Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 11:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 16 okt, 2017 8:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Dat is mooi geworden. Dat van de ramen is jammer, maar kan gebeuren. Het model ziet er netjes uit.

Daarnaast meen ik vooral te lezen dat je blij bent dat deze klaar is. Je kiest er voor een groot aantal modellen tegelijk te brouwen. Het gevaar daarbij is dat je niet toekomt aan focus. Ik zie bv wel fantasie PC-9 Fokkers voorbij komen, terwijl je die tijd ook kan gebruiken voor het maken van proefstukjes. En dan nog zal je foutjes blijven maken aan het model zelf, die ook weer tijd kosten om op te lossen. Als ik je mag aanraden: kies één of twee modellen en ga daar helemaal voor. Onze hobby gaat, denk ik, niet zozeer om het eindproduct als wel de weg er naar toe.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 okt, 2017 14:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Jammer van de ramen ja, maar verder wel een mooi model geworden. Het is net of er regenwater over de ramen heen loopt.

Verder kan ik helemaal onderschrijven wat VJ zegt. Ik maak me zelf ook schuldig aan teveel modellen op de plank te hebben in half afgebouwde staat. Het zal vast van persoon tot persoon verschillen, maar het werkt voor mij toch het fijnst als ik me ergens op kan richten. Al die andere modellen geven me alleen maar druk en dan ga ik daar zo nu en dan nog wel eens mee verder omdat het moet... Een leraar zei ooit een "kwantiteit garandeert geen kwaliteit". Nu ging dat natuurlijk over verslagen, maar voor mij geldt dat ook voor deze hobby.

Anyway, succes met je volgende/overige projecten.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 okt, 2017 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Eigenlijk wil ik me nu richten op het afbouwen van de DC-2, maar aangezien ik voor dat model nog moet wachten op de masking die voor me geplot wordt. Denk ik de KLM Boeing 737-200 verder te bouwen.
Hoe dan ook, ik zal tot het nieuwe jaar geen nieuwe modellen beginnen. In plaats daarvan ga ik een paar van de lopende verslagen afbouwen.

Proefstukjes maak ik altijd, maar dat neemt niet weg dat het zo nu en dan fout kan gaan op het model. De witte verf die blauwig uitsloeg, nadat het als droog aanvoelde bijvoorbeeld.
Ik weet nog steeds niet waarom de acrylic Revell verf dat deed, nadat ik het op het model op had gespoten. Het blijft wel wit op het moment dat ik het met een penseeltje aanbreng.
Dit probleem moet ik wel oplossen, want er zijn behoorlijk wat modellen waarin wit de basis is:
De MALÉV Zlín 142 en Antonov AN-2; KLM Boeing 737-200 en Convair CV-340; NLM Fokker F-27; Air France C-160 Transall; U.A.T. Nord 2502 Noratlas.
Dit zijn een paar voorbeelden, en dat zijn modellen waarvan er van mij een bouwverslag is. Van de modellen in mijn stash, is het grootste deel met wit.

Nu ik weet dat Humbrol Clear dit met de raampjes doet zal ik het anders aanpakken bij de overige modellen.
Over verf geeft het een spiegelglad eindresultaat, maar op onbehandeld glad kunststof, wordt het nadat je het met de airbrush aanbrengt druppeltjes.
En als je het probeer op te lossen met een penseeltje clear eroverheen gaat het van kwaad tot erger.

Nu ben ik ook een perfectionist, en ben snel niet tevreden. Toch sluit ik dit hoofdstuk af en reflecteer wat ik heb geleerd van het bouwen van dit model.
Ik weet zeker dat, mocht ik dit project nog eens in de toekomst overdoen, ik het tot een beter eindresultaat kan brengen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 okt, 2017 22:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Jammer inderdaad van die ramen. Ik lak eigenlijk nooit de ramen, met uitzondering van ultra-dunne P+ (parketlak). Voorkomen is beter dan genezen. Verder hebt je een leuke Huey afgeleverd. Ondanks het 'saaie' wit, zit er toch wel een beetje contrast op (grijs, zwart), dus zo heel erg saai is tie niet. Mooie rotorbladen ook.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 okt, 2017 22:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
tsjopper bob schreef:
Jammer inderdaad van die ramen. Ik lak eigenlijk nooit de ramen, met uitzondering van ultra-dunne P+ (parketlak). Voorkomen is beter dan genezen. Verder hebt je een leuke Huey afgeleverd. Ondanks het 'saaie' wit, zit er toch wel een beetje contrast op (grijs, zwart), dus zo heel erg saai is tie niet. Mooie rotorbladen ook.

René


Dat krijg je als Humbrol claimt dat je met hun clear dezelfde truc kunt uithalen als Pledge Floor care finish aka Future Shine.

Ik heb al een volgend Helikopterproject voor komend jaar op de plank klaar liggen:

photo 423321 photo 395947

De Sikorsky S.55 met Sabena livery

Maar voordat ik me daarop stort maak ik eerst de DC-2 af, aangezien ik vandaag de masking in de bus vond. Misschien krijg ik de CRJ 200 ook nog in de komende maanden af. Maar zal me eerst concentreren op de DC-2 en daarna volgt de rest.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 okt, 2017 12:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Geen ramp die ramen... Weet je nu tenminste hoe je icing kunt simuleren. :)
Mooi modelletje verder geworden!

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement