Boven- en onderdek van 0,25 mm plastic een beetje voorgevormd en stukje bij beetje op de neus gelijmd. Daarna zoveel mogelijk opgevuld met platgeknepen stukjes vislood en gelijmd met witte houtlijm.
De zijkanten van de neus ook weer gemaakt van 0,25 mm plastic, en weer stukje na stukje vastgelijmd. Daarna de hoeknaden verstevigd met dikke secondelijm (vult ook lekker) en goed laten drogen. Overtollig plastic weggesneden en randen geschuurd tot ze flush met boven en onderkant lagen. Hier en daar wat onregelmatigheden weggewerkt (hoop ik).
Dit shitty dingetje is 7x8x13 mm groot (foto met muntstuk volgt later). De neus kan er pas op als de inrichting van de cockpit af is. Verder het meubilair (af)gemaakt.
Met de klok mee vanaf twaalf uur: Instrumentenpaneel (grijs moet nog bijgewerkt worden en de "klokjes" moeten er nog ingekrast worden), gashandles, handremhefboom, kaartenkistje, stoel (rugkussen van 0,13 mm ingekrast plastic) en het deurtje van de stoffen bagagezak (komt onder de tank die tussen hoofdsteun en motor in zat). Het voetenstuur moet ik nog maken.
Ik heb vandaag ook nog gebeld met de heer Mesu van de tekening van het schilderschema in de hoop dat hij informatie over de kleur van de romp zou hebben. Maar hij had alleen informatie over de standaard afwerking van bespannen delen (rode dope en aluminium coating), maar dacht dat groen eventueel zou kunnen. Blijft dus een gok. Ik heb wel de decal aangepast met een extra rode versie van het logo. En twee voetsteunen en SCHELDEMUSCH wat in minuscule lettertjes op het stabilo moet komen.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.