Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 19:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 17 aug, 2016 9:11 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
zoals hierboven aangehaald, mooi ontvetten van je model, eventueel licht ruw schuren. Ik weet niet of ze daar ontvetters hebben in schilderwinkels, maar hier (in onze luxelandjes...) hebben we formule MC, en die werkt echt zalig...

Moet wel iets geven zo weer basic modelbouwen, maar op de foto's ziet het er goed uit... Hopelijk kan ik binnenkort ook weer eens bouwen. Mijn vriendin wilt dat eerst de verandingen in haar huis gedaan zijn, en dat ik dan weer de hobby oppak, dus kan ik nu kiezen 's avonds, kijken naar de TV (en flutprogramma's bekijken en 5-TV films of doorwerken... is ook een motivatie)

Over het stukje met de X-winds snap ik niet veel als leek...

Benieuwd naar de decals... ergens zou ik dit model ook eens willen maken, maar dan in de Rackham versie, mijn vriendin is TinTinofiel, daarmee... Hopelijk worden deze ooit eens uitgebracht door een deugdelijke decalmaker...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 aug, 2016 22:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 24 aug, 2010 15:56 pm
Berichten: 234
Dank jullie wel voor de reactie, op een tombula had ik hier plastic preparer gewonnen en heb dat gebruikt, volgens mij valt de schade mee, en er is zeker omheen te werken. De tip van de tape eerst ergens anders op plakken om de plakkracht af te nemen is zeker een goeie:):)

Silenoz schreef:

Moet wel iets geven zo weer basic modelbouwen, maar op de foto's ziet het er goed uit... Hopelijk kan ik binnenkort ook weer eens bouwen. Mijn vriendin wilt dat eerst de verandingen in haar huis gedaan zijn, en dat ik dan weer de hobby oppak, dus kan ik nu kiezen 's avonds, kijken naar de TV (en flutprogramma's bekijken en 5-TV films of doorwerken... is ook een motivatie)

Ik ken iemand die een huis vol met bouwdozen heeft staan en geen actieve bouwer is:) de hobby heeft heel veel facetten:):)

Citaat:
Over het stukje met de X-winds snap ik niet veel als leek...

Benieuwd naar de decals... ergens zou ik dit model ook eens willen maken, maar dan in de Rackham versie, mijn vriendin is TinTinofiel, daarmee... Hopelijk worden deze ooit eens uitgebracht door een deugdelijke decalmaker...


Voor de X-winds (cross wind) of zij-wind kijk hier eens https://youtu.be/mMvLuUJFHYk,

In belgie als ik het goed heb vliegt er een tintin schema rond, decals van dat soort schemas (hello kitty, disney (heel erg)) En eigenlijk elk merk waar rechten aan verbonden zijn, zijn vaak schemas waar decal makers hun vingers niet aan branden. Als er een rechten-claim komt kan je letterlijk je spulletjes wel inpakken. Easyjet bijvoorbeeld wil het absoluut niet hebben dat hun merknaam gebruikt word. En er is naar ik weet in het verleden vriendelijk verzocht aan bepaalde verkopende partijen om hun activiteiten te staken op dat gebied. Dus ik hoop net als u dat dat schema er komt, maar vaak zijn het kleinschalige hobbyisten zoals wij die het voor de fun doen en zich dus niet met de rechten bezig kunnen houden simpelweg omdat het niet loont dat product te produceren.

Groet
Arjan

_________________
Waar is mijn like button mèt connectie naar facebook:O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 sep, 2016 6:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 24 aug, 2010 15:56 pm
Berichten: 234
Na een kleine 2 weken weer een update van mijn kant, omdat er de eerste zaterdag een expo gehouden werd, en daardoor de modelbouwwinkel (met compressor gesloten was):(:(. maar afgelopen zaterdag toch weer wat progressie gemaakt en daardoor kan ik nu de fotos laten zien:)

Ik heb de vleugels met een lichter grijs gespoten dan de primer omdat ik dat bij nader inzien toch een mooiere kleur vond. verder ben ik daarna dry fits gaan doen van de flaps en slats, en daarbij goed gekeken naar de onderliggende delen, vooral onder de slats, en heb besloten de grijze primer kleur daarop te houden waardoor als ik de leading edge aluminium maak er een 3 kleur onstaat en daardoor iets leukers dan een 2 kleurige grijs en aluminium vleugel. Maar daarover later meer want ik wil de vleugel nog niet gaan lijmen omdat ik bang ben dat er iets afbreekt bij het schilderen van de romp.

eerst wil ik ook even zeggen dat ik maar 2 cameras (ipad en telefoon haha) tot mijn beschikking heb en daardoor echt niet geweldige kwaliteit fotos kan maken, wie weet in de nabije toekomst een mooi compact cameratje.

Afbeelding

Afbeelding
de dryfit bleef bijna uit zichzelf zitten, Zvezda laat het erg goed in elkaar zetten, erg leuk om te zien en het detail vind ik ook erg mooi:)

Ik probeer de motoren zo accuraat mogelijk na te maken, maar dat vind ik met de kleinere vloot wat moeilijker, de dreamliners en GE-90-115B motoren is het glimmend zwart met zilver rand,Afbeelding


de kleine CFM motoren lijken wel brons van voren en van achter, met een grijs achtige cowling. de kleurstelling heb ik dus wat moeite mee omdat jet exhaust is net te goud achtig.
Afbeelding

de voorkant ziet er zo uit, de achterkant heb ik helaas al ingepakt voor het inpakken, foto volgt later

Afbeelding


en omdat er niet alleen maar gewerkt en gebouwd word even een foto met skyline van Panama... en zoals bassie altijd zegt Altijd blijven plakken uuh lachen hahah


groet Arjan

_________________
Waar is mijn like button mèt connectie naar facebook:O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement