Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 16:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 08 jul, 2016 10:07 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi werk, en mooie decals... even onthouden voor later...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 aug, 2016 14:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Ik neig er naar om de decals die ik ontworpen heb, ook uit te geven. Zodat andere er ook gebruik van kunnen maken.
De CRJ-200 decals zal dan waarschijnlijk de eerste set zijn die ik uitgeef.

Ben nog aan het twijfelen over de naam.
Zat de denken aan:
Keep'em Flying Decals;
of
Up 2 Speed Decals.

Op het ogenblik gebruik ik DUTCHUNGAR Decals (een naam die ik heb gevormd uit Dutch & Hungarian Decals) op mijn decalsheets. Maar ben niet echt tevreden over de naam.

De andere decals die ik aan het ontwerpen ben zal ik dan ook uitgeven, zoals de decals voor de KLM 737-200, MALÉV 737-200.
Deze zal ik waarschijnlijk samen met een maskingsheet leveren, dus een sheet decals en masking in een set.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 aug, 2016 16:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Ik vind DUTCHUNGAR Decals wel goed klinken. Leuk logo ook. Die andere namen zijn een beetje gezocht. Iets TE Topgun (ook al blijft dat een klassieker). Hoe gaat het ondertussen met bouwen?

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 aug, 2016 17:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Het bouwen staat op het ogenblik even stil.
Zo moet ik bij de CRJ de ramen opnieuw afplakken, zodat ik de witte verf op het model kan aanbrengen. Maar wacht daar nog even mee totdat ik een airbrush-pistool heb, zodat ik na de wit gelijk het blauw kan aanbrengen.

Komende vrijdag moet ik afrijden, daarnaast ben ik nog bezig met mijn werkhoekje en ben aan het kijken hoe ik een leuke site kan bouwen voor de producten (decalsets, modelbouwkit's) die ik wil gaan verkopen.
Ik denk dat ik Keep'em Flying ga gebruiken voor mijn webside, waaronder ik me modellen die ik gebouwd heb toon en ook een winkel met de decalsets en dergelijke.
Maar voordat ik een webside kan bouwen moet ik mooie foto's hebben. Dat ben ik o.a. nu aan het samenstellen, ook moet ik bekijken hoe ik de side online breng b.v. via Jimdo of Stato.

Zodra ik met een van mijn brouwsels verder ben gegaan zal ik een update maken in het verslag van dat model.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 aug, 2016 22:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Nette decals hoor niets mis mee.
Maar wat de naam betreft wat dacht je van DuHu decals :wink:
Succes met afrijden

Groetjes, Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 aug, 2016 23:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
photo 382457 photo 382456


Zojuist de logo's gemaakt, en als ik eerlijk ben vind ik ze wel mooi.

Ik denk dat ik de decals op Dutchungar decals hou, en dat ik voor overige dingen zoals bouwkits gebruik maak van de naam Keep 'em Flying models


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 aug, 2016 4:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Mag ik zo vrij zijn je ongevraagd drie tips te geven?

Tip 1: denk vanuit de klant; te veel verschillende productnamen is verwarrend en onoverzichtelijk. Om die reden is Transavia ooit met Basiq Air gestopt.
Tip 2: gebruik een naam die de lading dekt; we bouwen modellen en vliegen er niet mee. Woorden als 'decal' en 'model kit' zijn essentieel. Dat zorg ervoor dat klanten die je naam niet kennen je toch vinden in zoekmachines.
Tip 3: gebruik een unieke en herkenbare naam die ook als URL kan dienen. Een apostrof is daarbij uit den boze.

Een prachtig voorbeeld van hoe het moet (binnen de kaders van onze hobby) is bijvoorbeeld http://www.oldmodelkits.com. Dat voldoet aan bovenstaande en is nu een wereldwijd werkend en zeer succesvol bedrijf, mede doordat duizenden leveranciers én klanten Alan Bussie hebben weten te vinden.

Succes met afrijden.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 aug, 2016 18:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Ik sluit mij volledig aan bij VJ in deze. Simpele, pakkende naam is alles voor een bedrijf.

Over bedrijven gesproken, heb je al contact gehad met KvK over wat je moet doen om een bedrijf te registreren? BV, NV, éénmanszaak, etc?
Weet je al hoe je BTW afdracht wil regelen?
Heb je een zakelijke rekening geopend om zakelijke inkomen/uitgaven van jouw privé te scheiden?
Heb je onderzocht wat wel of niet mag met betrekking to copyrights:
- die mevrouw in jouw logo is zover ik weet vwb copyright nog steeds een NoGo;
- Easyjet wil sowieso niet dat iemand geld verdiend aan hun logo en bedrijfsnaam (is in een andere topic genoemd dacht ik) en zo zijn er meerdere maatschappijen die daartegen zijn;

Dit zijn nog even de vragen welke voor de hand liggen. Minder voor de hand liggende vragen zijn: welke webshop module, bataalmogelijkheden, retourzendingen, privacy, bedrijfsboekhouding, etc.

Ik heb een paar jaar terug een goede vriend geholpen met het opzetten van een bedrijf. Het draait goed, maar als je alle vraagstukken moet beantwoorden dan kijk je alles bij elkaar naar een heel andere beest dan "website in Jimdo en welke naam / logo".

Als je een keer in de buurt van Amsterdam bent, ben je welkom om een kop koffie en een verhaal met tips te halen.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 aug, 2016 19:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Bedankt voor de welgemeende adviezen. Ik ga het punt voor punt aanpakken.

Gister heb ik al op de KvK site gekeken of ik me zou moeten inschrijven. En in het begin zal de site nog niets kunnen verkopen en wanneer ik verkopen kan verdien ik er in het begin nog niets aan. En wat ik op de KvK site had begrepen, dat er dan nog geen KvK en BTW nummer nodig is als je het als hobby doet.
Wat ik wel nog moet navragen of het niet verstandig is om de bedrijfsnamen op mijn naam vast te leggen, dat staat volgens mij los van het KvK nummer.

Dan de logo's, ik heb ze vandaag een beetje aangepast.

photo 382525 photo 382524

Dit is een idee, of het kan moet ik nog laten nakijken. Als het kan vraag ik er ook copyright op aan.

Waarom twee namen: Keep'em Flying models, zal het merk worden waarbinnen ik modelkits, en kanten klaar modellen aanbied; Airliner decals, zal het merk zijn dat ik hanteer voor de airliner decals die ik zal uitgeven. Te vergelijken met Airfix en Humbrol. Op de uiteindelijke site zul je beide via dezelfde site kunnen benaderen. Ik heb al een aantal domeinnamen getoetst en weet nu welke er nog vrij zijn.

Maar alles punt voor punt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 aug, 2016 21:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Het ziet er heel gaaf uit. De namen met 'models' en 'decals' dekken de lading goed.

Als je niet minstens 50% van je werkbare uren in je decal-onderneming stopt of je kan niet aan 1225 uren per kalenderjaar komen ben je geen ondernemer voor de belasting.

Ik zou het lekker hobbymatig houden. Zolang je geen wereldbedragen verdient en bij je andere baan netjes belasting betaald is er geen haan die er naar kraait. Er is toch ook niks mis met decals tegen kostprijs :wink: verkopen? (plus een beetje natuurlijk :mrgreen: )

Succes met je examen.

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement