Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 11:00 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 07 okt, 2017 7:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
De haak (hoist hangt aan de zijkant) hoeft niet per sé aanwezig te zijn, bij mijn weten wel het gat onder in de romp waarin deze geplaatst is/wordt. Leuk detail ook is de bovenzijde van de hoofdrotorbladen, zwart-wit-zwart-wit....

Leuke foto's trouwens.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 okt, 2017 13:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
De haak onder de heli, is niet echt een hoist, maar een zekering die bij ook bij maritieme heli's aanwezig is. Bij de meeste olie- en gasboorplatforms zit een plek in het centrum van de heliplatform waar ze deze haak kunnen bevestigen zodat de heli veilig kan landen (Ook in wat ruiger weer). Door de robuuste bouw worden ze ook gebruikt om dingen te vervoeren/verplaatsen, die ze dan onder de heli laten hangen. (Hang me er niet aan op, maar er staat me iets bij dat deze haak "anker" wordt genoemd.)

De hoist aan de zijkant die gebruikt word om b.v. mensen binnen te hijsen. Deze kende deze heli inderdaad niet, maar de zekeringhaak waren bij sommige van de ERA heli's wel aanwezig.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 okt, 2017 5:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Ik ben bezig met de laklagen voor deze en dan zal ik eindfoto's schieten.

In de tussentijd zat ik een klein beetje te fantaseren, wat als Fokker ook een model bouwde als de Pilatus PC-9, Short Tucano, en Embraer Tucano.

photo 423056

photo 423054

photo 423055


Ik weet dat dit nooit gebeurd is, maar soms wil je gewoon iets bouwen wat in je gedachte opkomt. Decals zijn klaar, nu alleen nog bouwen.
Mochten jullie het interesseren, kan ik er een klein bouwverslag van maken?


Laatst bijgewerkt door Scale72Modelking1984 op za 14 okt, 2017 0:51 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 okt, 2017 8:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Bouwverslagen zijn altijd welkom. Kom maar op :D

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 okt, 2017 2:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
komende middag zal ik de laatste foto's maken en tonen.

Ik baal wel een beetje er zijn een aantal dingen niet goed gegaan, maar voor nu sluit ik het project Bell 212 af. In de toekomst zal ik haar misschien overnieuw schilderen of bouwen (ik heb nog een tweede kit), als ik wat meer kennis heb van de verschillende merken verf, en zeker weet welke wel een goed resultaat geeft.

- Het wit is tien tinten wit geworden;
- De Humbrol clear heeft mijn glaswerk het effect gegeven alsof het vriest (dus dat wat ze bij Humbrol laten zien dat het canopies een beter glaseffect geeft valt te betwijfelen);
en er zijn nog een paar dingetjes waar ik wat bouw niet echt tevreden over ben.

Maar voor nu ik dit afsluit, en het model een plekje op de plak geef, krijg ik wat meer ademruimte voor de andere lopende toestellen. Gelukkig dat het bij een model gebeurd dat ik voor mezelf heb gebouwd, ik leer er weer van. En zal het meenemen in mijn verdere modelbouw carriere.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 okt, 2017 14:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Scale72Modelking1984 schreef:
komende middag zal ik de laatste foto's maken en tonen.

Ik hoop inderdaad dat je daar je topic mee gaat afsluiten. Kom maar op, zonnetje schijn nu lekker.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 okt, 2017 20:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Ik merk dat je heel vaak updates zonder foto's plaatst. Dat is nog tot daar aan toe en helemaal aan de bouwer, maar (KLAAR) neerzetten en geen foto's plaatsen :?

We hebben een visuele hobby, een foto zegt meer dan duizend woorden. En daarbij ben ik gewoon erg nieuwsgierig naar je unieke onderwerp :brouw:

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 okt, 2017 21:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Probeer eens een extra laagje glanslak met de kwast over je raampjes te leggen. Hele goede kans dat het vries-effect helemaal verdwijnt. Ik heb hetzelfde namelijk ook weleens gehad met Humbrol glanslak, maar dan over het hele model..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 okt, 2017 22:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
EN DAN HIER (een beetje laat) - DE EINDFOTO'S -

photo 423213

Hier zie je hoe het frosteffect op het glas, en dit is nadat ik met een kwastje heb geprobeerd het beter te krijgen. Aan de andere kant is de laklaag op delen waar een witte of zwarte verflaag zat, spiegeltje glad geworden.



photo 423212 photo 423219

photo 423215 photo 423211


Als laatste

DE ONDERZIJDE
photo 423220

Gelukkig leer bij modelbouw wat wel en niet goed gaat, en dit neem je weer mee met het volgende model. Ergens had ik al een gevoel met het blauw worden van mijn model nadat ik het wit had gespoten met de airbrush, dat het wel eens niet goed zou kunnen aflopen.

Zij staat nu op mijn plank bij naast de Rijksluchtvaartschool D.H. Tiger Moth en Saab Safir.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 okt, 2017 23:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Oei, dat is wel een heel raar effect, ik had meer een effen mat uitgeslagen raampje verwacht.

Verder is het een leuk modelletje geworden, ook al is het kleurenschema wat saai, het model heeft genoeg blikvangers zoals de zebra rotor.
Je zou kunnen overwegen een (rode?) cover over het voorraam te draperen om het wit nog meer te breken en het rare effect te maskeren, maar het is wel enigszins ingrijpend natuurlijk.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement