Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2018 23:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Dank Carvair, ben er ook wel tevreden mee.

Het mooie is dat dit logo ook in diezelfde periode op de DC-4 werd geschilderd. Dit is trouwens een DC-4 prototype, waaraan je kan zien dat de ontwikkeling van de DC-3 en DC-4 in, ruw gezien, dezelfde periode was.
Bij de levering van de DC-4 aan de KLM in de eerste 'The Flying Dutchman'-livery, zat er achter op de staarvlak zo'n fabriekslogo. Bij de derde versie van de 'The Flying Dutchman'-livery, zat er vaak op het witte staartvlak het Douglas logo zoals we het op de DC-6 ook zien, maar daar heb ik het nog wel over wanneer ik mijn Revell DC-4 "Balair"-kit ga beginnen.

In ieder geval ben ik blij dat ik zowel deze, als ook de DC-2 decals weer klaar heb om uit te printen. Ben ook bijna klaar met de decals voor de Lockheed L-14 PH-APE 'Ekster'. Wanneer ik overtuigd ben dat ik geen decals ben vergeten zal ik de drie sheets uitprinten op decalpapier.
Het zou zonde zijn als ik een vel opnieuw zou moeten uitprinten omdat ik een decal ben vergeten :brouw:

photo 458853
FOTOBRON:
dc3dakotahistory.org


Laatst bijgewerkt door Scale72Modelking1984 op do 01 nov, 2018 23:42 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 nov, 2018 17:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Scale72Modelking1984 schreef:
Ik ben uitgegaan van een foto'tje dat ik online vond van en reproductie DC-3 stuurdop. Er van uitgaande dat de mensen bij het reproduceren van dit item hun onderzoek hebben gedaan

Ze hebben hun huiswerk goed gedaan. Het logo is zoals op het stuur is afgebeeld. Zo was het ook aangebracht op de staart van het prototype van de DC-2 en de eerste DST van American: zwarte letters "DOUGLAS", licht blauwe band met zwarte letters "First Around The World" en rode biesjes als ring rond de aarde.

Scale72Modelking1984 schreef:
Dit is trouwens een DC-4 prototye....

Kleine correctie: dit is het enige exemplaar van de DC-4E (van Experimental), dat in weinig lijkt het op het ontwerp van de latere C-54 Skymaster/DC-4, behalve dan in de naamgeving. Hoewel zijn tijd ver vooruit was de DC-4E veel te duur en bleef het bij dit enige exemplaar, dat later model stond voor de Nakajima G5N Shinzan.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 nov, 2018 23:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Dat het de enige was houdt het woord 'prototype' ook in, maar ik zal er zeker nog op terugkomen wanneer ik mijn Revell DC-4 ga bouwen.

photo 458892 photo 458891

In ieder geval heb ik vandaag ook de Lockheed L-14 Super Electra logo's klaar. En hoewel veel van de details bij het verkleinen zullen wegvallen tijdens het printen, heb ik het tocht zo gedetailleerd gemaakt mocht ik ooit de decals willen zeefdrukken of laten zeefdrukken, dan zal het detail beter zichtbaar zijn omdat er dan in lagen wordt gedrukt van licht naar donker.

Voor de kleur geel heb ik de kleurwaarde van de gele kleur van de in Amerika bekende schoolbussen genomen, denk dat ik dan goed in de richting zit van wat Lockheed in hun logo gebruikte. Voor rood en blauw heb ik weer het amerikaanse rood en blauw genomen, maar dan 25% lichter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement