Topic lange tijd niet van een update voorzien, maar ondertussen wel veel gedaan.
Mini Project #1 - MotorenCode:
1) Vul de binnenwand met stukjes styreen - Done!
2) Zaag de motorhelften doormidden - Done!
3) Binnenkant aanpassen zodat later de schoepenschijf kan worden geinstalleerd - Done!
4) Plamuren en schuren - P320 opbouwend naar P2000 - Done!
5) Voorkant opvullen met styreen voor een gelijkmatige rand en opschuren totdat de vorm goed is - Done!
6) Zaagsnede opvullen met styreen en opschuren - Done!
7) Plamuren en schuren achterste helft van de motor - Done!
8) Voor en achterkant sluitend & egaal maken - Done! Motor is tevens met een paar millimeter verlengd om gelijk te komen met de 3-view tekeningen.
9) Paneellijnen graveren & details aanbrengen - Done!
10) Mal maken & kopieen gieten - Done!
11) Binnenwerk installeren / Scratchwerk achterkant - Done!
12) Nummer 2 motor air duct - Done!
13) Nummer 2 motor exhaust - Done! Het fijne is dat de hot air pipes van nummer 1 en 3 hier gewoon op passen. Geen extra werk dus.
---
14) Assembleren en schilderen - To Do.
15) Decals aanbrengen en verweren - To Do.
Stappen 14 en 15 zullen pas als ik ga schilderen worden uitgevoerd.
Ad 12: S-duct scratch vs Hasegawa stock.
Ad 10: Alle motoronderdelen zijn van hun gietvoetjes bevrijd, gesorteerd en uitgezocht op kwaliteit. Er blijven nog een aantal sets over. Indien iemand interesse heeft, mag je in de buurt van Amsterdam komen uitzoeken en meenemen. Oh ja, nog even 100 Euro besteed aan een klasse A1 stofmasker...
Goed, nu de afronding van het "Mini Project #1 - Motoren" zo goed als nabij is wordt het tijd om "Mini Project #2 - Details" te introduceren. Stoelriemen vast? Okidoki! Daar gaan wij dan.
Mini Project #2 - DetailsCode:
1) Cockpit voorzien van een panel en een vloer (ramen laat ik doorzichtig) - Done!
2) Horizontal stabs voorzien van details (scribing) - Done!
3) Vleugels voorzien van details (scribing) - Bovenkant -> Done! Onderkant -> To do.
4) Cabineraampjes dichten - Done!
5) Verzonken paneellijnen op de romp opvullen en schuren - To do.
6) Romp voorzien van details (scribing) - To do.
7) Assemblage - To do.
Ad 1: 9mm groot en toch zo zichtbaar - de panel.
Ad2: Niet veel aan toe te voegen anders dan de template voor de service panels geen doorslaand succes was. Iets te grof naar mijn smaak. Geluk aan mijn zijde dat deze in de werkelijkheid praktisch niet zichtbaar zijn. Zeker als de vleugels gespoten zijn.
Ad 3: Vleugels met 1mm verlengd. Joints met Green putty opgevuld en opgeschuurd. Control surfaces, slats, flaps en speed brakes zijn omringd door iets wat op Amsterdamse grachten lijkt. Dit heb ik met meerdere lagen Mr. Surfacer 1000 opgevuld waarna ik weer een dag aan schuren en egaliseren moest spenderen. Eenmaal mooi glad kon ik en mijn scribing set genieten van paneellijnen krassen.
Ad 4: Bakje met scrap PS kwam goed van pas bij het dichten van de cabineraampjes aan de achterkant. Waarom vraagt U? Wel, voor de stevigheid daar ik geen enkele putty op vertrouw dat je deze niet kan doordrukken. Beter voorkomen, dan genezen.
Zoals je wellicht kunt raden is ook een "Mini Project #3 - Painting en Decals" op komst. Als alles goed gaat is dat zo over een week of anderhalf.
Mijn dank voor uw bezoek aan deze topic. Comments & critics are welcome!