De grootste diameter van de spinner is even groot als het cirkelvormige deel van de cowling; dat lijkt dus wel goed te zitten.
Bij het samenlijmen van de romphelften bleek toch dat de verschillende dikte van de helften niet goed weg te werken was. Er moest dus aardig wat geschuurd en geplamuurd worden.
Aan de bovenkant paste het beter, maar daar zaten wat "depressies" in en bij het vleugelmiddenstuk.
De romp heb ik na het schuren voorzien van isolatietape om de verticale paneellijnen op te halen.
Ik vind het prettig werken, zeker voor gekromde oppervlakken. Het is goed langs te gewenste lijnen te "rekken" en als je zijdelingse druk vermijd gaat het prima.
Dan de cowlings. Op zich zien de vleugels en cowlings er goed uit. De uitlaat is vrij ondiep; die is dus geruimd met een 1,5 mm boortje (boortje schuin naar voren).
De luchtinlaat is vlak gemodeleerd; die heb ik dus opengemaakt. Eerst vijf 0,5 mm gaatjes geboord.
Deze inlaat gaat waarschijnlijk mis door de (enige) luchtbel aan de linkerkant. De andere inlaat ging uitstekend: 0,5 - 0,7 - 0,9 - 1,1 - 1,2 mm, en toen stond er bijna niets meer. Afgewerkt met een spits nummer 11 mesje.
De schade door de luchtbel is gemakkelijk te repareren met wat Revell putty, die door zijn hoge lijmgehalte beter hecht dan die van Tamiya.
Ik weet niet of bij de LTU 50 looplijnen op de vleugel aangebracht waren; ik heb geen foto's waarop de bovenkant zichtbaar is.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.