Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 17 apr, 2024 0:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 27 maart, 2017 21:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Meen je dat. Heb jij de Orion gevlogen :shock:
Zo ontzettend jaloers :cry:
Ik heb haar mogen vliegen in de simulator. Heerlijk om te vliegen. Ze konden het alleen niet hebben dat ik hem met maar 2 motoren aan zonder hydrauliek toch nog aan de grond zette. Daarna lieten ze 1 hoofdlandingsgestel inklappen. Eikels :lol:
Helaas nooit mee mogen vliegen vanwege 9-11 daarna sloot het vliegveld helaas. Eeuwig zonde. :cry: :cry:

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 maart, 2017 21:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1944
Eind jaren 90 werden bij gebrek aan eigen kandidaten civiele vliegers toegelaten tot de MLD opleiding (via de NLS, die toch al een deel van de Orion opleiding deed). Van mijn klasje heeft uiteindelijk 1 operationeel gevlogen. Laat ik dan ook maar zo stoer zijn om te zeggen dat ik de opleiding niet mocht afmaken. Maar toch; hij staat in m'n logboek en het was een bijzondere ervaring. En ik had het geluk meteen aangenomen te worden bij een 737 operator en dat was (tot en met vandaag de dag) een veel betere match :wink:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 nov, 2020 14:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
3 jaar en 7 maanden............. :shock: dat is echt een tijd geleden.
Veel gebeurd in de tussentijd. 3de kind erbij. (wel de laatste :lol: )verhuisd en drukke baan.
Maarrrrrrrrrr eindelijk heb ik m'n eigen stekkie veroverd en gedeeltelijk ingericht. Zo blij mee...
Het resultaat:
Van dit in het vorige huis

photo 405538

Naar dit in het huidige huis:

photo 522841

Eindelijk ook tijd om de Airbus weer op te pakken. Hij staat al geruime tijd in de primer dus die zal wel uitgehard zijn :lol:
Vorige week begonnen met de laatste panellines te scriben op de motoren. Ook zag ik dat ik de PE fanbladen verkeerd had gelijmd. Gelukkig had ik nog een extra set PE gekocht dus die ga ik binnenkort weer plaatsen.
Ik kwam er achter dat de deuren van landingsgestel niet goed zaten. Deze ook gelijk goed gedaan en de banden geschilderd. Binnenkort foto's van het landsgestel.

Nu moet ik de binnenzijde van de motoren (inlaat) schilderen. Welke kleur wordt dat meestal gedaan. Is dat aircraft grey van ..... welk merk? Op foto's is het zeer moeilijk te zien welke kleur het nou precies is. Wit maar vuil of toch licht grijs.
Net als de vleugels. Welke kleur grijs gebruiken jullie meestal? Die kleur is een beetje universeel toch bij de meeste vliegtuigen?

Ik ga proberen weer wat actiever te worden op het forum. Was de afgelopen jaren echt ongelofelijk druk.
Ik kijk uit naar jullie antwoorden en tot de volgende update.

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 nov, 2020 0:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1944
Welkom terug en een paar keer gefeliciteerd! Herkenbaar verhaal: eigenlijk heb ik het ook veel te druk om echt tot brouwen te komen. Gelukkig weet ik hier en daar een momentje te pakken. Mijn projecten gaan daardoor wel langzaam, maar jij hebt het record ;-) Grapje hoor, leuk dat je terug bent en ik kijk uit naar het vervolg van de Airbus.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 dec, 2020 11:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 938
Woonplaats: Oosterhout
Hoi Sander,

Die modelbouwplek is goed opgeknapt zeg! Het heeft mij geïnspireerd om bij mijn eigen modelbouwplek beter te ordenen met bureau-opbergers.

Ik ben benieuwd naar je verdere resultaat aan de A310!

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 dec, 2020 12:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Hey Vintage jet en malair, thx.
Ja ben echt blij met m'n organizer van hobbyzone. Kost wel heel veel werk maar dan heb je ook wat :wink:
Net verf binnen dus kan weer verder brouwen. Dacht ik.

M'n vrouw vroeg of ik nog vrije dagen over had. Ja......... :| dat werd dus 2x trap kitten schuren en verven.
Gelukkig is dat bijna klaar :oops:

Klein beetje verder gegaan met de deuren van landingsgestel. Deze waren niet goed meer. Hoppa weggegooid. Had gelukkig nog 2de setje PE. Dat staat nu allemaal in de primer alsook de fanbladen. Wat een gepriegel om die bladen een hoek te geven. Morgen denk ik verder. Hoop ik.

photo 526441

photo 526443

photo 526439

photo 526445

photo 526442

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 feb, 2021 0:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
******NOTE TO MYSELF****** Panellines niet te diep graveren :wink:
!!VRAAG:!! Ik moet een overgang van wit naar blauw spuiten. Hoe kan ik dat het beste aanpakken. Heb 2x H&S airbrush met 0,2mm en 0,4mm naald.

photo 532028

Dat morgen verder werd dus 2 maanden verder.
Het was zo druk met werk en het thuiswerken van de kinderen dat ik gewoon kapot was aan het einde van de avond. Dan durfde ik niets meer aan mn model te doen, omdat ik bang was door vermoeidheid iets verkeerd te doen.
Gelukkig tussendoor wel wat kunnen doen en afgelopen 2 weken komt er echt wat leven in de brouwerij.

Hieronder volgen de foto's in chronologische volgorde:
Als eerste de vleugels, de horizontal stabilizers, landing-gear deuren en de motoren kregen hun laagje Aqueous hobby color H-338 semi-gloss.

photo 529945

photo 529946

photo 529947

photo 529950

photo 532026

Als tweede de motoren afgeplakt voor de witte laag Aqueous hobby color H-1 Gloss.

photo 529943

Daarna alles weer afplakken voor de metalen delen. Daar het een beetje verweerd is bij de echte, heb ik gekozen voor alclad duraluminium (ALC102). Is mooi geworden al zeg ik het zelf.
De vleugels, motoren en de horizontal stabilizers kregen allemaal een dun laagje. Was wel wat uitzoekwerk voor wat betreft de vleugelvoorranden. Na heeeeeeeel veeeeeeeel staren naar plaatjes op internet toch maar de knoop door gehakt en een dun randje aangebracht.

photo 529941

photo 529942

photo 531159

photo 531158

photo 531161

Ook gelijk maar waar de horizontal stabilizers gemonteerd zitten in kleur gespoten met Aqueous hobby color H-317 Flat en Alclad duraluminium ALC102.

photo 531160

Daarna de vleugels afgeplakt en de romp gespoten met Aqueous hobby color H-1 Gloss white.

photo 532025

photo 532027

Bij de motoren de fanbladen gemonteerd op een achtergrond van Aqueous hobby color H-12 flat black om diepte te creëren.

photo 531162

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 feb, 2021 10:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Knap wat je van het model weet te maken. Het is in de basis niet de meest accurate kit. Met al de extra's kom je een stuk dichter in de buurt, maar het is wel een klus om ze allemaal netjes verwerkt te krijgen zonder dat je allerlei afwijkingen krijgt.

Ik zie dat je bij de motoren maskol hebt gebruikt. Dat is wel een kritiekpuntje van mijn kant. Je ziet dat de lijnen niet mooi strak zijn daar.

Voor wat betreft het blauw spuiten, waarom? Je hebt de decals toch? Die zijn toch al blauw?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 feb, 2021 10:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Hey Fokkerfan,
Thx :brouw:
Voor wat betreft de maskol, daar kwam ik ook achter. Je trekt als het waren de maskol onder de verf vandaan :?

Ik heb andere decals gekocht. De oude zijn voor A330 :oops:
De nieuwe decals van PAS hebben geen blauwe ondergrond dus die moet ik spuiten.

P.S. gave Airbus en Fokker maak je. Balen van al die tegenslagen.

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 maart, 2021 12:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Tis alweer maandje geleden na laatste bericht. Druk druk druk.
Bezig geweest met afplakken van de romp. Ik moet zelf het achterste gedeelte blauw spuiten. Was beste klus.

Alleen......... ga ik hem nog niet spuiten. Waarom, nou ik heb geen plek, als hij af is, om hem neer te zetten. Dus dat bekend toch weer even verbouwen in de hobbykamer. Ik ga nu zelf een soort van vitrinekast maken. Die ga ik eerst afmaken. Daarna gelijk weer verder met de A310. Eeuwig project :oops:

Hier een opzetje:

photo 534801

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement