Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 7:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 15 jan, 2017 20:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Gisteravond heb ik het schilderwerk afgerond. Ongeveer 4 uur afgelopen middag, ben ik verder gegaan met de motoren in elkaar zetten. Eerst heb ik de center ontdaan van het stompje resin, daarna heb ik het glad gemaakt waarna ik de cilinders erop lijmde met CA-lijm.

Dit is het resultaat tot nu.

photo 398602
(De motor aan de linker kant komt het meeste overeen met de kleur die ik met het oog ervaar, ik denk dat de silveren shimmer aan bij de rechter motor voornamelijk het resultaat is van een te korte afstand tussen de camera en de objecten.)

Helaas kan ik pas verder wanneer ik nieuwe CA lijm heb gekocht, en dat zal pas vrijdag zijn. Tot die tijd heeft de lijm de tijd om op volledige sterkte te komen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 feb, 2017 13:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Johééé, ik heb mijn airbrush-setje binnen. :D

8) En hij doet het ook nog. Ik heb het droog uitgeprobeerd. De compressor komt lekker op druk, en van de airbrush kan ik met het nippeltje onder de verfbeker redelijk makkelijk de airflow regelen. Met de nippel achterop de airbrush kan ik de hoeveelheid verf regelen. Nogmaals ik heb nog niet met verf gewerkt. De verf pak ik erbij wanneer ik ook een reiniging-setje in huis heb.

photo 400336 photo 400337

photo 400335

photo 400338 photo 400339

Ik ben er zeer blij mee, het voelt alsof ik jarig ben. En dat ben ik toch nog lang niet. Zodra ik het weer een beetje onder de knie krijg zal ik als eerste de T-6 Texan airbrushen. Geel is ook een lastige kleur maar niet zo lastig als metalics. Ook kan ik de Bell 212 van zijn witte kleurtje voorzien en afmaken. Dat zijn al twee van de projecten die ik dus binnen niet al te langen tijd af zou kunnen maken. De Zlín en de CRJ-200 kan ik ook van kleur voorzien maar heb nog niet alle benodigde decals voor die modellen in huis. Ik heb dus zo al vier modellen opgenoemd die geen tot weinig metalics gebruiken.


Laatst bijgewerkt door Scale72Modelking1984 op vr 03 feb, 2017 21:08 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 feb, 2017 14:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Mooi setje heb je daar, ik hoop dat je er lang plezier van mag hebben!

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 feb, 2017 14:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Ik hoop dat hij het in ieder geval zo lang uithoudt, dat ik een betere / vervangende set bij elkaar kan sparen. Nu ik deze BD-180 in beginsel heb kan ik stukje bij beetje een Harder&Stijnbeck Infinity CR plus bij elkaar sparen. Ook houdt hopelijk deze compressor het lang genoeg uit om te sparen voor een betere kwaliteit compressor.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 feb, 2017 1:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Zolang je de moeite neemt om je airbrush na elk gebruik netjes even schoon te maken kun je er vele jaren plezier van hebben. Niet alleen doorspoelen maar ook uit elkaar halen, voorzichtig met de tere onderdeeltjes. Die van mij ziet er na vijf jaar nog uit als nieuw.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 feb, 2017 13:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Daarom wacht ik nog even met gebruik totdat ik ook een reinigingssetje en airbrush-reiniger in huis heb. Hopelijk houd ik, na de incasso's van KPN en Netflix komende week nog wat centjes over, zodat ik airbrush-reinigingsmiddelen kan kopen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 feb, 2017 15:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Speciale gereedschapjes om je nozzle enzo schoon te houden zijn zeker handig maar airbrush cleaner gebruik ik zelf nooit. Als ik met verf op terpentinebasis heb gewerkt maak ik hem schoon met terpentine en na verf op waterbasis met water. Misschien dat die cleaner wat voorzichtiger is met de rubbertjes maar ik heb daar nooit problemen mee gehad.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 feb, 2017 17:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Scale72Modelking1984 schreef:
Hopelijk houd ik, na de incasso's van KPN en Netflix komende week nog wat centjes over, zodat ik airbrush-reinigingsmiddelen kan kopen.

Gefeliciteerd met je AB! Daar ga je vast heel veel plezier van hebben. Reinigingsmiddelen hoeven niet duur te zijn hoor. Zelf gebruik ik thinner van de bouwmarkt en kleine borsteltjes die tegen een oplosmiddel kunnen. Als laatste was ik alles met een sopje van ASA. Als je alleen met waterverf spuit kan je de stap met thinner overslaan. Borsteltjes en sopje zijn te verkrijgen bij ASA in Almere en kosten je minder dan een tientje. Het belangrijkste is, zoals TheFlyingdutchman zegt; haal hem na gebruik uit elkaar en reinig alles grondig. Soms ben ik de helft van de hobby tijd kwijt aan schoonmaken. Maar dan hou je hem wel als nieuw!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 feb, 2017 19:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Ik weet dat reinigingsmiddelen niet duur hoeven te zijn. Eerst de vaste lasten betalen, en dan de hobby. Dus als ik overhoud wat ik denk over te houden kan ik reinigingsmiddelen voor de airbrush kopen. :)

:oops: Ik heb bij het bestellen van de compressor een beetje dom gedaan, ik ben namelijk vergeten een paar snelkoppelingen mee te bestellen, nu moet ik ze achteraf bestellen. Een paar snelkoppelingen is namelijk wel handig om de compressor gevuld te houden, terwijl je de airbrush ontkoppeld heb voor bijvoorbeeld tussentijds reinigen. Nu loopt bij het ontkoppelen van de airbrush de compressor-tank leeg, zonde van de energie die er dus in is gegaan.

Gister en vandaag heb ik hem al een aantal keer uit en in elkaar gezet. Vandaag heb ik hem met een sopje helemaal gereinigd, omdat ik dan zeker ben dat de airbrush mooi schoon is, en er geen overtollig vet is. Vet is funest voor acrylverf. Ik zal hem in de komende dagen nog een aantal keer in en uit elkaar halen en de onderdelen van de airbrush leren kennen, zodat ik hem zonder nadenken kan demonteren en monteren.

photo 400552 photo 400553

Vandaag heb ik ook de cowlings voor de Douglas C-47 PH-TAZ van een kleurtje voorzien, groen aan de buitenkant en seagray aan de binnenkant. Nu moet ik de motoren passend maken aan de cowlings, en vervolgen de cowlings rond de motoren plaatsen. Ik moet wel opletten dat ik de cowlings juist over de motoren plaats, zodat ik later niet een te grote kier bij het plaatsen van dat geheel (motor en cowling) op het toestel.

Het toestel staat op het ogenblik zo op de plank.

photo 400554 Op de motoren met cowlings en de radiolijnen is dit toestel van het drieluik bijna af.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2017 19:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Scale72Modelking1984 schreef:
Johééé, ik heb mijn airbrush-setje binnen. :D

8) En hij doet het ook nog. Ik heb het droog uitgeprobeerd. De compressor komt lekker op druk, en van de airbrush kan ik met het nippeltje onder de verfbeker redelijk makkelijk de airflow regelen. Met de nippel achterop de airbrush kan ik de hoeveelheid verf regelen. Nogmaals ik heb nog niet met verf gewerkt. De verf pak ik erbij wanneer ik ook een reiniging-setje in huis heb.


Ha, ik heb tijdens de brouwersdag identieke model gekocht. Ik wilde heel graag een top feed AB in huis hebben. Ik heb nog niet de moeite genomen om deze AB te testen. Tot zover al het spuitwerk met mijn oude vertrouwde Revell Pro AB uitgevoerd. Veel plezier ermee! Ik hoor graag jouw mening over deze AB.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement