Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 22:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 19 aug, 2016 9:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Heel mooi resultaat VJ! Leuk dat jij eerder gemaakte modellen verbeterd. Ik doe dat zelf ook van tijd tot tijd (hoewel mijn vriendin vaak zegt dat ik dat niet moet doen. Ze vind het mooi om zo de vooruitgang over de jaren heen te zien...tja is ook iets voor te zeggen).

Ik kijk zeker uit naar de DC-6! Hoor je ook mijn hartje harder kloppen? :wink: Ik ben vooral heel benieuwd hoe je de motoren en de vervuiling aan gaat pakken. Ik ga de DC-4, DC-6 en DC-7 in KLM kleuren ook zeker nog maken (misschien de DC-7 volgend jaar al), maar de motoren en vooral een realistische weathering van de motoren is tricky.

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 aug, 2016 9:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1949
Scale72Modelking1984 schreef:
Trouwens, op de Heller site kan je sinds kort ook de B707 bestellen. Als het lukt zal ik haar ook komend weekend bestellen, anders wordt het een andere maand.
Van de B707 wil ik ook een Transavia versie maken.

Ja, klopt; een overhaul :wink:
Leeft Heller nog? En is dat een new-tool de 707? Ik dacht dat ze weer eens failliet waren.

malair schreef:
Ik kijk zeker uit naar de DC-6! Hoor je ook mijn hartje harder kloppen? :wink: Ik ben vooral heel benieuwd hoe je de motoren en de vervuiling aan gaat pakken. Vooral een realistische weathering van de motoren is tricky.

Ja, boemboem! De motoren en bijhorende vervuiling (dry brush enamel) waren redelijk goed gelukt. Het is eigenlijk best een aardige bouw geweest destijds, waar ik veel aandacht aan heb besteed. Maar de decals laten het afweten. Tegenwoordig beheers ik de methode om dat anders en beter aan te pakken en zo'n afgebladderd model in de vitrine ziet er niet uit. En het is natuurlijk bijna 50 jaar geleden dat de eerste vlucht van mijn werkgever plaatsvond. Vandaar de opknapper. Maar zoals gezegd; eerst de Rapide (of eigenlijk Dominie) opknappen. Ik zal binnenkort foto's posten in Eindfoto's zonder verslag.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 aug, 2016 17:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Vintage Jet schreef:

Leeft Heller nog? En is dat een new-tool de 707? Ik dacht dat ze weer eens failliet waren.


De layout van hun site is iets vernieuwd, maar dat het slecht met Heller gaat is wel duidelijk. Want de 707 zou eigenlijk in het 2de kwartaal van 2016 uitgebracht worden, en we zitten tocht echt al halverwege het derde kwartaal.
Als dat ook zo gaat met de L749 Connie, dan komt die ergens halverwege 4de kwartaal. Wie weet misschien gaat het wel beter met Heller dan we denken.
Het is een Frans bedrijfje, en de Franse zijn een apart volkje. Wat ik van de Franse bedrijfscultuur begrepen heb is dat ze wel een faillissement aanvragen om ergens onderuit te komen.

Wat de kit betreft ben ik bang dat het de zoveelste heruitgave is van de oude kit met een moderner uitziende doos. Maar dat zou ik pas werkelijk kunnen zeggen wanneer ik de kit binnen heb.
Ach, voor de 38 euro laat ik haar niet schieten, met een PE setje kom je op 50 - 60 euro.
Een koopje, als je weet dat de B737-200 van BPK afgerond 100 euro kost. Laat staan de kitjes van AIM72 of Welsh die kunnen tot 400 euro kosten.

Wanneer ik de Heller DC-6 bestel, moet ik ook maar een aantal masking setjes bestellen bij vintageflyerdecals. In ieder geval voor de DC-4, DC-6B en de B737-200.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 sep, 2016 8:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1949
Oorspronkelijk werd de korte versie 747SB "short body" genoemd, later bedachten Boeing werknemers de bijnaam "Sutter's Balloon" na 747 chief engineer Joe Sutter.

De man die ons de 'Queen of the Skies' gaf is op 95 jarige leeftijd overleden.

http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... -overleden

RIP

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement