Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 14:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 29 mei, 2016 12:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Door de tegenslag met de DC10 die binnenkort zal hersteld worden heb ik besloten om de rest eens af te werken.
De 767 had ik al een tijdje nog op de plank liggen maar aan afwerken kwam ik niet toe. In het topic van de Sobelair 767 werd er terecht opgemerkt dat de raamconfiguratie niet klopte. Hier heb ik inmiddels aangepakt. De laklaag heb ik door middel van schuren verwijderd op de nodige plaatsen en de rest heb ik de oppervlaktelaag gebroken zodat de nieuwe lak goed hecht.
Ook heb ik de vleugels terug verwijderd, de motoren worden ook licht aangepast. Over motoren gesproken, van de Sobelair heb ik een klein detail vergeten aan de motoren en dit ga ik wel aanbrengen bij de CityBird.
De foto van voor de aanpassing :

photo 373959

De stand van zaken nu, extra ramen toegevoegd en het bagageluik vergroot aan de rechterkant:
photo 373964
photo 373963
photo 373962
photo 373961
photo 373960


Laatst bijgewerkt door Veleno op wo 14 sep, 2016 18:52 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: B767 OO-CTQ CityBird
BerichtGeplaatst: ma 30 mei, 2016 10:06 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
Leuk project Veleno! Was het niet gemakkelijk geweest om de raampjes op te vullen en met decals te werken?

Zie ik daar trouwens ook nog een 747 op de plank liggen? :P

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: B767 OO-CTQ CityBird
BerichtGeplaatst: ma 30 mei, 2016 15:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Dat had misschien makkelijker geweest maar ik ben niet zo een voorstander van de decals die bij de sheet zitten.
Die 747 is maar een stuk waar ik vanalles op uitprobeer... de bedoeling is om de CityBird af te werken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: B767 OO-CTQ CityBird
BerichtGeplaatst: ma 30 mei, 2016 19:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Terug wat vooruitgang geboekt! Langs beide helften zijn raampjes toegevoegd en ook de deuren zijn dicht geplamuurd.
Het landingsgestel is inmiddels ook al in kleur gezet en gemonteerd, alleen de weathering heb ik nog niet gedaan.
De romp heb ik al een keertje in primer gezet maar hier en daar zijn nog kleine dingetjes die wat weggewerkt moeten worden!
photo 374092
photo 374093
photo 374094
photo 374097
photo 374096
photo 374095


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: B767 OO-CTQ CityBird
BerichtGeplaatst: zo 05 jun, 2016 21:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Vandaag een kleine update, de vriendin was het huis uit dus dat is een ganse dag brouwen.
De vleugels en de motoren zitten terug waar ze horen en inmiddels is ook al een goede laag primer aangebracht. Dit ga ik goed laten drogen tot morgen zodat ik de groene kleur kan aanbrengen.
Voor de grijze kleur op de buik ga ik terug gebruik maken van Tamiya Haze Grey, dit leunde volgens de modelbouwshop het dichtste bij de kleur aan.

De vorderingen van vandaag:
photo 374831
photo 374830


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: B767 OO-CTQ CityBird
BerichtGeplaatst: zo 05 jun, 2016 22:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Niet dat ik de beste ben, maar het zwart van je wielen kan nog mooier. Ik haal de wielen los en steek er een stukje spaghetti in. Ongekookt :lol:

Als je de wielen loshaalt, kun je de stukjes waar het sprue zat even netjes schuren, velgje in de aluminium verf, spaghetti erin en dan kun je ze heel makkelijk tussen twee vingers rollen. Je kan je penseel op z'n plek houden en het wiel draaien. Vind het zelf wel prettig werken. En ik gebruik donkergrijze verf. En mooi verdund werkt het t best natuurlijk. Dan loopt het bijna vanzelf mooi tegen de velgrand aan.

Het voorbereidende werk ziet er zoals gebruikelijk spic en span uit. Veel plezier met de rest.

:brouw: Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: B767 OO-CTQ CityBird
BerichtGeplaatst: ma 06 jun, 2016 14:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
Mooi Veleno. Het is nog niets zo gemakkelijk om een oud toestel terug op te knappen. Ga je trouwens de cockpit decals van Authentic Airliners gebruiken?

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: B767 OO-CTQ CityBird
BerichtGeplaatst: ma 06 jun, 2016 18:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
ph-adk schreef:
Niet dat ik de beste ben, maar het zwart van je wielen kan nog mooier. Ik haal de wielen los en steek er een stukje spaghetti in. Ongekookt :lol:

Als je de wielen loshaalt, kun je de stukjes waar het sprue zat even netjes schuren, velgje in de aluminium verf, spaghetti erin en dan kun je ze heel makkelijk tussen twee vingers rollen. Je kan je penseel op z'n plek houden en het wiel draaien. Vind het zelf wel prettig werken. En ik gebruik donkergrijze verf. En mooi verdund werkt het t best natuurlijk. Dan loopt het bijna vanzelf mooi tegen de velgrand aan.

Het voorbereidende werk ziet er zoals gebruikelijk spic en span uit. Veel plezier met de rest.

:brouw: Lex


Dat is een hele goede tip, die ga ik gebruiken bij mijn A330.

@Malair, bij deze kit ga ik de raamomlijsting van de cockpit zelf verven en de resterende raampjes blijven open. Bij de Sobelair is dit ook gedaan.

Vandaag heb ik de Falcon zijn groen jasje gegeven...
De belly wordt in Haze Grey gespoten.
photo 374952


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: B767 OO-CTQ CityBird
BerichtGeplaatst: di 14 jun, 2016 20:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Oef, weer een tijdje geleden. Door onverwachte veranderingen op de werkvloer weer weinig tijd gehad om verder te werken.
Inmiddels is de buik gespoten en de slats en leading edges zijn ook al voorzien van de nodige kleur, de edge van het verticale staartvlak moet ik nog doen.

photo 375692
photo 375691


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 jun, 2016 15:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Gisteren heb ik de vleugeloppervlakken geschilderd met penseel aangezien ik geen enkele kleur vond die het dichtste aanleunde bij Coroguard dark grey.
Dan maar aan het mengen geslagen. De vernislaag is ook al aangebracht en is bijna droog dus de volgende stap zijn de decals!
photo 375984


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement