Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 11:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 22 aug, 2016 22:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Decals verkopen kan prima zonder KvK-merknaam en copyright gezeur. Hou het low-profile, kleinschalig en loop niet te hard te koop met je producten, dan zul je er geen last van ondervinden. PayPal is ideaal voor (inter)nationale betaling, kost een cent of 20 per transactie afhankelijk van het bedrag maar werkt heel makkelijk en niemand gluurt mee. Wel is het handig om bepaalde onderwerpen te mijden (alles dat met Disney te maken heeft, UPS blijf je vanaf als je bankrekening je lief is en zoals gezegd easyJet). Een website is natuurlijk al gauw een erg concreet signaal dat je commercieel bezig bent, besloten Facebook-groepen om je producten aan de man te brengen is een beter platform. Je zult er je brood niet mee verdienen maar het is leuk om een zakcentje voor de hobby over te houden.
Wat logo's betreft moet je doen wat je zelf leuk vindt, er zijn goede tips gegeven maar ik zou het niet te groots aanpakken.

Succes met afrijden trouwens. Hou je ons mooie stadje heel? :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 aug, 2016 23:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Een paar rondjes om de St. Bavo moet wel lukken toch?

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun, 2020 15:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Afgelopen weekend, nadat ik vorige week mijn bestelling met modelbouwspulletje binnen had, heb ik de eerste twee lagen RAL9016 Verkeerswit op de CRJ200 aangebracht, gisteravond heb ik die twee lagen met water en polijstpapier glad gemaakt. Vandaag ga ik het nog even nalopen en gelijk ook nakijken of alle details nog aanwezig zijn voordat ik een laatste laag witte lak aanbreng.

photo 510805 photo 510806

photo 510807

Voor nu doe ik het met dit model even rustig aan, ik moet nog de stencildecals van nazca-decals bestellen. Bij die bestelling zal ik tevens de stencils voor de Boeing 737-200 en 707 bestellen. Ook ben ik nog aan het zoeken naar een tint blauw die de kleur op de MALÉV toestellen benaderd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun, 2020 17:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Ben, je schreef in een ander verslag:

'Wat mij irriteert is het maken van een bouwverslagen waar geen reacties op komen, en in mijn ogen weinig interesse lijken te wekken.'

Dat werkt twee kanten op. Ik lig er niet wakker van, het valt mij alleen op dat je zelf ook vrij weinig reactie geeft. Zeker de reactie van TFD, die zelf decals verkoopt is in dat opzicht wel waardevol, een simpel bedankje staat wel vriendelijk en is volgens mij vrij gangbaar op het forum.

Ik hoop zeker niet dat je voor jezelf gaat bouwen, je onderwerpen zijn fantastisch en je brouwkunsten mogen er zeker wezen. Ik ben wel fan van Ben zeg maar.

On topic: de witte lak zit er berestrak op, en zo te zien doet je nieuwe lamp het perfect.

:brouw: Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun, 2020 21:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Euh... Sorry het spijt me. Als ik iemand kwaad heb gedaan, is niet mijn bedoeling.
Bedankt voor alle aandacht die ik van de personen, die mijn bouwverslagen volgen, krijg.
Nogmaals, het spijt me als ik niet dankbaar genoeg overkom.

:oops:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun, 2020 21:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Je hebt me zeker geen kwaad gedaan hoor, ik hoop dat dit een positieve uitslag heeft > meer volgers voor jou.

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun, 2020 21:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Hopelijk kunnen we nu het verleden in het verleden laten, ik zal ook zeker nog lekker blijven plakken en brouwen. Al ga ik het voor mezelf hier en daar wat anders aanpakken, wat misschien ook fijner lezen is voor de volgers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun, 2020 23:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Zo, die zit strak in de lak zeg. Heb je hem eerst wel even goed afgestoft? Laatste update was in 2016 :lol:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jun, 2020 0:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Hoi Ben, Mag ik je wat tips en tops geven?

Tip;
- Werk projectmatig. Een of twee modellen op hetzelfde moment. Nu heb je er tig door elkaar. Dat lijkt mij ook als brouwer veel onrust geven, terwijl het doel van deze hobby juist is...rust in je bovenkamer (althans voor mij is dat zo).
- Post regelmatig een update van je werk. Dit draadje heb je 4 jaar geen aandacht geven en eerlijk gezegd was ik het alweer vergeten. Voor volgers is het leuk als er af en toe een update komt, zo om de een of twee weken of zo.
- Post foto's. Nu zie ik vaak alleen een bestellijstje voorbij komen. Natuurlijk mag je delen wat je wilt, maar ik zelf ben visueel ingesteld: ik wil plaatjes zien van modellen!

Top;
- Je brouwt heel netjes! Je hebt er echt talent voor en je producten zijn zeer de moeite waard.
- Je laat ook regelmatig je technieken zien. Dat inspireert mij omdat ik ook altijd op zoek ben naar nieuwe methodes.
- Je onderwerpen zijn origineel. De keuze voor exoten als de Nord Noratlas kan ik zeer appreciëren.

Kortom; ga zo door. Voor mij ben je een gewaardeerd forumlid.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jun, 2020 10:27 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Dat probeer ik ook te doen, maximum 2 modellen. Dat is momenteel de MD11 en A310. De CRJ's blijven mooie toestellen maar ik raak meer en meer verkocht aan de Embraer-toestellen.
Keep the good work going!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement