Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 16:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 28 dec, 2016 23:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Wat een heerlijk verslag met goede tips. Je tristars zien er echt super uit. Succes met de decals :brouw:

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 dec, 2016 17:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
subbuster schreef:
Wat een heerlijk verslag met goede tips. Je tristars zien er echt super uit. Succes met de decals :brouw:

Dank je wel Sander!

Meanwhile at the Rolls-Royce engine department...
photo 396740

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 dec, 2016 11:00 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Dat ziet er heel goed uit Alex! Welke metaalkleuren heb je gebruikt voor de motoren?

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 dec, 2016 11:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 04 sep, 2011 15:56 pm
Berichten: 686
Woonplaats: Epe (Veluwe)Gelderland
Erg realistisch zo met die verschillende metaaltinten. :brouw:

Jeroen

_________________
is bezig met:
- Italeri 1/72 DC-3 KLM PH-PBA


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 jan, 2017 23:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 jul, 2009 19:27 pm
Berichten: 302
Gaat goed met je duo.
Ben wel fan van de 1/200 kits van Hasegawa. Heb de Tristar ook liggen dus ga deze even bij de favorieten zetten voor de tips.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2017 0:07 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Dank aan allen voor jullie complimenten en geduld met mijn tussenpozen van voortgangposts. Het werd weer eens tijd voor een update. Een voorlaatste update daar de kisten nu hun glanslaklaagje aan het drogen en uitharden zijn in voorbereiding op verwering en een finale semi-glanslak coat.

Allereerst wat commentaar bij Nazca-decals. Deze zien er fantastisch uit, maar niet op 1/200 Hasegawa. Deze decals zijn een downscale van 1/144 welke gemaakt waren voor een heel ander merk TriStar met iets andere vorm van de voorkant en waarschijnlijk verkeerde afmetingen. Om niet al te veel in details te gaan een kleine opsomming:
Code:
1) In een eerdere post had ik een plaatje met de fit van de cheatline decals. Ik heb naderhand eens alles nagemeten en ben tot de conclusie gekomen dat de raampjes met zo'n 2 a 2,5 mm te ver naar voren staan. Dat is in de werkelijkheid wat, 50 cm? Naar mijn mening te veel. Het was dus een krim om de plaatsing geloofwaardig te laten overkomen.
2) De cockpitramen zijn voor een net andere vorm van de neus gemaakt. Hierdoor kreeg ik de rechte lijn aan de bovenkant niet helemaal voor elkaar. Jullie zullen op de foto's zien dat de cockpitramen soort van "oortjes" aan de achterkant hebben. Elke poging om deze op 1 lijn te laten lopen resulteerden in een V-split van de middenstijl.
3) Gebruik van middelen zoals Micrp-Set & Micro-Sol is een must bij deze decals evenals preciese snijwerk om niet al te veel restvel te hebben. Geen idee waarom, maar Vallejo wit ging op sommige plekke bol staan ondanks een beschermende glanslaklaag. Wederom een minpunt voor Vallejo voor alle stress veroorzaakt door snel en precies handelen om erger te voorkomen.
Enfin, de wekelijke schaal van de decals voor deze Hasegawa kit is zo'n beetje 1/198. Desondanks, de decals zien er goed uit en zijn een plezier om mee te werken. Aangezien dit de enige producent met bijna 1/200 Saudia decals is, is dit het. Met alle beste bedoelingen...

malair schreef:
Dat ziet er heel goed uit Alex! Welke metaalkleuren heb je gebruikt voor de motoren?
Code:
1) Delen van de motor afgeplakt waarna open delen met Magnesium zijn gespoten.
2) Tape eraf. Niet dekkend accenten met Airframe Aluminium gespoten.
3) Over voorgaande lagen half dekkend Polished Aluminium gespoten.
4) Nose cowls zijn als laatste met Chrome gespoten. Let op! De tape voor de nose cowls is tot op het laatst blijven zitten daar Chrome het niet fijn vindt om andere tinten metalisers als ondergrond te hebben.

modelbouwboy schreef:
Erg realistisch zo met die verschillende metaaltinten. :brouw: Jeroen
Dank je wel Jeroen!

Lex schreef:
Gaat goed met je duo.
Ben wel fan van de 1/200 kits van Hasegawa. Heb de Tristar ook liggen dus ga deze even bij de favorieten zetten voor de tips.
Ik weet het nog net niet. De 1/200 kits geven mij tot zover niet de voldoening van genoeg details. Als ik dit overnieuw zo mogen doen dan zou ik a) niet afwijken van de standaardschaal (1/144) en b) geen duo bouw doen. De herhaling zonder al te veel visuele verschillen spreekt mij persoonlijk niet erg aan. Anyhow, zodra je aan jouw eigen 1/200 TriStar begint mag je bij mij een setje motoren komen halen indien je interesse hebt. Ik heb er een zes-tal van deze sets gegoten. Hiervan zijn er twee sets gebruikt. Ik zou bij God niet weten wat ik met de rest moet doen.


Eindigend met een paar foto's van de huidige stand van zaken.
photo 399926
photo 399924
photo 399925
photo 399928
photo 399927
photo 399929
photo 399930

To do lijstje
Code:
1) Hier en daar de decal licht retoucheren met wat verf. Zoals op de -200 een strookje wit bij de anti-glare guard.
2) #2 motorinlaat met Chrome bijwerken. Wordt weer afplakken, zwart spuiten en dan Chrome.
3) Bij de neus nog een tikkeltje zwart schilderen alsook een beetje grijs.
4) Verweren. Ik weet niet of ik nog een laagje zwaar verdunde zandkleur wil spuiten aangezien de kist als zo druk beplakt is. Jullie mening is welkom.
5) Finale laag semi-glans. Ik denk dat mat te dof wordt en glans niet past met verwering.
6) Motoruitlaten monteren.
7) Tweetal dozen voor transport vervaardigen. Als jullie tips hebben voor transport bescherming, dan hoor ik dat graag!


That's it folks! Tot de volgende, en waarschijnlijk de laatste update. :)

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2017 14:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Indrukwekkend!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2017 23:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Sprakeloos op dit zinnetje na dan :lol:

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 jan, 2017 23:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 jul, 2009 19:27 pm
Berichten: 302
Ondanks de problemen zet je er toch iets indrukwekkends neer!

Ik heb zeker interesse in een setje motoren, is een enorme verbetering ten opzichte van de kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 feb, 2017 22:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Dank voor de complimenten!

Lex schreef:
Ik heb zeker interesse in een setje motoren, is een enorme verbetering ten opzichte van de kit.

Stuur mij even een PBtje zodra je aan deze kit begint, dan komt het goed. :)

Dan nu naar mijn vraag, ik heb namelijk een mooie casus voor jullie. Ik heb hulp nodig met het volgende... De laklaag met Alclad clear geeft mij een hoofdpijn. Ik heb een stukje PS plaat waarop ik Alclad metalisers heb zitten testen eveneens met deze lak gespoten. Het probleem is dat oil paint based wash, hoe dun ik het niet maak, niet in de panel lines wil lopen. Sowieso is olieverf niet het beste voor een enamellak. Als ik dan water based wash probeer, dan blijft deze wash samentrekken alsof de oppervlakte erg vettig en waterafstotend is. Ik heb even geen idee hoe ik nu de panel lines een wash kan geven. Sludge wash wil overigens vermijden als het even kan...

Alvast bedankt voor het meedenken!

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement