Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:27 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 14 apr, 2016 1:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Die schematische voorstellingen hoeven niet overeen te komen met de exacte locaties van leidingen. Ik zou het simpel houden. Je hebt genoeg projecten lopen en focus je eerst op de hoofdlijnen. Gewoon een goed bedoelde tip van mijn kant.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 apr, 2016 14:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Gister heb ik de wheel well van wat kleur voorzien.

Eerst een Tamiya base, en daarna een mooie laag beigebruin. Na dat dat een aantal uren gedroogd was, heb ik het helemaal een soort white-wash gegeven. Dat heb ik in twee lagen gedaan met waterdunne witte verf. Daarna heb ik de ketels en andere dingen die erin zitten van een ander kleurtje voorzien.


photo 368384 photo 368386

photo 368385 photo 368383

:o Op het dispay van mijn camera zag het er donkerder uit :?:
In werkelijkheid zie je de beigebruine achtergrond beter door het wit heen en is het grijs iets groener van kleur. Bij de volgende foto's van de wheel well, wanneer ik de leidingen erin heb zitten, zal ik kijken of ik de foto's beter op kleur krijg.


Laatst bijgewerkt door Scale72Modelking1984 op za 09 sep, 2017 2:10 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 apr, 2016 17:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Mooi hoor. Een wash van bruin en zwart mag er ook overheen; meestal is het een smerig boeltje in de wheel well. De drukvaten van Boeing zijn overigens grijs.
Leuk detail, die torque tube achter in de wheel well. Let op; op één van de foto's die ik je stuurde staat deze afgebeeld als een oranje/zwart gemarkeerde stang (die door de hele breedte van de wheel well loopt), maar in de -200 was deze groenig zonder markering. Dat is later aangepast omdat er vast eens iemand met zn vingers tussen heeft gezeten. En met 3000 psi is dat niet heel goed voor een vinger... In het midden van de torque tube zie je de flap power unit zitten. Vanuit deze actuator worden de flaps bedient. http://www.b737.org.uk/images/flap_pwr_unit.jpg
Eigenlijk best overzichtelijk, zo in detail :lol:

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 apr, 2016 18:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Ik heb die torch tube op foto's in verschillende kleuren gezien. van groen tot geel/rood als een esculaap (daarmee bedoel ik de ronddraaiende sign die je soms bij kappers en barbers ziet). Die in oranje-zwart had ik nog niet gezien. Ik heb zelfs een foto gezien waar ze alles wit hadden gespoten inclusief leidingen.


Laatst bijgewerkt door Scale72Modelking1984 op za 09 sep, 2017 2:09 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 apr, 2016 18:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Wat Malév deed weet ik niet, maar Transavia hield het Boeing standaard. Zoals gezegd was dat voor de -200 witte basis, grijze vaten, groene (zinc chromate) leidingen en torque tubes dus. Dichter bij de realiteit kan ik je niet helpen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 sep, 2017 23:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Omdat ik afgelopen paar dagen even niet verder kon met de Nord 2502 Noratlas die ik voor de GB 'dubbelstaarters' bouw, heb ik deze mooie zuster er maar een bij gepakt en een stukje verder gebouwd.

Eerst heb ik gezorgd dat de heldere stroken met ramen in de romphelften paste, om vervolgen stukje voor stukje met lijm vast te lijmen. Daarna (na een paar uur drogen) heb ik de ramen aan de binnenkant met 6 mm vinyltape afgeplakt en de binnenzijde van beide romphelften mat zwart gespoten, natuurlijk nadat ik het heb opgeruwd. De zwarte verf die ik ervoor heb gebruikt was Extra dekkende PU lak -Mat- van de Karwei mengmachine (die heb ik al een tijdje staan), één op één verdund met ammonia, zodat het door mijn airbrush kon.

Vervolgens heb ik dat laten drogen en uitharden gedurende de nacht, waarna ik de dag erop weer verder ging en de twee helften aan elkaar plakte.
Na ongeveer 6 uur drogen heb ik de tape, dat de rompdelen goed op elkaar hield, er vanaf gehaald. Hierna plakte ik het staardeel op de romp, gevolgd door het roervlak een uurtje laten. Dat heb ik vervolgens laten drogen, en ben vandaag weer verder gegaan.

Afgelopen middag ben ik langs de LVH in Aalsmeerderbrug geweest om een en ander op te halen, zodat ik ook weer verder kan met de Noratlas. Maar voordat ik daar weer mee verder ga heb ik eerst even wat naden en kieren met filler gevuld. Ik vond bij de LVH, Putty van AK Interactive op waterbasis, dat ik op deze heb gebruikt. Nu is het nog aan het drogen, maar ik hoop dat het goed werkt. Op de verpakking staat Putty 'Hard', maar hoe hard het wordt weet ik op dit moment nog niet. De geur van de AK putty heeft iets weg van tandpasta.

photo 420183 photo 420182

photo 420181

Tot een volgende bouw-update. :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement