Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 5:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 03 okt, 2016 23:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Scale72Modelking1984 schreef:
De verf heb ik al, en als ik de reviews op youtube kan vertrouwen is deze verf, Vallejo Metal Color, echt samengesteld voor de airbrush.

Er zitten mooie verven tussen, maar ik ben niet kapot van Vallejo Metal. Zeker niet voor glanzend metaal look. Zorg in elk geval voor een stevige (zwarte) enamel primer, want mijn ervaring is dat Vallejo zelf voor geen meter hecht. Prima als eindlaag maar niet bestand tegen afplakken.

succes, ben heel benieuwd naar de vorderingen van de andere projecten.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 okt, 2016 14:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Scale72Modelking1984 schreef:
De verf heb ik al, en als ik de reviews op youtube kan vertrouwen is deze verf, Vallejo Metal Color, echt samengesteld voor de airbrush.

Je kunt de AK interactive metal pasta overwegen. is niet goedkoop, maar geeft de beste resultaat zonder gebruik te maken van een airbrush of een kwast.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 sep, 2017 23:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Gister heb ik deze heli maar eens wit gespoten. Vanochtend werd ik wakker, had het wit opeens een blauwige zweem over zich. :evil: :cry:

Ik heb hier uren over gedaan, en dacht wat is hier nu weer gebeurd. Gelukkig ben ik er achter wat de oorzaak is geweest, op de een of andere manier reageert de ammoniak die ik gebruik op de acrylverf te verdunnen, met het metaal van mijn airbrush (beter gezegd er zitten een paar beschadigingen in mijn verfcup waardoor je de door het chroom het messing ziet.).

De blauw zweem is nu gelukkig iets verminderd, ik heb met ammoniak het bevochtigd en vervolgens met een wattenstaafje afgenomen. Daarna heb ik het met een met ged. water bevochtigd wattenstaafje nagelopen. Morgen kijk ik of het nog een keer over gedaan moet worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 okt, 2017 6:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Gisteravond heb ik eerst de decals voor dit project geprint, en afgelakt.

Na een uurtje drogen, ben ik aan het plakken geslagen. En op een paar na zitten ze er bijna allemaal op. Nu zijn het er bij deze heli niet zoveel, wat aan de ene kant fijn is, maar wel jammer. Hij ziet er nog zo kaal uit, maar ach zo was het nu eenmaal.

photo 422165 photo 422163

photo 422166 photo 422161

photo 422164

photo 422162 photo 422160


Er moeten nog een paar dingetjes gedaan worden voordat ik de laatste paar decals er op kan plakken, en het toestel kan aflakken en eindfoto's kan schieten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 okt, 2017 0:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Vergeet het anti-glare vlak op de neus niet. Ga je de randjes van de ramen ook nog aanpassen? Het lijkt of die wat ruw onder de tape weg zijn gekomen. Wat ik meestal doe, voordat ik de tape loshaal is door met een scherp mesje even langs de randjes van de tape te gaan en dan de tape verwijderen. Het lijkt of er hier en daar wat verf is mee getrokken en dat er wat verf onder de tape is gekropen.

Wat ik ook mis aan de onderzijde is de 'sink-hole'. Het gat in de vloer waar de hoist / haak kan zitten. Of dat bij deze ook zo is, weet ik niet, ik kan geen foto's vinden van deze heli van onderen.
Afbeelding

Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 okt, 2017 10:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Ik weet zeker dat er een foto is waar alle KLM 212's weg vliegen. Ik kan die foto niet meer vinden. Noch online of op mijn pc. En dat is ook een beetje raar omdat ik net als iedereen elke interessante foto opsla. Zeker als het onderwerp in de kast ligt.. Maar goed. Of je daar de onderkant kan zien weet ik niet meer. Er is een foto.

Maar bekijk deze foto is: https://nimh-beeldbank.defensie.nl/beel ... d=Bell+212

Canadese heli, Nederlandse leger, in dienst van de UN.. Nu alleen maar uitzoeken of dezelfde heli's ook in Cambodja vlogen.

Inderdaad even de raampjes bijwerken en er staat straks een gave heli op de plank. Wat ik jammer vind zijn de dikke decals, maar daar zie je in het echt weinig van neem ik aan. Ben benieuwd naar de eindfoto's in je nieuwe lichtbak.

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Laatst bijgewerkt door ph-adk op za 07 okt, 2017 9:40 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 okt, 2017 18:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Ik heb de antiglare neus zojuist aangebracht, en de staartrotor. Gisteravond had ik de motorcowl op de heli gezet.

De VN heli's die in Cambodja waren ingezet waren van het type Bell 205 / UH-1H, het type voor de twin-huey, al weet ik niet zeker of dat ook de heli's waren waar de Nederlandse VN soldaat mee werkte. De heli waar ik mee bezig ben, die in Bosnië vloog, waren oorspronkelijk civiele helicopters en eigendom van ERA helicopters. Ik had een tijdje terug via Google dezelfde heli gevonden, in ERA livery, voordat hij werd overgeschilderd in de VN kleur.

Ik vind het moeilijk voor te stellen dat dezelfde heli's van KLM ERA helicopters, in dezelfde periode zowel in Bosnië als Cambodja vlogen.

Een hoist kende de ERA heli's niet, aangezien ze voor de tijdelijke inzet als VN toestellen, personen vervoerde naar o.a. de verschillende olie en gas boorplatforms rond Canada en Alaska.

Voor zover ik weet had, in de tijd van de VN missie in Bosnië, ERA helicopters net KLM helicopters overgekocht. KLM werd daarmee KLM ERA helicopters.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 okt, 2017 21:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Toch maar een paar foto's geschoten van mijn vordering met deze spierwitte UN Bell 212.

photo 422274

photo 422273 photo 422275

Nog wat kleine dingetje en zo, en dan is deze ook klaar. (Nummer twee jeeeee :D)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 okt, 2017 20:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Scale72Modelking1984 schreef:
Ik vind het moeilijk voor te stellen dat dezelfde heli's van KLM ERA helicopters, in dezelfde periode zowel in Bosnië als Cambodja vlogen.


Er zijn een heleboel wetten die dat zelfs onmogelijk maken :lol: Ik dacht dat Cambodja veel eerder was, waarom weet ik ook niet. Dan had het ook niet gekund, ERA heeft KLM in '91 overgenomen.

Ik heb toch nog even gezocht en jawel:

photo 422339
photo 422338

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 okt, 2017 23:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Om wat vraagtekens bij mij op te lossen, heb ik een paar foto's gezocht van de helicopters in ERA jasje.

photo 422343 september 1984

photo 422348 photo 422345

photo 422347 Of de N358EH ook al in 1993 een hoist had? Op de foto van september 1984 van de N359EH is volgens mij een hoist te zien.

photo 422344 Welk nummer dit is zij de foto niet.

Denk dat ik toch de hoist ga aanbrengen, en nog wat kleine lampjes en andere uitsteeksels. :?: :?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement