Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 16:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 18 sep, 2016 18:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Alweer een nieuw project in hoeverre je hem nieuw kan noemen. Ik ben inmiddels toch al een tijdje bezig aan dit toestel.
De kit die ik hiervoor gebruik is de A330-300 Thai Airways van Revell. Zoals de topic aangeeft heb ik het toestel aangepast naar de -200 serie.
Waarom? Oorspronkelijk dacht ik een A330-300 te maken maar bij nader opzoekwerk bleek ik niet de juiste motoren te hebben en aanpassen bleek ook niet het gewenste resultaat te bekomen.
Dus... met de zaag aan het werk.
De registratie die het toestel gaat krijgen is de OO-SFP. Deze Airbus is in dienst gegaan bij Sabena op 16 september 1998 en is na het faillisement naar Air Greenland gegaan waar het de registratie OY-GRN heeft gekregen.

Een goede tip, gebruik nooit een elektrische verstekzaag :lol:
Op de eerste foto kan je het resultaat daarvan zien, namelijk het grote gapende gat vooraan de romp.
photo 384746
Ook verstevigingen aanbracht ter hoogte van de wielbakken en ook het gat onderaan is goed te zien.
photo 384745
Achterste sectie aan elkaar met de nodige hoeveelheid Milliput.
photo 384747
Stand van zaken momenteel...
photo 384748
photo 384749
photo 384744
photo 384750

Deze bouw gaat vrij traag door het vele plamuurwerk en natuurlijk de goesting voor het bouwen.
Natuurlijk moet ook de DC10 afgewerkt worden maar door de rampzalige weathering die ik had aangebracht (en helaas niet meer af te krijgen is) denk ik dat ik de vleugels ga herspuiten...
Werk genoeg dus!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 sep, 2016 11:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Ziet er netjes uit. Zagen in de romp levert toch altijd veel plamuur- en schuurwerk op, hoe netjes je het ook verzaagd. Zelf heb ik ooit eens een setje met handzaagjes van trumpeter gekocht bij de LHS. Als je daar rustig mee zaagt, dan kan dat netjes recht zonder al te veel verlies van plastic. Vervang je ook de staart?

Groetjes,

Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 sep, 2016 12:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
De staart laat ik zo... Ik heb na een aantal keer goed vergeleken te hebben toch geen verschillen gezien of mis ik er een paar?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 sep, 2016 13:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Blijkbaar is de staart van een -200 een halve meter hoger dan de -300... Het lijkt erop of de staart nog iets rechter staat...verdorie.
Iemand enig idee hoe ik dit nog zou kunnen aanpassen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 sep, 2016 14:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Veleno schreef:
Blijkbaar is de staart van een -200 een halve meter hoger dan de -300... Het lijkt erop of de staart nog iets rechter staat...verdorie.
Iemand enig idee hoe ik dit nog zou kunnen aanpassen?


Of je scratcht een nieuwe staart, danwel het ontbrekende stuk, of je koopt deze: A330-200 staart. Even wachten tot ie weer beschikbaar is...

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 sep, 2016 15:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Was de staart van de A310 niet gelijk aan die van de 330-200? Misschien een optie als je nog een oude Revell A310 hebt slingeren ofzo.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 sep, 2016 16:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
TheFlyingDutchman schreef:
Was de staart van de A310 niet gelijk aan die van de 330-200? Misschien een optie als je nog een oude Revell A310 hebt slingeren ofzo.


Nee, helaas niet. De staart van een A300-600(R) is gelijk aan die van een A310. De A330/A340 serie is anders.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 sep, 2016 18:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
FokkerFan schreef:
Veleno schreef:
Blijkbaar is de staart van een -200 een halve meter hoger dan de -300... Het lijkt erop of de staart nog iets rechter staat...verdorie.
Iemand enig idee hoe ik dit nog zou kunnen aanpassen?


Of je scratcht een nieuwe staart, danwel het ontbrekende stuk, of je koopt deze: A330-200 staart. Even wachten tot ie weer beschikbaar is...


Dan denk ik dat ik een andere staart moet kopen want het scratchen is helemaal niet mijn sterkste punt...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 sep, 2016 23:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Met witte Milliput (keramisch spul dat ik) kun je de staart net als met klei grof bewerken en daarna in vorm schuren. Als je toch een nieuwe staart wilt kopen zou ik deze poging zeker wagen. Als het lukt heb je mooi wat geld uitgespaard. Als het niet lukt ben je wel een ervaring rijker. Win-Win zou ik zeggen. :mrgreen:

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 okt, 2016 13:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
Tof project Veleno! Ik heb zelf eigenlijk nog nooit een ombouw gedaan, dus ook deze volg ik weer met genoegen.

Succes!

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement