Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 17:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 28 feb, 2016 14:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Het mooiste in deze schaal is de raampartij over de totale lengte vervangen door een strip vivak of acryl en de ramen, voor het verven, af te plakken op de plek waar ramen horen. (Net zoals BPK het oplost bij hun kits.) Dit doe ik ook bij de bouw van deze KLM DC-3 en de DC-2 (mijn andere verslag).



mijn andere brouwselverslagen:

1:72 KLM Convair CV 340 'Vincent van Gogh'
1:72 KLM Lockheed 14 Super Electra
1:72 Fokker F27 NLM 'Anthony (M.G.) Fokker' PH-FHF (DEEL 1)
1:72 RLS T-6 Texan
1:72 Air France C-160 Transall
1:72 MALÉV Canadair/Bombardier CRJ 200
1:72 MALÉV Antonov An-2P 'Colt'
1:72 Savoia Marchetti S.M.75 MALÉRT
Repaint 1:72 Junkers F-13 H-MACE (MALÉRT)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 maart, 2016 21:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Vandaag mijn bestelling van de modelbrouwers-shop binnen gekregen.

1 plaat 1mm polystyreen wit en 1 plaat 1mm Vivak transparant.

Nu ik dit binnen heb, ben ik weer verder gegaan aan de Ibis. Zodra de vorderingen het waard zijn zal ik weer een paar fototjes schieten.

Ik heb besloten deze bouw het interieur te laten zitten. Misschien een andere keer maar deze bouw, omdat het een drieluik is waarvan ik bij de tweede ook geen interieur maak omdat ik niet duidelijk krijg hoe in de oorlogstijd het interieur er uit zag. Ik vermoed legergroen, maar ik kan het niet hard maken. omdat ik er geen foto's van vinden kan. En uiteindelijk, wanneer het in de romp zit, zie je het interieur toch niet.

De afgelopen dagen heb ik, de ramen in de romp geplakt, de ramen gepolijst en aan de binnenkant voorzien van een grijze laag verf. Je kunt nu dus niet meer van buitenaf door de ruiten heen kijken. Het cockpitgedeelte heb ik groen geverfd. Ik heb ook één en ander aan de vleugel gedaan, maar daar heb ik het later wel over wanneer ik morgen of overmorgen foto's heb. Sta dan niet versteld van de plotselinge vorderingen.



Wordt vervolgd... 8)



Mijn andere verslagen:

1:72 KLM Douglas DC-2 ('Edelvalk', PH-ALE)
1:72 KLM Lockheed 14 Super Electra
1:72 KLM Convair CV 340 'Vincent van Gogh'
1:72 Fokker F27 NLM 'Anthony (M.G.) Fokker' PH-FHF (DEEL 1)
1:72 RLS T-6 Texan
1:72 Air France C-160 Transall
1:72 MALÉV Canadair/Bombardier CRJ 200
1:72 MALÉV Antonov An-2P 'Colt'
1:72 Savoia Marchetti S.M.75 MALÉRT
Repaint 1:72 Junkers F-13 H-MACE (MALÉRT)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 maart, 2016 13:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Een update met vier foto's.

photo 364219 photo 364218

Eigenlijk spreken de foto's al voor zich. Moet nog een paar finishing touches doen en dan kan ik het samenvoegen met de romp.


photo 364214 photo 364215

Twee foto's van de linker romphelft, bij de rechter heb ik het interieur geplakt, dat aan het drogen is.

Aan de binnenkant van de rompdelen heb ik de ramen van het passagierscompartiment met donker grijs geschilderd.
De neus is licht groen gemaakt, op de foto's ziet het er echt donkerder uit dan het is. Op de staart heb ik het bagageluik gemaakt.

Hopelijk kan ik vanavond nog een kleine update doen.



Wordt vervolgd ... 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 maart, 2016 18:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Nog een bouw-update met wat foto's

photo 364284 photo 364280

photo 364281 photo 364282

photo 364283

Het is nog vers gelijmd dus moet minimaal 24 uur wachten voordat ik weer verder ga aan het model.
Toch was het al stevig genoeg om nog wat foto's te schieten en aan het verslag toe te voegen.

Afgezien van het cockpit-raam dat ik er morgen nog in kan lijmen, moet ik verder wachten tot ik de juiste cowlings en andere resin delen kan bestellen en in huis heb. Daarnaast wacht ik ook nog op de juiste diameter little lenses lampen.



Wordt vervolgd ... 8)



Zusterverslagen:
1:72 KLM Douglas C-47 (PH-TAZ)(deel 2)
1:72 KLM Douglas C-47 (PH-TCY)(deel 3)

Andere brouwsels:
KLM
1:72 KLM Douglas DC-2 ('Edelvalk', PH-ALE)
1:72 KLM Convair CV 340 'Vincent van Gogh'
1:72 KLM Lockheed 14 Super Electra

NLM
1:72 Fokker F27 NLM 'Anthony (M.G.) Fokker' PH-FHF (DEEL 1)

RLS
1:72 RLS T-6 Texan

Air France
1:72 Air France C-160 Transall

MALÉRT, MASZOVÉT, MALÉV
1:72 Savoia Marchetti S.M.75 MALÉRT
1:72 MALÉV Antonov An-2P 'Colt'
1:72 MALÉV Canadair/Bombardier CRJ 200
Repaint 1:72 Junkers F-13 H-MACE (MALÉRT)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 maart, 2016 17:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Vandaag heb ik de Little Lenses voor de DC-3 c.q. C-47 ontvangen van de Luchtvaart Hobbyshop.

photo 365148



Wordt vervolgd ... 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jun, 2016 22:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Vandaag tussen het spuiten door maar een stukje verder gegaan aan de DC-3.

Ik heb de motoren voor deze in elkaar gezet, en geverfd. Het enigste wat ik nog moet doen is de 'pushrods' plaatsen.

photo 374758



Wordt vervolgd ... 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 jun, 2016 0:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Afgelopen donderdag heb ik deel twee van het drieluik besteld, een Airfix Douglas Dakota. Daarnaast heb ik ook een Sikorsky UH-34, Bell AB 212 UH-1N en een EC135 helikopter bij Sjaak's hobbyshop besteld.
Drie van de vier moesten ze bij de leverancier bestellen dus verwacht het ongeveer over 14 dagen binnen te hebben.

Van de Sikorsky ga ik een KLM Noordzee Helikopters Sikorsky S-58T maken met een Whirlybird conversiekit en een Eduard PE detailsetje. Van de Italeri Bell AB 212 bouw ik, samen met een detailsetje, een KLM ERA helikopters witte VN helikopter.
Welke kleur wit ik voor deze heli moet gebruiken moet ik nog uitzoeken.

De laatste helikopter is de EC135 ANWB helikopter, die RAL 1026 fluorgeel wordt. En moet nog kijken of de decals die Revell erbij levert goed zijn of dat ik mijn eigen gemaakte decals ga laten printen.
Ik weet van vroeger toen ik de MLD Brequet Atlantic van Revell heb gebouwd, dat de rozetten te licht waren, en dat ik uiteindelijk rozetten gebruikte van Cloud Master of Dutch Decals.

Voor de Sikorsky's S-58T, S-61 en de Bell AB 212, heb ik bij LVH detailsetjes besteld, die ze voor me appart houden tot een volgende bestelling.
De conversiekit voor de S-58T bestel ik komende week, samen met een kit waar ik nog over moet nadenken.
Zit te twijfelen tussen een A Model Tupulev Tu-134, Mach2 Vickers Viscount, Mach2 SE210 Caravelle of DH89 Dragon Rapid. Bij die bestelling laat ik alles verzenden.

Deel twee van het drieluik wordt de PH-TAZ met in BOAC camokleur, met waarschijnlijk zwarte onderkant en witte letters.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jun, 2016 22:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Vandaag het Luchvaart Hobbyshop-deel van de bestellingen ontvangen.

photo 377088 photo 377089

Links een Eduard PE setje voor een 1:72 Bell 212 UH-1N.
Recht een ExtraTech PE setje voor de Westland Sea King, die ik ga ombouwen tot KLM Sikorski S-61

photo 377087 photo 377086

Links een ombouwsetje van Whirlybird voor de Sikorsky S-58ET.
Rechts een extra PE setje voor de Sikorsky H34, die ik ook ga gebruiken voor de ombouw van de Sikorsky S-58ET.

photo 377090 Een 1:72 DeHavilland D.H.89A Dragon Rapid met KLM decals.

Van de Dragon Rapid ga ik een KLM earocarto vliegtuigje maken, maar pas op de plaats. Tot die tijd zal ik haar even in de stash plaatsen.

photo 377091 Als laatste een 1:72 NH90 NFH, waarvan ik een what if model van ga maken met Kustwacht livery.

Eigenlijk ga ik er dus een NH90 SAR van maken i.p.v. NH90 NFH. En heb al een idee over hoe zij eruit zou moeten komen zien. Wit, helder oranje en helder blauw, een zo veel mogelijk uitgeklede NFH ingericht voor SAR/MEDEVAC, maar met een mogelijkheid tot lichte bewapening voor het uitoefenen van de handhavingstaken van de kustwacht. Maar tot die tijd zal ik haar even in mijn stash plaatsen, en onderzoek ik wat al die dingen zijn die ze eraan hebben gebouwd, zodat ik haar zo kaal mogelijk kan bouwen, maar wel realistisch. Zo denk ik dat ik die radome en sonarinstallatie onder haar buik weg kan laten, maar zal er wel verder op in gaan wanneer ik begin met bouwen.

Nu wachten op de bestelling van Sjaak's Hobbyshop. Die bestelling zal een Airfix Douglas C-47, een Italeri Sikorsky H34 Seahorse, een Italeri Bell 212 UH-1N en een Revell EC135 ANWB helicopter bevatten.

Ook wacht ik nog op de decals die ik laat printen. Dat A4-tje bevat o.a. de decals voor de MALÉV CRJ200 en KLM C-47 PH-TAZ.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jul, 2016 11:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Vandaag het deel van de bestelling van Sjaak's Hobbyshop binnengekregen.

photo 377445

Een 1:72 Eurocopter (tegenwoordig Airbus Helicopters) EC135 ANWB van Revell.

photo 377443

Een 1:72 Sikorski UH-34J Sea Horse van Italeri, die ik ga ombouwen met de eerder vermeldde Whirlybird kit, tot een Sikorski S-58ET

photo 377442

Een 1:72 Bell 212 UH-1N van Italeri, waarvan ik een KLM ERA Helikopters witte UN helikopter ga maken.

photo 377444

En last but not least. Een 1:72 Douglas Dakota van Airfix. Voor deel twee van het drieluik KLM DC-3's. Voor deel drie ga ik dezelfde Airfix kit, later deze maand, bestellen.

Hoe de kit's zijn behandel ik t.z.t. in de individuele bouwverslagen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 jul, 2016 18:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Vanmiddag heb ik mij decals van decals.nl ontvangen.

De volgende decalsetjes stonden op het A4-tje.

photo 378006 photo 378005

photo 378008 photo 378010

De decals voor de MALÉV CRJ200, de KLM C-47 PH-TAZ, en twee fictieve MLD toestellen (een F-100 en SEPECAT Jaguar).

photo 378011 Daarnaast het decalsetje voor Peppie's DC-3 projectje.

photo 378012 photo 378013

Zo je zien kunt, ging het kennelijk tijdens het printen een beetje fout. Gelukkig heeft de beste man er een extra setje grootte letters bijgevoegd.

photo 378014 photo 378009

De rest was opgevuld met wat extra roundels, en GE logo's in verschillende maten.
Ook had ik voor de zekerheid een extra setje MALÉV letter toegevoegd in een afwijkend blauw. Ik ben blij dat ik dat heb gedaan, want de extra set komt meer in de buurt van de Malév blauw.

De details zijn voor de meeste decals mooi scherp, alleen zijn de grijze 2 en 3 mm GE logo's niet zoals ik had gehoopt. Misschien is het het soort grijs dat ik heb gekozen, en dat een andere tint grijs beter werkt.

De volgende foto's zijn van mijn oefenproject MLD F-100 Super Sabre.

photo 378036 photo 378034

photo 378035 photo 378032

De decals zijn dun, maar hoeven niet te worden afgelakt. Ik heb ze bij deze foto's nog niet afgelakt, om te zien hoe het er zonder laklaag uit ziet wanneer ik er foto's van maak.

Wat vinden jullie?

Het volgende decalvel wat ik naar hem op zal sturen zal een proofvel zijn met KLM en Malév logo's in verschillende tinten. Zo kan ik zien welke kleuren ik voor de uiteindelijke decals moet gebruiken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement