Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 10:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 03 maart, 2017 22:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Over die schaal zou ik me niet echt druk maken. Het zou dan ook prima voor 1/144 moeten kunnen.

Van elk merk zijn deze decals dan? Het kleurenschema staat de A310 goed!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 maart, 2017 11:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
FokkerFan schreef:
Over die schaal zou ik me niet echt druk maken. Het zou dan ook prima voor 1/144 moeten kunnen.

Van elk merk zijn deze decals dan? Het kleurenschema staat de A310 goed!


Deze decals zijn oorspronkelijk voor de DC10 (Daco decals) maar mits wat aanpaswerk zouden ze wel moeten passen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 sep, 2019 13:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Na een lange periode van inactiviteit wegens een scheiding en bijbehorende problematiek stilletjes aan terug begonnen.
De A310 die ik dacht te bouwen, namelijk de OO-SCC gaat niet door. In de plaats hiervan heb ik besloten de witte variant te bouwen aangezien ik de decals hiervan heb liggen.
De OO-SCA en OO-SCB waren de enige die in het toen nieuwe kleurenschema hebben gehad. De OO-SCC heeft nooit de witte kleuren gekregen.
Bij de A310 van Authentic airliners zaten wel de wingtips voor de 300-serie maar de SCA-SCB waren 222-serie en hebben nooit geen wingtips gehad.
Geen probleem, dit heb ik aangepast en rechte uiteinden van gemaakt. De tailcone was qua pasvorm niet helemaal goed maar dit is inmiddels ook weggewerkt door middel van Milliput en Tamiya Putty. Het laatste gebruik ik om kleine oneffenheden weg te werken in de Milliput.
Waar het meeste werk gaat inkruipen zijn de motoren die qua pasvorm toch niet helemaal mooi aan te sluiten zijn.
Iemand misschien een alternatief hiervoor? Het zijn de PW JT9D-7R4E1 motoren....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 sep, 2019 3:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Wat naar te horen dat u privé door een moeilijke tijd bent gegaan. Welkom terug, uw bijdrage op dit forum heb ik zeker gemist!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 sep, 2019 15:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
Veleno! Wat fijn dat je er weer bent! We hebben je gemist. Vervelend over je thuissituatie te horen. Hopelijk gaat het nu inmiddels alweer wat beter voor je.

Voor wat betreft je vraag, ik ben bang dat er niet veel alternatieven zijn voor de motoren. Wellicht dat Bra.z iets heeft, maar daar zal je ook twee helften moeten lijmen met twijfelachtige pasvorm. Ik zou echter gewoon iets meer plamuur als normaal gebruiken en dan veel schuren. Inderdaad zijn de motoren van Authentic Airliners altijd het lastigste onderdeel, maar ik krijg het ook voor elkaar, dus moet het jou ook vast lukken.

Succes met de verdere bouw!

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 sep, 2019 18:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Bedankt allen.
Hierbij een kleine update. Na het vele schuur en plamuurwerk heb ik de staartkegel mooi aansluitend gekregen.
Daarvoor heb ik ook gebruik gemaakt van het ultrafijne schuurpapier, eerst korrel 200, daarna 3,4 en tenslotte 5000 gebruikt.
Bij het nemen van de foto's is me nog wel een kleinigheidje opgevallen wat ik nog ga proberen wegschuren.
Graag hoor ik jullie bevindingen.
photo 484498
photo 484497
photo 484499


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 sep, 2019 20:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Ook zijn de vleugels inmiddels aangepast. Daar de -222 toestellen niet voorzien waren van wingtips heb ik dit ook aangepast.
Ik moet er alleen in het vervolg wat op letten om niet te veel lijm te gebruiken omdat dit vrij lastig weg te schuren is....
photo 484516


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 sep, 2019 15:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Goed dat je weer terug bent Veleno. Ik vroeg me ook al af waar je gebleven was, maar de redenen mogen duidelijk zijn. Spijtig om te horen/lezen in ieder geval en ook namens mij sterkte gewenst.

Verder zit je A310 er netjes uit hoor. V.w.b. de motoren heb je misschien een slecht setje. Wellicht wil Kurt je wel ee nieuw setje toesturen. Die van Braz zullen denk ik niet veel beter zijn. Succes!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 sep, 2019 15:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Dank Fokkerfan.... ik weet niet of de A310 nog in het gamma staat want op de site is hij niet meer te vinden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 sep, 2019 21:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Ook vandaag enkele kleine vorderingen.
De stabilo's zijn aangebracht evenals de onderdelen aan de onderkant( ik kan op de naam niet komen)
Aan de staart heb ik opnieuw wat weggeschuurd en kleine oneffenheden opgevuld met plamuur omdat het niet naar mijn zin was. De panellines op de vleugels heb ik ook lichtjes onder handen genomen.
Alles kan nu weer een nachtje drogen en als de tijd het morgen toelaat werk ik rustig verder aan dit prachtvliegtuig.
De luchthappers(ik noem ze maar zo) aan de onderkant van het toestel waren bij het verwijderen van het overtollige gietsel afgebroken aan het dunne stuk. Als je dit ooit doet bij een model van Authentic Airliners, snij voldoende overschot af en werk het weg met een vijltje.
Zo voorkom je dat het breekt.
Bij de stabilo's moet een klein spleetje weggewerkt worden met plamuur maar dat is voor volgende keer.
photo 484623
photo 484622
photo 484624
photo 484625


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement