ph-adk schreef:
Daarbij lijkt het mij niet echt een keuze zo'n coroguard. Het is een bescherming tegen corrosie en derhalve verplicht door de fabriek lijkt mij. Wat denk jij?
Heb het, via mijn werkgever, nagevraagd Boeing (nu ook verantwoordelijk voor de DC-10) en dit was het antwoord:
"Corroguard is nog steeds beschikbaar op elk Boeing product, behalve de 787 en blijft een optie voor de klant. De nieuwere generatie verf is minder onderhevig aan de nadelige effecten van bepaalde bijtende stoffen en beschermd vergelijkbaar, of beter, tegen corrosie dan Corroguard".
Het is dus heel goed mogelijk dat, door toepassing van moderne verfsoorten, de vleugels gewoon wit zijn gespoten bij de introductie van het laatste SABENA schema.
VJ
ps: erg leuk dat er toch een vervolg op dit draadje komt!
Bedankt VJ! Ik heb inmiddels ook de Brushed aluminum folie besteld bij de Brouwershop voor de leading edges. Gisteren heb ik mezelf bezig gehouden met nog een aantal decals aan te brengen alsook de chrome band rond de staartmotor. Deze keer rustig brouwen en niets overhaasten...Persoonlijk moet ik toegeven dat hij er beter uitziet dan in het begin.