Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 17:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 12 mei, 2016 23:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Hoi, hier ben ik weer.
Het afgelopen jaar is mijn aandacht weinig naar modelbouw uit gegaan en sinds de winter had ik eigenlijk helemaal niets meer gedaan. Dat had meerdere redenen, leuke en minder leuke. Maar ik ben weer begonnen en heb de smaak weer te pakken!

Hier even een snelle foto van de voortgang van afgelopen week. Vorige week lag het model er nog bij zoals in de vorige update (grijs geprimerd). De raamdecals van Authentic Airliners zitten erop en ik heb ook een aantal decals voor de livery aangebracht die ik zelf had ontworpen en laten drukken in de VS. Ze werken heel goed! De witte kangoeroe op de staart zijn twee decals over elkaar heen om het echt goed wit te maken, maar ook als enkele laag dekten ze al behoorlijk. Ik had nog overwogen de kangoeroe af te plakken maar ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Strakker dan met de decals was dat nooit geworden.

Het pootje van de kangoeroe was nog even puzzelen omdat ik hier bij het ontwerpen geen zin in had om over na te denken maar het is goed gelukt vind ik. Oordeel zelf:

photo 372006

groeten Jelle


Laatst bijgewerkt door TheFlyingDutchman op zo 05 feb, 2017 22:01 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 mei, 2016 17:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Heel erg mooi Jelle. Ik vind de decals erg goed gelukt! Het wordt zeker weer een hele mooie, fijn dat je weer aan het bouwen geslagen bent!

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 sep, 2016 22:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Een paar maanden terug had ik weer even een korte opleving qua bouwen, maar na die update gebeurde er weer een tijd helemaal niks. Inmiddels heb ik weer de smaak te pakken (hopelijk nu voor langere tijd) en de 717 voor het grootste deel afgewerkt.

Enige dat nog moet gebeuren is wat extra details als antennes, kleine decals, wieldeuren etc. en het aflakken. Hopelijk kan ik binnen niet al te lange tijd de eindfoto's posten. Voor nu hou ik het bij dit:

photo 383511

groetjes Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 feb, 2017 22:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Na ruim twee jaar heb ik eindelijk weer een afgerond model dat ik op Modelbrouwers kan laten zien! (de laatste was de Air Tahiti Nui A340). Met het model an sich ben ik meer tevreden dan met de foto's :oops: ik gebruik mijn digitale camera al een tijdje niet meer en zou niet weten waar die ligt. Hopelijk is hier toch nog wat zinnigs op te zien.

photo 400714
photo 400713
photo 400712
photo 400711
photo 400710
photo 400709

Ik vond dit een leuke kit om te bouwen, de resin is makkelijk om mee te werken. Wel raad ik aan er een metalen landingsgestelletje bij te kopen (bijv. bij de Luchtvaart Hobbyshop) omdat die van resin wel erg kwetsbaar waren. Ik heb die van mij dan ook vervangen.
De decals van de livery heb ik zelf gemaakt en het is leuk om te weten dat je een redelijk uniek model hebt (al zijn ze ook uitgebracht door RichW decals, maar die vind ik niet mooi). De raampjes zijn decals van Authentic Airliners.

Het volgende toestel waar ik nu mee bezig ben (en waar ik hopelijk minder lang over doe) is een Embraer 175+ van KLM Cityhopper.

groetjes Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 feb, 2017 9:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Dat is een hele strakke B717 (aka MD95 aka DC-9 serie 95) geworden. Mooie en gelijkmatig gevulde panel lines, maar niet te veel. Ik blijf me verbazen over één detail; die hele kleine vuilsporen onder de romp. Ik heb het ook geprobeerd met olieverf naar aanleiding van jou A340, maar zo genuanceerd krijg ik het niet voor elkaar. Zeker niet in 1/144. Knap werk!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 feb, 2017 11:41 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Heel knap gedaan. Die A340 van jou vindt ik echt wel een topper maar deze mag er ook zeker en vast zijn!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 feb, 2017 18:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Dat is een mooie Quantas B717, ben benieuwd naar je komende KLM Embraer E175.

Dat is nu een model die ik wel in 1:72 zou willen bouwen, helaas is er nog geen kit-fabricant die een E175 of E190 in die schaal maken.

Kijk uit naar de KLM E175. :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2017 0:06 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Dat is een hele fraaie kist geworden joh.. :mrgreen:

Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2017 17:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Bedankt allemaal voor de reacties!!

@VJ: die verwering zou jij toch moeten kunnen! Ik zet hele kleine puntjes olieverf (gewoon uit de speelgoedwinkel) met een tandenstoker en veeg dit na een minuutje indrogen in één beweging naar achteren uit met een droog(!) keukenpapiertje. Misschien daarna nog één keer herhalen maar dan zachtjes, en dan niet meer aan zitten. Niet te lang aan zitten klooien zegmaar. Voor een mooie scherpe lijn met de paneelnaad van de wieldeur heb ik hier een stukje afplaktape gedaan.

Stiekem heb ik een klein jaartje geleden nog een andere kist afgerond namelijk een MD-82 van SAS, als ik eindelijk eens goede daglichtfoto's kan maken zal ik die in 'Eindfoto's zonder verslag' zetten. In kunstlicht krijg ik het niet mooi voor elkaar door de grijze kleur van de romp.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2017 18:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
TheFlyingDutchman schreef:
die verwering zou jij toch moeten kunnen!

Yup, schaam schaam. Maar goed; een mooi leerdoel voor de C-46. Want die zal grondig onder de smeer moeten komen ;-) Bedankt voor de tips en ik kijk uit naar de MD-82 8)

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement