Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 9:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 31 okt, 2016 22:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Sinds vandaag weer een weekje terug uit het zonnige Tenerife en het leek me wel een gepast moment om de Zvezda A320 eens uit te pakken.
Zowel onze heenreis als terugreis was met een TCB-A320 dus ook tijd genoeg gehad om deze eens te bestuderen.
De Zvezda A320 bouwt wel leuk al heeft het toch even geduurd alvorens ik echt doorhad hoe de flaps in elkaar zaten. En hoe kan het ook anders dat deze de Sabenakleuren krijgt...
Het toestel gaat de registratie OO-SNE krijgen en volgens de informatie die zich op het internet bevindt is deze Airbus op 30augustus 1999 in dienst gegaan tot aan het faillisement.
Momenteel vliegt er bij Brussels Airlines ook een A320 met deze registratie maar ik denk dat dit niet hetzelfde toestel is (volgens info op het internet).

photo 389145
photo 389144
De raamdecals van AA!
photo 389143
photo 389142
photo 389140
photo 389141
De wielen zijn al in kleur gezet en hiervoor heb ik wat zwart met donkergrijs gemengd.

Tot zover de bouw


Laatst bijgewerkt door Veleno op zo 05 feb, 2017 19:55 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 nov, 2016 23:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Leuk project! Weer een Belgische schoonheid bij de verzameling ;-)

OO-SNE s/n 1054 is op 1999-08-27 geleverd aan Sabena. Na het faillissement van Sabena heeft het toestel een jaar op Chateauroux gestaan in afwachting van een nieuwe eigenaar. Dit heb ik daarover kunnen vinden:
tussen 2002 en 2004 heeft het als F-OHJZ gevlogen voor Khalifa Airways.
tussen 2004 en 2007 heeft het als TC-JLG gevlogen voor Turkish Airlines.
tussen 2007 en 2011 heeft het als SU-LBJ gevlogen voor Lotus Air.
sinds dien vliegt het toestel als VQ-BNR voor Yamal Airlines en is daar nog steeds actief.

De huidige OO-SNE is inderdaad een ander toestel met s/n 4243 en die is pas in 2016 aan het Belgische burgerluchtvaartregister toegevoegd.

Succes, :brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 nov, 2016 1:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Hey VJ!

Bedankt voor de informatie. Toen we eerder deze maand op vakantie gingen en net geland waren in Tenerife wilde het toeval dat de OO-SNE van Brussels Airlines naast ons toestel geparkeerd stond.

Er zijn een aantal vorderingen gebeurd zoals de flap track fairings voorzien van een rood eindje, een vernislaag en uiteindelijk de eerste decals.
photo 389722
photo 389721


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 nov, 2016 12:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Klein detail: http://sabena.alpe.be/A320/A320_OOSNE_2.JPG
De rode puntjes aan de flap support fairing werden alleen aan de rechterkant toegepast, omdat daar airport service equipment actief is (bagage, high-loader, tankdienst) en mogelijk tegen zo'n fairing botst. Aan de linkerkant komt dat nagenoeg nooit voor.

Succes, het ziet er al strak uit!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 nov, 2016 13:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Thanks VJ!

Ik ga ze zo laten (lomp van mij ik weet het)...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 nov, 2016 15:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Veleno schreef:
Ik ga ze zo laten (lomp van mij ik weet het)...

Zeker niet hoor! Het is de respectabele keuze van de modelbouwer. Zoals je zelf ook zei bij de DC-6; soms moet je genoegen nemen met verschillen tussen model versus realiteit :wink:. Overigens zag ik dat minstens een diecast producent de zelfde keuze heeft gemaakt en alle fairings (beide zijden) rood heeft gemarkeerd. http://thumbs4.picclick.com/d/w1600/pic ... assics.jpg

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 nov, 2016 17:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Vintage Jet schreef:
Veleno schreef:
Ik ga ze zo laten (lomp van mij ik weet het)...

Zeker niet hoor! Het is de respectabele keuze van de modelbouwer. Zoals je zelf ook zei bij de DC-6; soms moet je genoegen nemen met verschillen tussen model versus realiteit :wink:. Overigens zag ik dat minstens een diecast producent de zelfde keuze heeft gemaakt en alle fairings (beide zijden) rood heeft gemarkeerd. http://thumbs4.picclick.com/d/w1600/pic ... assics.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

:brouw: VJ


Ik vindt het wel iets hebben :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2016 12:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Hé leuk Veleno! Zie er al goed uit. Ik ga de A320 van Zvezda zeker ook nog een keer maken (in de kleuren van Amsterdam Airlines).

Ga je de A319 en A321 ook nog een keer maken? Deze had Sabena ook in de vloot.

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 nov, 2016 0:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Ziet er goed uit! Ik ben benieuwd of je deze 320 helemaal schoon laat. :wink:

Vintage Jet schreef:
De rode puntjes aan de flap support fairing werden alleen aan de rechterkant toegepast, omdat daar airport service equipment actief is (bagage, high-loader, tankdienst) en mogelijk tegen zo'n fairing botst. Aan de linkerkant komt dat nagenoeg nooit voor.


Ik had in mijn studententijd anderhalf jaar op het platform van Schiphol gewerkt en dit was mij nog nooit opgevallen. Beschamend voor mij aangezien ik vaak genoeg een "bandje" tegen een A320/321 had geparkeerd voor hand-laden. :oops:

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 nov, 2016 11:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
SpeedAS schreef:
Vintage Jet schreef:
De rode puntjes aan de flap support fairing werden alleen aan de rechterkant toegepast, omdat daar airport service equipment actief is (bagage, high-loader, tankdienst) en mogelijk tegen zo'n fairing botst. Aan de linkerkant komt dat nagenoeg nooit voor.

Ik had in mijn studententijd anderhalf jaar op het platform van Schiphol gewerkt en dit was mij nog nooit opgevallen. Beschamend voor mij aangezien ik vaak genoeg een "bandje" tegen een A320/321 had geparkeerd voor hand-laden. :oops:

No worries, bijna geen enkele airline past dit meer toe. De Fokker-100's van Air UK hadden nog HV-yellow toen ze net in KLM kleuren waren gespoten en ik geloof dat de 747-400 van de KLM het ook nog heeft op de twee inboard 'canoes', maar verder wordt dit bijna niet meer toegepast. Behalve dan door Easyjet die het onderdeel heeft gemaakt van de livery ;-)
De reden achter het verdwijnen van deze markering is de extra kosten voor het spuiten van onderdelen versus de regelmaat waarmee het voorkomt, waarbij duidelijk gemarkeerde fairings er wonderbaarlijk genoeg net zo vaak afgereden worden als niet gemarkeerde...

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement