Vintage Jet schreef:
SpeedAS schreef:
Vintage Jet schreef:
De rode puntjes aan de flap support fairing werden alleen aan de rechterkant toegepast, omdat daar airport service equipment actief is (bagage, high-loader, tankdienst) en mogelijk tegen zo'n fairing botst. Aan de linkerkant komt dat nagenoeg nooit voor.
Ik had in mijn studententijd anderhalf jaar op het platform van Schiphol gewerkt en dit was mij nog nooit opgevallen. Beschamend voor mij aangezien ik vaak genoeg een "bandje" tegen een A320/321 had geparkeerd voor hand-laden.
No worries, bijna geen enkele airline past dit meer toe. De Fokker-100's van Air UK hadden nog HV-yellow toen ze net in KLM kleuren waren gespoten en ik geloof dat de 747-400 van de KLM het ook nog heeft op de twee inboard 'canoes', maar verder wordt dit bijna niet meer toegepast. Behalve dan door Easyjet die het onderdeel heeft gemaakt van de livery
De reden achter het verdwijnen van deze markering is de extra kosten voor het spuiten van onderdelen versus de regelmaat waarmee het voorkomt, waarbij duidelijk gemarkeerde fairings er wonderbaarlijk genoeg net zo vaak afgereden worden als niet gemarkeerde...
VJ
LoLz, zijn net zo vaak afgereden worden als niet gemarkeerde om de "onwaarschijnlijke", zelfde reden als "mij was dat in der tijd niet eens opgevallen". Opvallend, niet?
Voor de A320, ik zou gewoon lekker doen wat jezelf als kunstenaar wilt doen, zo laten of bijwerken. Hoe dan ook, fraaie paint job zover.