Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 4:27 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 26 nov, 2016 20:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Ben het helemaal met de vorige sprekers eens.

Enig minpuntje is dat je naam bij de nominatie voor een award vermoedelijk door een autocorrect is veranderd in een enge ziekte. Op je model kan ik niks aanmerken. Heb je zelf nog iets waar je niet tevreden mee bent?

Hier kun je trots op zijn :brouw:

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 nov, 2016 20:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1949
I am the one to blame :oops: Sorry Martijn, inderdaad autocorrectie. Ik heb de moderators gevraagd of ze het kunnen corrigeren.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 nov, 2016 21:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Malair, Malaria..

Het was een beetje muggenziften. :wink:

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 nov, 2016 22:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1949
HAHA, LOL. Hij maakt hem gewoon ;-)
Dank aan BBT; het is aangepast.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 nov, 2016 11:41 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Ieder heel erg bedankt voor de mooie woorden!

Vintage Jet schreef:
Hoe heb je die panellines op de motoren zo fraai donker geaccentueerd?
Op de motoren van het model zitten geen panel lines. Scriben (en vervolgens een wash) zag ik niet zitten, dus heb ik een microbrush (wederom hier in de shop te koop) met het zwart van de Tamiya wheathering set gebruikt. De lijntjes zijn dus uit de losse pols gezet.
Vintage Jet schreef:
Hierbij is deze creatie van jou voorlopig mijn muze :wink: De award nominatie is verzonden.
Bedankt VJ! Vorig jaar was ik nog tweede met mij Antonov 148. Aangezien jouw Caravelle er ook tussen staat zal ik dit jaar ook weer geen eerste worden :lol: Jouw Caravelle is voor mij het civiele model van het jaar.
ph-adk schreef:
Heb je zelf nog iets waar je niet tevreden mee bent?
Er is altijd iets aan te merken :). Ik ben deze keer best tevreden over het eindresultaat, echter mijn verbeterpuntjes:
- Het landingsgestel had ik iets meer kunnen detaileren. Ze zijn niet slecht, maar een beetje simpel;
- Het anti-glare shield loopt niet helemaal recht (loopt een beetje schuin naar beneden). Deze had wat rechter gemogen;
- Hoewel ik het effect best mooi vind, hadden de panel lines op de motoren iets dunner gemogen. Dat benaderd de realiteit beter;
- Het is bijna niet te zien en op een foto al helemaal niet, maar de outline van de deuren loopt niet helemaal gelijk met de decals. Volgende keer test ik dit beter uit van te voren, of maak ik de outline gewoon dicht met wat plamuur.
- De wheatherig bij de leading edges van de vleugels is iets te veel. Daardoor lijkt het alsof ze niet recht geschilderd zijn, maar dat zijn ze uiteraard wel. Dit effect is sterker op een foto dan in het echt.

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 dec, 2016 1:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Dat is een plaatje geworden zeg, wat een pracht kist. Verwering is spot on. TOP!

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 dec, 2016 1:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Mooie model geworden! De Trident past ook erg mooi in het rijtje van de T-tails zoals op de foto te zien is. :)
What's next? :mrgreen:

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 dec, 2016 12:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1949
SpeedAS schreef:
What's next? :mrgreen:

Volgens mij de volgende epic tri-jet :wink: https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 46&t=48810
Eh, Martijn? Komt ooit dat moois uit Frankrijk aan de beurt denk je? Ik bedoel; als we het over prachtige three-holers hebben dan mag de Dassault Falcon (elk type) toch niet ontbreken http://modelstories.free.fr/analyses/av ... _FALCON7X/

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 dec, 2016 13:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Vintage Jet schreef:
SpeedAS schreef:
What's next? :mrgreen:

Volgens mij de volgende epic tri-jet :wink: https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 46&t=48810
Eh, Martijn? Komt ooit dat moois uit Frankrijk aan de beurt denk je? Ik bedoel; als we het over prachtige three-holers hebben dan mag de Dassault Falcon (elk type) toch niet ontbreken http://modelstories.free.fr/analyses/av ... _FALCON7X/

:brouw: VJ


Ik dacht ik hint even naar een andere Tri-jet. :mrgreen:

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 dec, 2016 11:24 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Bedankt Bas en Alex voor de complimenten!

Voor degene die nog interesse hebben in bewegende beelden van de Trident (Heathrow van weleer): https://www.youtube.com/watch?v=XybBtck7cAU

Vintage Jet schreef:
Eh, Martijn? Komt ooit dat moois uit Frankrijk aan de beurt denk je? Ik bedoel; als we het over prachtige three-holers hebben dan mag de Dassault Falcon (elk type) toch niet ontbreken http://modelstories.free.fr/analyses/av ... _FALCON7X/
Hij past zeker in het rijtje thuis VJ, maar zoals ik in de openingspost zei is er helaas geen 1:144 model van beschikbaar. Ik heb drie regels bij mijn modelbouw keuze: 1) Schaal moet 1:144 zijn, 2) Het moet een civiel toestel zijn en 3) minimaal 12 passagiers (indien het passagiers betreft). Civiel is soms een rekbaar begrip (de TU-116 is bijvoorbeeld alleen gebruikt voor vervoer van overheidsfunctionarissen, maar vloog wel in de kleuren van Aeroflot), maar 1:144 is wel een harde regel. Maar zodra de Dassault Falcon 900 (of Dassault Falcon 50) uitkomt in 1:144 ben ik de eerste die hem aanschaft.
p.s. De Dassault Falcon 20 is wel beschikbaar in 1:144 van F-RSIN, welke ik dan ook heb maar nog wel moet maken.

SpeedAS schreef:
Ik dacht ik hint even naar een andere Tri-jet. :mrgreen:
Haha, nog twee te gaan na de Yak-40, de DC-10 en natuurlijk de Tristar! De Tristar komt denk ik als laatste aan de beurt. Over twee weken neem ik twee weken kerstvakantie, dus dan heb ik meer tijd om te bouwen. Aangezien ik de DC-10 in KLM kleuren ga maken (en dit enorm veel spuitwerk gaat vergen) doe ik die eerst omdat ik dan meer tijd heb. Plus, ik kan dan mooi jouw Tristar bij jou afkijken :P

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement