Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 3:22 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Revell B777-300ER
BerichtGeplaatst: ma 29 aug, 2016 21:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 29 aug, 2016 21:02 pm
Berichten: 11
Hallo,

Ik heb altijd met weinig middelen gewerkt, omdat het vaak prijzig is en ik altijd tevreden was met mijn modellen. Maar nu wil ik het dus next level maken en dat met mogelijk jullie hulp. Ik hoop dus veel tips en trics van jullie te krijgen. Ik ben niet in het bezit van een airbrush dus veel wordt met de kwast gedaan. Gelukkig heb ik kort geleden putty gekocht (motip fine putty) en ik gebruik voor grote witte delen de action spuitbussen en voor de doorzichtige laag vernis ook.

Verwacht niet teveel van mij, ik doe graag dingen zoals ik het mooi en handig vind. Ik ga dus geen motoren van andere sets gebruiken of zo`n dingen want dat vind ik simpelweg niet nodig. (Geen belediging voor de mensen die dat wel doen, heb ik respect voor!) Maar natuurlijk wil ik de modellen zo echt mogelijk te laten lijken.


Laatst bijgewerkt door Brammiel op di 14 jan, 2020 12:52 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Revell B777-300ER
BerichtGeplaatst: ma 29 aug, 2016 22:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Bram, welkom hier!

Iedereen bouwt op z'n eigen niveau. Wat je van dit forum mag verwachten is opbouwende kritiek, d.w.z. tips om het in het vervolg beter, mooier, netter te doen. Of je daar vervolgens wat mee doet is aan jou, maar het is voor de mensen die de moeite nemen om je van die tips te voorzien altijd wel netjes om even te laten zien wat je ermee doet, of te onderbouwen waarom je er eigenwijs niets mee doet (want ook dat mag! :brouw: ). Niemand zal je zonder enige context de grond in boren ook al hangen de verfdruppels centimeters dik onderaan je model, en mensen die dat wel doen zijn het niet waard om je druk om te maken (het blijft internet, maar gelukkig is dit over het algemeen een beschaafd forum :wink: ). Ook zul je het over het algemeen zeker ook horen als je dingen goed aanpakt of netjes hebt gedaan.

Of je een model volhangt met los bijgekochte accessoires mag je natuurlijk helemaal zelf bepalen. Vaak doen mensen dit omdat ze de onderdelen uit de bouwdoos niet goed vinden kloppen met de werkelijkheid, of om meer detail toe te brengen. Ik heb de Zvezda/Revell 777 zelf nog niet gezien maar ik geloof niet dat het bij deze kit uberhaupt echt 'nodig' is.

Je foto's kun je plaatsen door de directe URL van je afbeelding tussen [ img ] en [ /img ] te plaatsen maar dan zonder spaties tussen de blokhaakjes. Ik zie op MyAlbum niet direct hoe je de URL kunt opvragen maar ik raad je aan de Modelbrouwers albums te gebruiken, dat zit erg gebruiksvriendelijk geïntegreerd in het venster waar je je berichten typt.

Ik ben benieuwd wat je ervan maakt!

Groetjes Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Revell B777-300ER
BerichtGeplaatst: ma 29 aug, 2016 23:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 29 aug, 2016 21:02 pm
Berichten: 11
Dankjewel Jelle voor dit vliegensvlugge antwoord.

Afbeelding


Ik heb hierboven [img]delink[/img] dus zou die moeten kloppen. Zien jullie nu een foto?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Revell B777-300ER
BerichtGeplaatst: ma 29 aug, 2016 23:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Dag Bram, welkom! Een forum is er om elkaar te helpen, ideeën te vragen en aan te dragen alsook een mooie bron van informatie. Vraag maar raak. :)
Voor wat betreft foto's - in stappen:
Code:
1) Op jouw computer de foto's bewerken zodat de maximale breedte 1024 pixels is.
2) Op deze site heb je een tabblad "Albums". Openen en een album aanmaken.
3) Aangemaakt album selecteren en foto's uploaden.
4) Tijdens het schrijven van een nieuwe post of het bewerken van een bestaande post kun je links op het scherm een icoontje van een fototoestel zien (ik gebruik Firefox als browser).
5) Klik op dat fototoestel icoontje en je krijgt een menu aan de linker kant waarin je een bestaande album kunt selecteren.
6) Als je op een foto uit dat album klikt dan wordt er automatisch een link naar de gekozen foto in het schrijfblok geplaatst.
7) Controleer jouw post door op de knop "Voorbeeld" te klikken.
8) Indien je tevreden bent met het voorbeeld, maak dan definitief jouw post aan door op op de knop "Bevestig" te klikken.


Succes! Laat maar weten als iets niet duidelijk is.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door SpeedAS op ma 29 aug, 2016 23:10 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Revell B777-300ER
BerichtGeplaatst: ma 29 aug, 2016 23:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Je hebt het bijna goed gedaan! Je hebt de link van de pagina waar de foto staat geplakt. Wat je moet hebben is de directe link van de foto. Die krijg je door je rechtermuisknop op de foto te klikken en dan (afhankelijk van je browser) iets moet zien staan als 'adres van afbeelding kopieren'. Die plak je dan tussen de Img tags.

Klik anders even op 'Citeer' onder deze post van mij, dan zie je welke link ik heb gebruikt.
Als tip geef ik je gelijk mee dat je de foto's beter op 1000 pixels breed kunt houden, zoals je ziet trekt het de site uit z'n verband. Is heel makkelijk te verkleinen in MS Paint!

https://modelbrouwers.nl/media/cache/8c ... 3e19bf.jpg

EDIT: foto weer uit de haakjes gehaald gezien het formaat.


Laatst bijgewerkt door TheFlyingDutchman op di 30 aug, 2016 6:48 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Revell B777-300ER
BerichtGeplaatst: ma 29 aug, 2016 23:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 29 aug, 2016 21:02 pm
Berichten: 11
Dankjewel het is mij gelukt! Nou dat je elkaar hier helpt is al duidelijk :brouw:

Hier de fotos:

photo 383090
De doos, level 4.


photo 383091
Decalvelletje met grote decals.


Laatst bijgewerkt door Brammiel op do 01 aug, 2019 19:21 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Revell B777-300ER
BerichtGeplaatst: ma 29 aug, 2016 23:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Die baby-bus is niet verkeerd. Succes met de B773 en laat de foto's en vragen maar komen!

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Revell B777-300ER
BerichtGeplaatst: di 30 aug, 2016 4:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Hoi Bram,

Welkom! leuk dat je de moeite neemt om je brouwsels en je vorderingen met ons te delen. Afgaand op de foto van jou Airbus heb je de basis al aardig in de vingers, dus kijk ik uit naar de rest van je werk.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Revell B777-300ER
BerichtGeplaatst: di 30 aug, 2016 8:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 29 aug, 2016 21:02 pm
Berichten: 11
Dankjulliewel, ik ga snel beginnen.

Het model is al in bad geweest dus nu ff opdrogen. :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Revell B777-300ER
BerichtGeplaatst: di 30 aug, 2016 9:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 29 aug, 2016 21:02 pm
Berichten: 11
Hier is mijn eerste vraag.

Maakt het uit als je het landingsgestel erop maakt maar dat je dan geen flaps erop maakt, of is dit onrealistisch?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement