Terug naar 2016Zoals gezegd: het vertellen over deze ombouw uit 2008 heeft mij geïnspireerd toch nog even verder te gaan met de dingen die ik hier op het forum van jullie heb geleerd. Dus de afgelopen dagen heb ik pitot tubes aangebracht op de neus, zijn de vleugels en staart geweathered (niet te veel) en is het model eigenlijk afgelakt. Om de een of andere reden deed ik dat niet in 2008.
SpeedAS schreef:
Ach, wat voor een discussie heb ik in God's naam opgestart...
Hoe je het went of keert, erg knappe prestatie met de ombouw. Alles met een kwast geschilderd?
Ik ben overigens een beetje wezen rekenen. Een 1:48 SP is slechts 1.16 meter en een beetje. Dat moet wel ergens passen. Rest nu nog een set geweldige tekeningen scoren en dan kan ik mijn lol op.
Nee, was een interessante discussie. Ik hou wel van dat soort details. Ja, alles met de kwast geschilderd. Nu heb ik een AB, maar goed dekkende verf (zonder pre shades) mag ik graag met de hand opbrengen.
Een 1:48 747SP? Dat klinkt wel heel leuk. Ben benieuwd!
Goed: gisteren heb ik gewerkt, maar eergisteren heb ik zowaar de tijd gehad om wat detaillering aan te brengen.
Stap 1: grey wash om de pannel lines beter te laten uitkomen. De strepen zijn gemaakt met dark grey en de sporen over de vleugel met Tamiya poeders.
Daarna zijn de vleugels met Humbrol matt cote gedaan. Omdat de onderliggende verf zelf al glans had en de corroguard mat, kwam het precies goed uit: het licht grijs is nu half glans met lichte verwering en de corroguard dus mat. Geeft een prima contrast.
De pitot tubes zijn gemaakt van een draadje van zo'n afvalzak binder. Plastic er af en het draadje ombuigen en het lijkt prima op een 1:144 pitot tube. Het is vast gezet met een druppeltje Microscale Kristal Klear.
Bij de bovenste pitot zie je nog een druppeltje wit. Dat is later transparant opgedroogd. Het was zo klein, dat ik het met het blote oog niet zag. Pas toen ik de foto goed bekeek viel het op.
Als morgen het zonnetje schijnt zal ik wat buitenfoto's maken.