitkomt, heb daar nog wat decals voor liggen.


De A321 staat ook op mijn verlanglijstje evenals een mogelijke A319 van Zvezda...ik moet alleen nog aan de decals geraken van Daco maar die zijn helaas zo goed als uitverkocht...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 nov, 2016 15:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Heel mooi Veleno! In combinatie met de decals van Authentic Airliners ziet het er al heel realistisch uit.

Ik sluit me verder aan bij het eerdere commentaar. Je vooruitgang is goed te zien (geldt trouwens voor meer mensen hier op het forum). Mooi om te zien hoe iedereen van elkaar leert.

Ik vraag me alleen af of Zvezda met de A319 uit komt. Het lijkt een logische volgende, maar Aeroflot vliegt niet met de A319. Ze kiezen bijna alleen maar vliegtuigen waar Aeroflot mee vliegt of gevlogen heeft.

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 nov, 2016 22:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Bedankt voor de complimentjes! Ik dacht hem dit weekend af te krijgen maar de goesting besliste er anders over.
Toch heb ik weer een kleine vooruitgang geboekt. Zo heb ik nog wat kleine decals aangebracht en de A320 ook voorzien van het landingsgestel.
Het einde komt stilletjes aan in zicht...
photo 393255
photo 393254
Niet op de rommel letten...dat ben ik nu eenmaal tijdens het bouwen...
photo 393253
photo 393252
photo 393251
photo 393250
photo 393249
photo 393248

Ook bij dit model zijn er een aantal puntjes die niet echt naar mijn zin zijn maar het zou ook niet meer leuk zijn mochten we altijd perfecte pareltjes neerzetten...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 nov, 2016 11:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Mooi Veleno! Ga je de achterste wielen ook nog vies maken? In de praktijk worden die altijd erg vies.

Ik zie ook een schuimblok op de achtergrond staan om onderdelen in te zetten om te drogen. Dat is handig! Dat ga ik ook gebruiken.

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement