Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 12:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Emirates A380
BerichtGeplaatst: wo 26 okt, 2016 10:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Prachtwerk en wat een beest jonges....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Emirates A380
BerichtGeplaatst: do 27 okt, 2016 16:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 apr, 2012 1:13 am
Berichten: 436
Woonplaats: Boom
Blijft een indrukwekkende kist! Had eerder een Qantas gebouwd, en daar kwam het euvel van de te korte struts aan het licht: de grote landingspoten met 6 wielen 'hingen' een beetje wanneer ik ze op haar 5 pootjes wilde zetten. Heb deze moeten afbreken en met secondelijm fixeren zodat ze dankzij Monneer Newton netjes de wieltjes op de grond kregen.

Nadien een nieuwe kit gekocht maar deze is uiteindelijk aan het plafond beland van de kamer van mijn dochter in een iets ongewone livery: de hele romp en het staartvlak zijn beplakt met Hello Kitty stickers...

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter CVN-68 1:350
Italeri XB-70 Valkyrie + PE exhaust nozzles
Egg Plane Warhawk

Volgende projecten:
Trumpeter USS North Carolina 1:350
Revell HMS Victory



Ne Parcas Nec Spernas - Neither Spare Nor Dispose
In Ardua Tendit - in arduous tending prevail.
It is is good to be bad when you are into heavy metal!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Emirates A380 klaar
BerichtGeplaatst: zo 01 okt, 2017 20:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 nov, 2015 14:16 pm
Berichten: 12
Inmiddels weer een jaar verder en de 'finishing touch' is klaar! :D
Het is de registratie A6-EDA geworden, die zat standaard op het decalblad. Helaas had ik geen letters op voorraad om zelf iets te creeëren, dan maar de eerste A380 in de vloot van Emirates, ook niet verkeerd.

Hier het resultaat:

photo 422017
photo 422018
photo 422019
photo 422020
photo 422025
Voor het cockpitraampje heb ik geen decal gebruikt, vond hem er zonder mooier uit zien.
photo 422026
Het stukje rood bij het neuswiel heb ik zelf geverfd, daar was geen sticker voor. Vond het toch onmisbaar :wink:
photo 422027
photo 422028

Ik ben zelf enorm tevreden over deze kist, het was me het nodige werk en tijd wel waard.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Emirates A380
BerichtGeplaatst: ma 02 okt, 2017 20:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1944
Dat is prachtig geworden. Hoe is het afgelopen met het raampje met beschadiging? Heb je dat nog kunnen oplossen?
Mag ik je een tip geven? Ik zie mooie strakke pannellines en als je die nog kleurt voeg je extra detail toe aan het model. En in het vooraanzicht valt me op dat het transparant van de decals van de deuren en ramen een fractie donker kleuren. Heb je die afgelakt? Decals die niet geseald zijn verkleuren in de loop van de jaren en dat zou zonde zijn.
Kortom: een prachtmodel! En met nog een klein beetje extra aandacht (panellines en glanslak) breng je nog meer diepte aan en behoudt je de schoonheid voor de toekomst.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Emirates A380
BerichtGeplaatst: di 03 okt, 2017 23:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Wat een gave bak. Ik heb er een aantal langs zie komen op LAX afgelopen zomer, erg imposant.

Vintage Jet schreef:
Kortom: een prachtmodel! En met nog een klein beetje extra aandacht (panellines en glanslak) breng je nog meer diepte aan en behoudt je de schoonheid voor de toekomst.


Dat dacht ik ook, ik mis de echte glanslaag, lijkt hier eerder mat, of zijdemat. Zijn de decals wel op een glanslaag aangebracht? Als dat niet zo is, moet je er om denken. Mocht je dan overwegen om een glanslaag aan te brengen, bestaat er kans op 'silvering'.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Emirates A380
BerichtGeplaatst: zo 08 okt, 2017 18:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 nov, 2015 14:16 pm
Berichten: 12
tsjopper bob schreef:
Wat een gave bak. Ik heb er een aantal langs zie komen op LAX afgelopen zomer, erg imposant.

Vintage Jet schreef:
Kortom: een prachtmodel! En met nog een klein beetje extra aandacht (panellines en glanslak) breng je nog meer diepte aan en behoudt je de schoonheid voor de toekomst.


Dat dacht ik ook, ik mis de echte glanslaag, lijkt hier eerder mat, of zijdemat. Zijn de decals wel op een glanslaag aangebracht? Als dat niet zo is, moet je er om denken. Mocht je dan overwegen om een glanslaag aan te brengen, bestaat er kans op 'silvering'.

René
Vintage Jet schreef:
Dat is prachtig geworden. Hoe is het afgelopen met het raampje met beschadiging? Heb je dat nog kunnen oplossen?
Mag ik je een tip geven? Ik zie mooie strakke pannellines en als je die nog kleurt voeg je extra detail toe aan het model. En in het vooraanzicht valt me op dat het transparant van de decals van de deuren en ramen een fractie donker kleuren. Heb je die afgelakt? Decals die niet geseald zijn verkleuren in de loop van de jaren en dat zou zonde zijn.
Kortom: een prachtmodel! En met nog een klein beetje extra aandacht (panellines en glanslak) breng je nog meer diepte aan en behoudt je de schoonheid voor de toekomst.

:brouw: VJ





Bedankt voor de complimenten en tips!
De decals zijn inderdaad niet geseald, ik heb ze ook niet met een glanslaag aangebracht, ben hier ook niet bekend mee.
Zouden jullie kunnen uitleggen wat het precies is?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Emirates A380
BerichtGeplaatst: zo 08 okt, 2017 20:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Decals hechten het beste als de verf waar je ze op aanbrengt glanzend is. Bij jouw A380 is het redelijk mat, waardoor je dus snel de doorzichtige delen eromheen blijft zien. Na het aanbrengen is het aan te raden nog eens een extra laag blanke lak over je model aan te brengen (glans, halfglans of mat, wat je zelf wilt) zodat de decals beschermd zijn. Revell decals vallen er heus niet over een jaar ineens weer af maar toch is het aan te raden ze die beschermlaag te geven.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Emirates A380
BerichtGeplaatst: ma 09 okt, 2017 13:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1944
JeroenB7879 schreef:
De decals zijn inderdaad niet geseald, ik heb ze ook niet met een glanslaag aangebracht, ben hier ook niet bekend mee. Zouden jullie kunnen uitleggen wat het precies is?

Heb je wel Set en Sol toegepast? Of een andere decal setting solution? Als je nog geen glanslaag hebt aangebracht zou dit ook kunnen helpen om de transparante drager wat minder zichtbaar te maken. Het het verhoogt de hechting in de loop van de jaren.
Wat ook nog een tip is: vul de lijntjes in het model met een wash. Die kan je zelf maken, maar er zijn ook hele mooie in de handel die prachtig in de lijntjes lopen, zoals Flory of AK wash. Google maar eens op 'pin wash'. Dat is de moeite van het experiment zeker waard. En als je een watergedragen vloeistof gebruikt, kan je het altijd weer afwassen als het niet bevalt (gebruik geen wash van Vallejo, want ook de aqua versie bijt toch in...)

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Emirates A380
BerichtGeplaatst: za 14 okt, 2017 11:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 apr, 2012 1:13 am
Berichten: 436
Woonplaats: Boom
mooi gewerkt man! Maar heb ik iets gemist, dat je de 2 panelen voor de centrale wheelbays niet hebt aangebracht? Die mis ik wel en geeft zo een beeld dat de 6wielers geen eigen deurtje hebben :)

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter CVN-68 1:350
Italeri XB-70 Valkyrie + PE exhaust nozzles
Egg Plane Warhawk

Volgende projecten:
Trumpeter USS North Carolina 1:350
Revell HMS Victory



Ne Parcas Nec Spernas - Neither Spare Nor Dispose
In Ardua Tendit - in arduous tending prevail.
It is is good to be bad when you are into heavy metal!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement