Veleno schreef:
Jouw A300 ziet er al goed uit, hoe lukt het met het lakken??
Oordeel zelf
Sorry weer voor de kwaliteit foto. Ik heb hem gisterenavond even snel genomen.
Vintage Jet schreef:
Ziet er strak uit! Welke groen gebruik je nu?
De Humbrol 2 Gloss, op basis van jouw aanbeveling
. Wel lijkt deze een tikje aan de donkere kant (vergeleken met mijn andere modellen van Transavia, maar daar waren de cheatlines wel decals, en wellicht hoorde die cheatlines ook wat lichter te zijn). Ach volgens het principe TLAR vind ik het wel prima zo.
FokkerFan schreef:
Maar ben je niet bang dat je het wit om de grote T niet dekken meer krijgt? Ik zou denken dat je dat af zou plakken.
Ja, dat is inderdaad een punt van aandacht. Ik heb het niet afgeplakt omdat ik anders bang was dat ik uitlijningsproblemen zou krijgen (en het is een hoop meer werk). Ik heb een aantal oplossingen in gedachte om het wit van de T's beter dekkend te krijgen, maar dat is voor een later stadium.
Het cadeautje is dus uitgepakt, dus nu kunnen de vleugels er eindelijk aan! De fit was eigenlijk best goed (verbazingwekkend). Een paar kleine kiertjes moeten nog weggewerkt worden. Zoals ook te zien is de neus niet zo netjes gespoten, maar dat is bewust aangezien hij toch een zwarte dopneus en antiglare gaat krijgen.
Terwijl de lijm aan het drogen is heb ik de wielen een weathering gegeven. Daar gebruik ik dit spul voor (maar je kunt ook waterverf of zoiets gebruiken, echter dit doseert lekker):
Voor...
...en na.
Op de foto moet het nog drogen. Als ze droog zijn glimt het niet meer en zijn ze ook wat minder donker.
De volgende stap wordt het wegwerken van de kieren van de vleugels en het spuiten van de onderkant, de vleugels en stabilo's.
Ik hou jullie op de hoogte!