Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 3:27 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 27 jan, 2016 11:06 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
is het eventueel niet mogelijk om de decal met een scalpel aan te passen en zo de spatie te maken tussen air en lines... nu ja, uw geld enz... maar toch

gewoon sneetje maken, deeltje beetje verder plaatsen, ...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jan, 2016 14:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Ik heb nog veel ruimte over op het decalpapier van de L-14 super electra. Dat kan ik nu mooi opvullen. Ik hou de decals die ik heb schoon en heel. En maak een complete set decals voor de DC-2, -3, en L-14 super electra op een vel (A4) decalpapier print. Dan heb ik niet zoveel afval van het decalpapier, dat is wel zonde.

@rovinge

Uitgaande van dat de G-AGBB zijn camo al ontvangen had op moment van het incident. Hier twee foto's die je misschien helpen.

photo 356815

photo 356816


Zoals je kunt zien waren onze DC-3's in olijfgroen en donkergroen camouflage geschilderd, in het tweede helft van de oorlog.

De toestellen die je op het internet ziet met een brits camo en zwarte of grijze onderkant, zijn in het algemeen C-47 (Dakota) toestellen, geen DC-3.
De C-47 (PH-TAZ) die ik wil maken in camo is waarschijnlijk, na de oorlog, ter vervanging van b.v. de G-AGBB door de BOAC geschonken aan de KLM.

Als ik de G-AGBB zou maken, zou ik hem overall olijfgroen maken (boven en onder), en bovenkant donkergroene camouflage-vlekken geven. En zwarte registratie en naam "IBIS".

Ik hoop dat dit je een beetje op weg helpt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jan, 2016 17:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 27 jan, 2016 0:11 am
Berichten: 9
Woonplaats: Heerhugwaard
Scale72Modelking1984 schreef:
twee foto's


Bedankt voor de foto's, echter deze had ik al gevonden. Op de groepsfoto voor de Buizerd, de meest links-staande persoon is de Dirk de Koning. In het midden op de tweede rij zit Tepas. Foto is genomen ter viering van de 250ste Bristol-Lissabon vlucht op 11 sep '41.

Mbt. de camouflage kleuren is de uitdaging dat elk toestel zo'n beetje zijn eigen patroon had. Grote kans dat ik hier nooit achter zal komen wat precies het patroon van de Ibis was, en je gewoon die van de Buizerd of de Zilverreiger moet nemen.

Ik moet even uitzoeken hoe ik foto's kan plaatsen; ik heb dan 'in return' nog enkele foto's die ik gevonden heb van de Ibis zijn gewone gedaante voor jullie.
Roel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jan, 2016 19:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1949
Roel: onder het tabje "albums" boven aan de pagina vind je de upload tool. Dan de blauwe knop "maak nieuw album aan" en volg de aanwijzingen. Je kan foto's van je computer direct uploaden naar de server van dit forum. Vervolgens zie je aan de linker kant van de pagina een tabje met een fototoestel. Daar kan je de ge-uploade foto's plaatsen.
Succes, ik ben benieuwd!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jan, 2016 21:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 27 jan, 2016 0:11 am
Berichten: 9
Woonplaats: Heerhugwaard
https://modelbrouwers.nl/albums/album/11801/

Link naar het album met wat foto's; heb de meest bekende maar niet ge-upload. Meeste foto's van de Ibis; ook een enkele van de DC2 Edelvalk aangezien iemand daarmee bezig was..

Foto's voor puur informatieve doeleinden; op enkele kunnen rechten van anderen rustten - weet nog niet of dat door de moderator wordt toegestaan. Bronnen zijn diverse sites en beeldbanken...
Van de foto met staartstuk hangend in de hangar ben ik niet 100% zeker of dit van de Ibis is, aangezien hier KLM logo op de staart laat zien, terwijl ik geen enkele andere (volledige) foto kan vinden waar de Ibis het logo op de staart heeft**... Twee close-ups van de Ibis als G-AGBB nadat deze beschoten was door de Luftwaffe bij de 1e beschieting op 15 nov 42

Mochten iemand nog meer foto's weten dan houd ik me uiteraard aanbevolen.
Roel

** Meteen maar een correctie: bekijk ik net nog een foto van de Ibis in het boek "London of Berlijn" deel 2 blz 212 een foto van de Ibis met een KLM embleem op de staart...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jan, 2016 22:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 27 jan, 2016 0:11 am
Berichten: 9
Woonplaats: Heerhugwaard
Ik was op zoek naar foto's van de IBIS, kom ik deze verzameling tegen....misschien kennen jullie deze al, maar toch.

Is het kijken van begin tot eind wel waard; Staan interessante kleurenfoto's van rond de 2e wereldoorlog in van
- 2x KLM DC3s in de oranje kleur (in keer de Roek, andere met 3 DC3s op de foto)
- Enkele kleurenfoto's van de MLD (gele Firefly trainer, blauwe Hawker Sea Fury)
- Lockheed Electra 212 van de NL luchtmacht in Oost-Indië

https://www.flickr.com/photos/8270787@N07/albums/72157605269786717

R


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jan, 2016 15:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Helaas kun je bij de 2 foto's van de oranje DC-3's er niet van de kleur op aan, aangezien het zwart-wit foto's zijn die achteraf zijn bijgekleurd. Hier en daar zag ik ook een getekende foto, een techniek wat vroeger wel vaker werd gebruikt om een afbeelding in kleur te krijgen. Overtekenen van een bestaande foto, en dan van kleur voorzien. Sommige foto's zijn echte kleurenfoto's uit die tijd.


Vandaag een proefdruk gemaakt van de decals op goedkoop fotopapier.

photo 356996 De Duitse Lufthansa decals zijn voor Peppie's project. De Duitste kenmerken van de 'MEES'.

photo 356999 Dit zijn de decals voor de DC-2 PH-ALE 'EDELVALK'

photo 357000 Hier de decals voor de DC-3 PH-ALI 'IBIS'

photo 356997 photo 357001

Ik ben tevreden met hoe het Douglas-logo is geworden, zelfs de kleine letters onder KLM zijn te lezen.

photo 356998 En het Lockheed-logo voor de L-14 is ook mooi duidelijk.

Nog een paar kleine puntjes en dan is hij klaar om geprint te worden.



Wordt vervolgd ... 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jan, 2016 23:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Nou je decals en die van Peppie zien er netjes uit, het oranje lijkt mij ook wel de juiste kleur.
Zo te zien niks mis mee allemaal..het logo ziet er ook goed uit mooi scherp.

Groetjes, Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 jan, 2016 0:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Afgelopen avond heb ik nog het decal-papier nog wat opgevuld met wat kleine detaildecals, en heb bij sommige kleine decals de kleur een beetje afgesteld op hun formaat. Zo heb ik de Douglas logo iets donkerder gemaakt, en de Hamilton Standard logo's heb ik iets lichter gemaakt, hierna en heb nog een proefdruk uitgevoerd.

En in mijn ogen is hij klaar om op het uiteindelijke papier uit te printen. Alleen nog even zoeken waar ik het decalpapier gelaten heb, ik weet zeker dat ik nog wat velletjes op voorraad had.

Wanneer ik de decals klaar heb zal ik er een foto van maken.



Wordt vervolgd ... 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 jan, 2016 9:46 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 27 jan, 2016 0:11 am
Berichten: 9
Woonplaats: Heerhugwaard
Scale72Modelking1984 schreef:
Wanneer ik de decals klaar heb zal ik er een foto van maken.
Wordt vervolgd ... 8)


Ook erg interessant; qua modelbouw ben ik me aan 't inlezen wat de huidige beschikbare technieken zijn. Het laatste model wat ik gebouwd heb is zo'n 20-30 jaar terug en die printable decals zijn zeker nieuw voor me, dus kun je nagaan.
Qua apparatuur heb ik alles qua IT wel in huis (zowel laser als foto inkjet in kleur) dus hier gaan we zeker mee aan de slag.

Waar maak jij de decals in? Photoshop of iets anders?
Gr,
Roel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement