Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 06 okt, 2017 16:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Ha, dit ziet er goed uit! Mooi dat je moed hebt gevonden om deze kist een tweede kans te geven. :)

Vwb landingsgestel, even een paar quotes - heb geen tijd om dit te vertalen:
"DC-10-10 series aircraft do not have center gear. DC-10-30 series and MD-11 aircraft do have center gear."

"The MD-11 also uses the same landing gear as the DC-10-30. The fuselage is the same in cross section, just that it is longer and it has the fan tail on the rear end for the MD-11. The elevator and tail section were reduced in size for the MD-11, but the tail nacelle was enlargened for the more powerful 60,000lb class turbofans. Structurally, the MD-11 shares a very great deal with the DC-10-30."

Antwoord is dus ja, zelfde als MD-11 als je een DC-10-30 aan het bouwen bent.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 okt, 2017 14:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
SpeedAS schreef:
Ha, dit ziet er goed uit! Mooi dat je moed hebt gevonden om deze kist een tweede kans te geven. :)

Vwb landingsgestel, even een paar quotes - heb geen tijd om dit te vertalen:
"DC-10-10 series aircraft do not have center gear. DC-10-30 series and MD-11 aircraft do have center gear."

"The MD-11 also uses the same landing gear as the DC-10-30. The fuselage is the same in cross section, just that it is longer and it has the fan tail on the rear end for the MD-11. The elevator and tail section were reduced in size for the MD-11, but the tail nacelle was enlargened for the more powerful 60,000lb class turbofans. Structurally, the MD-11 shares a very great deal with the DC-10-30."

Antwoord is dus ja, zelfde als MD-11 als je een DC-10-30 aan het bouwen bent.


Bedankt SpeedAS!

Afgaande op onderstaande foto, zou ik voor de leading edges bare metal foil durven gebruiken of toch maar gewoon silver leaf?
photo 422369

Tevens nog een andere vraag, ik vindt ook nergens terug of er bovenop de vleugel coroguard is aangebracht...? Iemand enige info meer over?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 okt, 2017 18:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Veleno schreef:
Afgaande op onderstaande foto, zou ik voor de leading edges bare metal foil durven gebruiken of toch maar gewoon silver leaf?
Tevens nog een andere vraag, ik vindt ook nergens terug of er bovenop de vleugel coroguard is aangebracht...? Iemand enige info meer over?


Gebruik datgene wat meer als dof metaal oogt.

Ik kom genoeg foto's van de DC-10-30 tegen waar coroguard aan is gebracht. Wellicht even doorzoeken naar wat Sabena specifieke foto's? Ik heb het vermoeden dat zij dat ook aan hadden gebracht.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 okt, 2017 22:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Wel een coroguard zo te zien:

photo 422464

photo 422465

Maar je moet even goed nakijken of jouw registratie wel met een staart rondvloog.

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 okt, 2017 23:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
ph-adk schreef:
Wel een coroguard zo te zien:

photo 422464

photo 422465

Maar je moet even goed nakijken of jouw registratie wel met een staart rondvloog.

Lex

De 80's kleuren hadden de coroguard wel maar hele duidelijke fotos van de 90's kleuren vind ik niet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 okt, 2017 18:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Die zijn inderdaad spaarzaam zeg. Toch zou ik voor een coroguard gaan. De oude livery heeft het en de DC-10's van FedEx waar ze naderhand naartoe zijn gegaan ook. Daarbij lijkt het mij niet echt een keuze zo'n coroguard. Het is een bescherming tegen corrosie en derhalve verplicht door de fabriek lijkt mij. Wat denk jij?

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 okt, 2017 19:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
ph-adk schreef:
Die zijn inderdaad spaarzaam zeg. Toch zou ik voor een coroguard gaan. De oude livery heeft het en de DC-10's van FedEx waar ze naderhand naartoe zijn gegaan ook. Daarbij lijkt het mij niet echt een keuze zo'n coroguard. Het is een bescherming tegen corrosie en derhalve verplicht door de fabriek lijkt mij. Wat denk jij?


Ik heb nog lange tijd gezocht naar foto's. De geleasede MD-11 toestellen van CityBird hadden de coroguard wel maar na lang zoeken toch op een onverwachte foto gebotst. Het betreft wel de OO-SLG maar ik neem aan dat de OO-SLH hetzelfde was, beide toestellen kwamen immers van Lufthansa.
photo 422528

Om de leading edges te doen ga ik de bare metal foil brushed aluminum van de Shop bestellen. Ik denk dat dit een realistischer beeld gaat geven.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 okt, 2017 22:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Zoek en gij zult vinden! :)

Is die vleugel nu helemaal wit? Zal voor de passagiers knap vervelend zijn geweest, zo'n grote reflecterende oppervlak.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 okt, 2017 0:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
SpeedAS schreef:
Is die vleugel nu helemaal wit? Zal voor de passagiers knap vervelend zijn geweest, zo'n grote reflecterende oppervlak.


Denk dat dat wel meevalt. Lufthansa spuit al sinds jaar en dag de vleugels van alle toestellen wit, en op veel nieuwe kisten is het ook standaard (787, A350). Ik had er zelf in elk geval geen last van toen ik in een 787 vloog :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 okt, 2017 9:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
ph-adk schreef:
Daarbij lijkt het mij niet echt een keuze zo'n coroguard. Het is een bescherming tegen corrosie en derhalve verplicht door de fabriek lijkt mij. Wat denk jij?

Heb het, via mijn werkgever, nagevraagd Boeing (nu ook verantwoordelijk voor de DC-10) en dit was het antwoord:

"Corroguard is nog steeds beschikbaar op elk Boeing product, behalve de 787 en blijft een optie voor de klant. De nieuwere generatie verf is minder onderhevig aan de nadelige effecten van bepaalde bijtende stoffen en beschermd vergelijkbaar, of beter, tegen corrosie dan Corroguard".

Het is dus heel goed mogelijk dat, door toepassing van moderne verfsoorten, de vleugels gewoon wit zijn gespoten bij de introductie van het laatste SABENA schema.

:brouw: VJ

ps: erg leuk dat er toch een vervolg op dit draadje komt!

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement