Dat ronde raampje boven het crewdeurtje zit alleen maar op die plek, aan de bakboord kant.
Nu denk ik dat die er later in de Fokker-werkplaats bij gemaakt is om veiligheidsredenen. Die propeller zit inderdaad erg dicht bij dat deurtje.
Wie weet misschien hebben ze wel van beide kanten (zowel piloten als op de werkplaats) geklaagd over de veiligheid bij de directie van KLM.
We hebben het nu over de DC-2, niet over de DC-3.
(De DC-3 had inderdaad een inspectielamp ter hoogte van de cowlings, maar die was ook pas later aan het ontwerp toegevoegd. Bij de DC-3's van KLM zie ik die lichten niet zitten, het zou best kunnen dat de latere C-47's die inspectielamp wel hadden. Daar heb ik nog niet naar gekeken omdat ik daar nu niet mee bezig ben.)Ben wel blij dat ik er nog op tijd achter kom dat er boven de crewdeur een raampje zit. Op dit formaat ben ik niet zo'n fan van foleyraampjes plakken d.m.v. een decal. Zeker niet nu ik al een helder raampje heb zitten in de passagiers deur.
Wat het bouwen van deze DC-2 betreft het gaat langzaam maar gestaag door. Ben bezig met de raampjes bevestigen door middel van
Humbrol Clear.
Hiervan heb ik de linkerhelft al voorzien van een tweede laag. Helaas ging het bij de rechterkant fout, en moest ik weer opnieuw beginnen. Die raampjes heb ik er weer uitgehaald en opnieuw gepolijst.
Moet ze nu alleen weer opnieuw in de sponning bevestigen.
Vanavond heeft bij de linkerhelft de tweede laag weer 48 uur kunnen uitharden, en zal ik er weer een laagje op aanbrengen. Dit zal ik herhalen totdat het, aan de binnenkant, vlak loopt met de romp.
Daarna zal ik het een paar weken laten harden voordat ik het lichtjes polijst.
Het resultaat zal ik fotograferen wanneer ik de lagen er op heb zitten.
Wordt vervolgd ...