Alweer een nieuw project in hoeverre je hem nieuw kan noemen. Ik ben inmiddels toch al een tijdje bezig aan dit toestel.
De kit die ik hiervoor gebruik is de A330-300 Thai Airways van Revell. Zoals de topic aangeeft heb ik het toestel aangepast naar de -200 serie.
Waarom? Oorspronkelijk dacht ik een A330-300 te maken maar bij nader opzoekwerk bleek ik niet de juiste motoren te hebben en aanpassen bleek ook niet het gewenste resultaat te bekomen.
Dus... met de zaag aan het werk.
De registratie die het toestel gaat krijgen is de OO-SFP. Deze Airbus is in dienst gegaan bij Sabena op 16 september 1998 en is na het faillisement naar Air Greenland gegaan waar het de registratie OY-GRN heeft gekregen.
Een goede tip, gebruik nooit een elektrische verstekzaag
Op de eerste foto kan je het resultaat daarvan zien, namelijk het grote gapende gat vooraan de romp.
Ook verstevigingen aanbracht ter hoogte van de wielbakken en ook het gat onderaan is goed te zien.
Achterste sectie aan elkaar met de nodige hoeveelheid Milliput.
Stand van zaken momenteel...
Deze bouw gaat vrij traag door het vele plamuurwerk en natuurlijk de goesting voor het bouwen.
Natuurlijk moet ook de DC10 afgewerkt worden maar door de rampzalige weathering die ik had aangebracht (en helaas niet meer af te krijgen is) denk ik dat ik de vleugels ga herspuiten...
Werk genoeg dus!