Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 0:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 17 nov, 2016 14:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Ik deel de mening over de technieken van beide heren hier. In mijn topic over de Trident heb ik er net ook een post aan gewijd.

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 dec, 2016 11:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Druk druk druk. Niet normaal ff. Gaan we volgend jaar anders doen :lol:
Waar waren gebleven. O ja de motoren. Na een testfit waren de naden minimaal. Helaas bij het lijmen werden ze maximaal :(
De uitlaat ook al ff een beetje mee wezen stoeien met alclad en weatheringmakeup van tamiya. Leuk spul.
De naden zijn aardig weggewerkt van de motoren. Hier moet ik de fanbladen opnieuw aantippen.
Op de vleugels zijn winglets geplaatst. Deze heb ik zelf maar gemaakt. Die van contrails zijn het gewoon niet.
De lijnen zijn ook allemaal ingekrast. Dus tja gaat de goede kant op. PE bij landingsgestel aangebracht. Daarover nog een vraag, maar die zet ik bij het desbetreffende plaatje.

photo 394770

photo 394771

photo 395504

photo 395302

photo 395508

photo 395509

photo 395507

photo 395506

photo 395501

photo 395502

Het de vraag. Hoe moet ik de deuren nou bevestigen. Gewoon die stripjes op de strut. Gaat om 17 en 18 van hetPE blaadje. Voor de zekerheid nog ff de originele situatie erbij.

photo 395505

photo 395500

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 dec, 2016 21:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Je kan het beste de wielen op zn plek zetten in de vleugel, eventueel met houtlijm, en dan lijm je de deurtjes aan de poot. De struts horen in een inkeping in de deuren maar die kwamen bij mij niet overeen. Dus de struts maar op andere plakken vastgelijmd. Dit werkt het beste. Dat weet ik heel zeker omdat ik het eerst anders heb gedaan :roll:

photo 395548


Je kan deze wielen heel goed op ongekookte spaghetti zetten met een druppeltje water. Goed om het alu te airbrushen maar daarna kun je de wielen ook tussen je vingers draaien om het zwart op de wielen te kwasten.

Succes!

Lex

P.s. Je kan hier heel goed zien dat de velg rand lekker uit het lood is aangebracht.

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 dec, 2016 0:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Wat is de functie van de spaghetti?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 dec, 2016 10:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Ziet er goed uit hoor, je hebt de PE netter aangebracht dan ik ooit met dit setje. Vooral die fanblades vond ik nogal onmogelijk om netjes te krijgen.

tsjopper bob schreef:
Wat is de functie van de spaghetti?


Uh, dat staat er direct bij toch? :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 dec, 2016 21:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Als eerste even mijn excuses voor het niet altijd op tijd reageren, maar ik krijg op de een of andere manier geen mailtjes meer binnen van m'n topics. Ff vraagje uitgezet bij de moderators.

Thx voor de antwoorden. Lex heb jij misschien meer foto's van je landingsgestel. Tis zo lastig goede foto's online te vinden van het onderstel. Zeker ook qua kleuren. Maar nu kan ik in ieder geval weer even verder.

Als laatste nog even paar fotootjes van de winglets hoe dat is gegaan.

Originele uitgeprint, daarna gekeken of ik nog wat kon met de winglets van Contrails. Nope. Daarna uitgeknipt en op evergreengeplakt en uitgesneden/geknipt. En tada 2x nieuwe winglets. Iemand nog interesse in de andere winglets. Zou niet weten bij welk vliegtuig ze horen. En als laatste nog even een foto met de A310 op de pootjes (tijdelijk).

photo 395648

photo 395651

photo 395650

photo 395649

photo 395647

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 dec, 2016 18:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
subbuster schreef:
photo 395649


Ha, dat is een hele verbetering! Ziet alleen nog een beetje "plat" uit. Je zou kunnen overwegen om een dunnere stukje polystyreen, in zelfde vorm maar dan een beetje kleiner, er boven op plakken en op de randen schuin vijlen en schuren.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 dec, 2016 23:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
@ René

De spaghetti dient echt alleen als houvast. Het paste precies in het gaatje van het velgje, en met een druppel water plakt de spaghetti ook nog is.

@ Sander

Ik zal kijken of ik wat foto's voor je kan maken binnenkort. Ik heb maar wat gedaan hoor. Leidingwerk is volledig uit m'n duim gezogen. Maar vond het gewoon leuk om te doen en het ziet er wat mij betreft beter uit dan een kaal landingsgestel. Wel ga ik de poten nog in dezelfde kleur van de onderzijde schilderen. Voorlopig ben ik nog steeds in de plamuur/schuur fase. Maar dat begrijp jij als geen ander.

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 dec, 2016 23:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
@Lex. Schuren en plamuren. Hou op :roll:
Ga hem binnenkort in de primer zetten. Denk dat ik helaas nog wat tegenkom.

@Alex. Die winglets zijn vrij plat wat ik zag op de foto's. Alleen die uitstulping aan de achterkant van de winglet moet ik nog rond maken.

Ff foto van winglet. Hopelijk volgende week weer lekker brouwen. Dan begint gewone leven weer. Nu nog ff 1 nachtje in Kopenhagen doorbrengen en dan morgen met KLM 737-800 terug. Terug naar vuurwerkminnend Katwijk :brouw: :lol:

photo 396741

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 dec, 2016 11:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Ziet er heel goed uit Sander! Inderdaad kloppen die winglets voor geen meter, die van jou zijn een stuk beter!

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement