Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 5:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 apr, 2016 2:53 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
737-200 van BPK schijnt een erg mooie kit te zijn. Ik ben benieuwd!

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jun, 2016 13:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Omdat ik een paar dagen wachten moet met mijn andere project, de CRJ200, heb ik gisteravond deze beauty weer eens van de plank gehaald.

Ik dacht: Als ik toch bezig ben met de Wright motoren van de DC-3 kan ik ook die van de DC-2 in elkaar zetten. Gisteravond heb ben ik begonnen met het schilderen van de cilinders e.d. Onder een loep en met een mooie dunne penseel, want het is allemaal zo klein. Teveel verf is zonde voor de detaillering.

Ik heb de kleuren simpel gehouden, aluminium, zilver en blauwgrijs.

Na het verven ben ik even gestopt met bouwen. Nadat het gedroogd was, heb ik het veilig ingepakt en weer opgeruimd, zodat de katten er niet mee aan de haal gaan terwijl ik slaap. Daarna ben ik naar betlehem gegaan.

Vandaag ga ik weer verder met de motoren van de DC-2, en kan ik de onderdelen aan elkaar plakken.



Wordt vervolgd ... 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 sep, 2017 23:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Gister heb ik deze weer eens van de plank gehaald, het stof eraf geveegd en in de doos (een schoenendoos) gekeken.

Heb besloten om (behalve de cockpit) het interieur bij deze niet in het model te plaatsen, misschien bij een andere DC-2 maar niet bij deze.
Deze zal ik zo bouwen als hij is, leeg met alleen een cockpit.

Wanneer ik bedreven ben geworden met blender zal ik er een interieur voor maken en andere updates, die ik dan waarschijnlijk ook gelimiteerd via facebook aanbied als upgrade kit voor deze kit (net zoals je van Whirlybird dat soort kitjes heb).

Voor dit model zal ik haar zo bouwen dat ik dit verslag zo snel mogelijk kan afsluiten, zodat ik er enigszins wat overzicht over kan krijgen. Er staan nogal wat verslagen van mij te wachten op afronding. Je zult dus in de komende maanden af en toe een weer een bouw-update kunnen verwachten van deze DC-2.

Wordt morgen vervolgd... 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 sep, 2017 14:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Maar even een update tussen het bouwen door. Dan kunnen mijn vingers weer een beetje los komen. :)

photo 420938

Zoals ik al zei deze zal ik zonder interieur bouwen, dus heb ik het cabinedeel zwart gemaakt.

photo 420936 photo 420937

Zoals je kunt zien, heb ik de twee missende ronde raampjes in het model gepast. Ze zijn een klein beetje te groot, maar dat word opgelost bij het afplakken en primen. Ik heb nu nog 5 raampjes te doen en dan kan ik haar verder in elkaar zetten.

Wil wel eens een paar toestellen af krijgen dit jaar. :(


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 sep, 2017 13:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
We zijn nu zo'n 24 uur verder, en in die tijd ben ik tot hier gekomen.

photo 421081 photo 421079
photo 421080

De edelvalk begint aardig vorm te krijgen. Alleen de stabilo's (en misschien cockpitraampje) nog monteren, en dan zal ik haar een weekje laten rusten, zodat de lijmen goed kunnen uitharden.

Volgende week komen we op het punt dat naadjes mooi glad gemaakt moet worden, en de raampjes afplakken voor de filler/primer.
Maar hoe ver ik dan kom zie ik dan wel. :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 sep, 2017 15:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Ben al iets verder med de DC-2, maar wacht nog even met een foto-update tot ik me foto studiocube in huis heb. Als de courier op tijd is zal ik het morgenmiddag in huis hebben.

Heb gisteravond een fotografie kubus besteld van 60 x 60 x 60 cm, de set is incl. statief voor camera en twee lampen.

Wanneer ik de set binnen heb zal ik, foto's gaan maken van verschillende lopende projecten en natuurlijk zal ik ook mijn set fotograferen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 sep, 2017 23:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Vanmiddag de portable photo studio van de courier ontvangen. Het is lekker ruim, met vier kleuren achterscherm (wit, rood, blauw en zwart). Dit ik eerst maar even heb gestreken, want er zaten vouwen in.

photo 421841 photo 421840

Daarna ben ik afgelopen avond begonnen met foto's schieten, eerst foto's die ik schoot waren van een paar modellen die ik voor een ander aan het bouwen ben zoals de Fokker D.21 in 1/48.

photo 421861 photo 421863

photo 421864 photo 421866

En de Republic F-84G Thunderjet ook in 1/48.

photo 421849

photo 421850 photo 421852

Maar, dit verslag gaat over de Douglas DC-2. Helaas ben ik niet heel veel verder gekomen, was meer bezig met de Fokker en Thunderbird.

photo 421869

photo 421870 photo 421871


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 okt, 2017 15:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
De DC begint al aardig vorm te krijgen, mooi hoor. Wat het fotograferen betreft zet ik zelf altijd de lampen buiten de cube. Dan krijg je namelijk een mooi egaal uitgelicht onderwerp. Nu zie je nog de schaduwen en lampen in de glimmende oppervlakken. Probeer het maar eens. Maak je foto's met een DSLR?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 okt, 2017 16:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
fvdm schreef:
De DC begint al aardig vorm te krijgen, mooi hoor. Wat het fotograferen betreft zet ik zelf altijd de lampen buiten de cube. Dan krijg je namelijk een mooi egaal uitgelicht onderwerp. Nu zie je nog de schaduwen en lampen in de glimmende oppervlakken. Probeer het maar eens. Maak je foto's met een DSLR?


Bedankt voor de tip, ik denk dat ik je op het verkeerde been heb gezet. Ik heb de set niet zo opgezet zoals ik hierboven laat zien, dat was om te laten zien wat ik in huis gehaald had. De statief die bij de set zit zal ik niet vaak gebruiken, omdat die op zijn laagste stand voor mijn modellen te hoog is.

En oké ik moet nog zien, hoe ik de foto's mooier kan krijgen. Die fotografielessen die ik op de MAVO gehad heb is ook al enige jaren terug (20 jaar :shock: ).

Het is een leerweg. De kennis zit nog wel in mijn koppie, het komt soms alleen een beetje als mosterd na de maaltijd. Dan heb je de foto's als geschoten, en met Paint.net voor het forum verkleind, en terwijl je je update op de modelbrouwersforum schrijft denk je opeens, had ik die lichten niet anders kunnen opstellen voor betere lichtverspreiding :?: (Vraag me trouwens af of er daylight lampen in zitten.) Maar ja, dat is dus een beetje mosterd na de maaltijd.
Gelukkig dat ik het bij toekomstige foto's kan verbeteren.


Afgelopen maandag heb ik naar Vintageflyerdecals.com een maaltje gestuurd, en hem gevraagd of hij mijn masking voor deze vogel kan uitplotten.

Na gister een mailtje terug te hebben ontvangen met het soort bestand dat ik naar hem op kan sturen, heb ik hem daarop het betreffende bestand (en voor de zekerheid het origineel) toegestuurd.
Hij zou me nog een mailtje sturen aangaande de kosten.

Nu zal ik voorlopig moeten wachten op de masking, om met deze dame verder te gaan. Ik ben op het punt dat ik filler moet opspuiten, en voor dat ik dat kan doen moet ik de ramen en overige delen die niet met filler gespoten moeten worden worden afgeplakt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 okt, 2017 20:30 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Scale72Modelking1984 schreef:
Afgelopen maandag heb ik naar Vintageflyerdecals.com een maaltje gestuurd

En??....heeft het hen gesmaakt?? :mrgreen:

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement