Ik weet dat reinigingsmiddelen niet duur hoeven te zijn. Eerst de vaste lasten betalen, en dan de hobby. Dus als ik overhoud wat ik denk over te houden kan ik reinigingsmiddelen voor de airbrush kopen.
Ik heb bij het bestellen van de compressor een beetje dom gedaan, ik ben namelijk vergeten een paar snelkoppelingen mee te bestellen, nu moet ik ze achteraf bestellen. Een paar snelkoppelingen is namelijk wel handig om de compressor gevuld te houden, terwijl je de airbrush ontkoppeld heb voor bijvoorbeeld tussentijds reinigen. Nu loopt bij het ontkoppelen van de airbrush de compressor-tank leeg, zonde van de energie die er dus in is gegaan.
Gister en vandaag heb ik hem al een aantal keer uit en in elkaar gezet. Vandaag heb ik hem met een sopje helemaal gereinigd, omdat ik dan zeker ben dat de airbrush mooi schoon is, en er geen overtollig vet is. Vet is funest voor acrylverf. Ik zal hem in de komende dagen nog een aantal keer in en uit elkaar halen en de onderdelen van de airbrush leren kennen, zodat ik hem zonder nadenken kan demonteren en monteren.
Vandaag heb ik ook de cowlings voor de Douglas C-47 PH-TAZ van een kleurtje voorzien, groen aan de buitenkant en seagray aan de binnenkant. Nu moet ik de motoren passend maken aan de cowlings, en vervolgen de cowlings rond de motoren plaatsen. Ik moet wel opletten dat ik de cowlings juist over de motoren plaats, zodat ik later niet een te grote kier bij het plaatsen van dat geheel (motor en cowling) op het toestel.
Het toestel staat op het ogenblik zo op de plank.
Op de motoren met cowlings en de radiolijnen is dit toestel van het drieluik bijna af.