Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 13:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 1:72 MALÉV Zlín Z-142
BerichtGeplaatst: zo 03 apr, 2016 4:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
photo 367074 meer foto's

Helaas kon ik me bij dit kleine ding niet in houden.

photo 367298 photo 367297

photo 367303 photo 367300

photo 367301 photo 367302

Bij de bovenhelft heb ik eerst het lampje op de staart afgeplakt, daarna heb ik het met filler/primer voorzien van een mooie laag. Tijdens het drogen heb ik de paar onderdelen van het interieur in elkaar geplakt. Na het drogen, de binnenzijde geschilderd in een lichte aircraft bleu inclusief de ander interieurdelen. Het dashboard in in aircraft bleu en bovenkant antrasietgrijs. Bij de onderhelft heb ik alvorens in er een laag filler/primer op spoot eerst de stabilo erop bevestigd. Daarna voorzien van een mooie egale laag filler. Na het drogen het interieur erop gelijmd. Daarna heb ik het dashboard op de bovenhelft gelijmd. Waarna ik, na een half uurtje te hebben gewacht en wat foto's te hebben gemaakt, de decal van het dashboard erin heb geplakt. Na een half uurtje heb ik de propeller eraan bevestigd en heb ik de bovenhelft en onderhelft aan elkaar gelijmd.


photo 367304 photo 367305

photo 367306

Dit is wat het tot nu toe is geworden. (foto's boven)
En dit is hoe zij moet worden. (foto onder)

photo 367307



Wordt vervolgd ... 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 apr, 2016 15:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Dit zijn van die heerlijke, lieve, tussendoor gebakjes, waar je volgens mij nooit genoeg van kunt hebben. Geeft veel voldoening om dit wat tussendoor te doen.

Je zou - net als bij de foto van de echte - kunnen spelen met de flaps en roeren. Hoogteroer even loshalen en onder een hoek weer vastzetten. Richtingsroer idem. Rolroeren ook en eventueel als je toch bezig bent, remflappen neerwaarts (tenminste, als deze kist die heeft).

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 apr, 2016 16:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Ik kwam gisteravond deze foto tegen.

photo 367529 van avia-info.hu


Nu ben ik dus aan het twijfelen of ik deze livery of de latere livery op het model ga maken. Ik heb gisteravond in ieder geval voor beide versies, in CorelDRAW, decals gemaakt.

Gistermiddag heb ik het lampje op het staartvlak rood gemaakt, en heb ik de canopy op het model gelijmd en met zilver de lijnjes erop geschilderd.

photo 367531 photo 367530



Wordt vervolgd ... 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement