Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 7:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 22 jan, 2017 17:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Inmiddels zijn de motoren aangebracht. Wanneer de lijm droog is kan ik de antennes gaan bevestigen om daarna de finale laag vernis aan te brengen!
Het einde is in zicht!!
photo 399159
photo 399158


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 jan, 2017 12:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Ziet er mooi uit Veleno! Ik ben het met je eens niet te veel weathering aan te brengen. Ik heb ook altijd de neiging modernere toestellen wat minder te weatheren, ik vind dat vaak iets mooier staan.

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 feb, 2017 19:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Met trots stel ik mijn nieuwste en tevens jongste telg aan jullie voor!
Rechtstreeks van de fabrikant naar de vitrinekast!
Het lijkt erop dat de staart niet goed gespoten is maar dit is door de belichting in mijn werkkamer waarvoor mijn excuses!

photo 400669
photo 400671
photo 400672
photo 400670
photo 400673
photo 400674
photo 400675
photo 400676
photo 400677
photo 400678
photo 400679
photo 400680

De bouw kort samengevat:

De Zvezda A320 is een enorm leuke kit om te bouwen, amper kieren en sluit overal zo goed als perfect aan. Aan de cockpitsectie heb ik wat meer werk gehad om deze laten aan te passen.
Tevens een heel leuk detail zijn de flaps en ook de lichten aan het neuswiel.
De vergelijking is dan ook enorm met een kit van Revell die op veel punten minder scoort (mijn mening!)

Mijn conclusie: de kit van Zvezda is absolute top en ik ga het dan ook zeker niet nalaten om nog eens een kit van dit merk in elkaar te flansen.
En nu... op naar het volgende project!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 feb, 2017 20:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Dat ziet er fraai uit , ik vind die foto realistische cabine en cockpitramen er ook erg goed op uitkomen..

Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 feb, 2017 21:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Dat is een hele knappe Airbus geworden! De detaillering maakt het model tot een realistisch geheel. En het is niet storend dat verwering heel summier of zelfs afwezig is. Past goed bij een 'moderne' kist (ook al is dit al weer 15 jaar geleden...)

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 feb, 2017 21:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Vintage Jet schreef:
Dat is een hele knappe Airbus geworden! De detaillering maakt het model tot een realistisch geheel. En het is niet storend dat verwering heel summier of zelfs afwezig is. Past goed bij een 'moderne' kist (ook al is dit al weer 15 jaar geleden...)

:brouw: VJ


Het enige qua verwering is het vuil op het landingsgestel. Ik heb gezocht om ergens een vuile Airbus te vinden van Sabena maar eigenlijk waren ze toch altijd vrij clean. Nu enig minpuntje is dat ik de winglets aan de binnenkant ook blauw heb gespoten en in werkelijkheid waren deze wit aan de binnenkant...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 feb, 2017 21:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Dichterlijke vrijheid zullen we maar zeggen. Net als de rode markering op de canoes ;-) Als je het niet weet valt het ook niet op.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 feb, 2017 18:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Mooie Sabena Airbus. Geloof dat je wel iets met Sabena hebt. Heb je al een idee voor een volgend project?

Zelf ben ik ook met een klein geheim Sabena projectje bezig. Zodra dat klaar is, zal ik er een compleet bouwverslag van schrijven. Ik kan al zeggen dat het een helikopter is.

Maar ben jou Sabena A320 ziet er mooi uit. :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 feb, 2017 19:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Inderdaad, ik ben zelf werkzaam geweest als vliegtuigmecanicien (general aviation) en mijn baas zaliger is jaren werkzaam geweest bij Sabena als boordwerktuigkundige. Ook de smerige politiek die gespeeld heeft bij het faillisement boeide me en nu nog steeds.
En natuurlijk de geschiedenis en de trots van de luchtvaartmaatschappij en de ganse sfeer errond...
Mijn volgende project? Goh, ik ben mijn DC-10 opnieuw onder handen aan het nemen al gaat dit nog effe duren omdat ik wacht op het metalen landingsgestel, de A330 moet verder afgewerkt worden, de A310 van Authentic Airliners ook en misschien ook wel de grootste suprise die ik ga maken is de knapste B757 in een heel knappe en strakke livery :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2017 20:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Hele mooie bus geworden zo! Die laatste laklaag, is dat hoogglans, semi matt, zijdeglans, iets anders?

Veleno schreef:
... is de knapste B757 in een heel knappe en strakke livery :wink:

Voor mij zou dat AA of Delta retro livery zijn, maar dat bedoel je waarschijnlijk niet. :mrgreen:

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement