Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 12 jan, 2016 15:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
ik kan je 3 tips meegeven bij Aleksander Modelarstwo, en deze zijn:

- betaal met paypal
- betaal met paypal
- betaal met paypal

Mocht je het riskeren, ik ben nog steeds zoekende naar de A-320 Rackham, als je deze bij je order plaatst dan raken we wel uit over de rest mocht het ooit verzonden worden als je dit ziet zitten. Niet echt een civiele bouwer, maar deze zou dan voor mijn vriendin zijn.

Maar op deze manier ben je toch zeker dat je je geld terugziet. Ik heb, denk ik, tot nu toe een 8-tal emailadressen van hem gehad, en ie reageert nog minder op het ene dan op het andere, tenzij het gaat over het sturen van de rekening. Dat ging wel vlot ;-)

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jan, 2016 16:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
FokkerFan schreef:
Mooie kit Veleno! Maar wat zit er voor witte drek over het model? Ik lees wel eens dat dat soort kieren goed weggewerkt kunnen worden met milliput. Ik heb het er zelf nog niet voor gebruikt, maar kan het me wel voorstellen. Het is namelijk makkelijk te kneden en plakt niet op de resin als je knoeit.


Ik gebruik Milliput. Aan de staart en staartmotor heb ik al kieren weggewerkt met Milliput en als je met water schuurt plus witte latexhandschoentjes gebruikt, dan krijg je van die witte drek :)
Voor ik hem ga spuiten eerst is goed afwassen met een zeepzopje en schuursponsje, dat helpt al heel veel om alles er mooi af te krijgen :wink:
Wat ik wel moet toegeven is dat het niet zo handig werkt met secondelijm.
Voor het plakken werk ik op dezelfde manier als Malair doet, voor de grote onderdelen met twee componentenlijm en de kleinere met secondelijm.

@Silenoz,

ik denk niet dat ik bij hem decals ga bestellen, ik voel me er niet zo 100% op mijn gemak bij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 jan, 2016 13:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
Hij wordt mooi Veleno! Ik weet dat het vroeg is, maar ga je hem straks ook weatheren? De DC-10 kon namelijk behoorlijk vies worden. De modellen van AA zijn erg fijn om te weatheren vanwege de nette panellines.

Mijn handen jeuken om aan de MD-11 te gaan beginnen....

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 jan, 2016 15:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Vandaag heb ik geprobeerd om de wielen eens in kleur te zetten, na een grondlaag Tamiya primer.De primer blijft er mooi op, de verf komt er terug af...
Ik denk dat ik maar eerst eens van die Resinprimer ga bestellen...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 jan, 2016 21:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
The lady heeft vandaag haar laklaag gekregen! Op aanraden (en waarvoor dank!) van Malair heb ik de primer van Mr Hobby gekocht.
Eerst heb ik nog wat schuurwerk gehad, vervolgens de DC10 eens een goede afwasbeurt gegeven met lauw water, dreft en een schuursponsje om daarna de eerste keer met de resinprimer te spuiten.
Dit ging vrij goed alleen kreeg ik op de vleugels een putjeseffect wat te wijten was aan te weinig ontvetten.
Terug afschuren was de oplossing en terug lakken, deze keer met succes.

Hierbij de foto's van de paintjob:

photo 356081
photo 356082


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 jan, 2016 22:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Ziet er goed uit! Sinds kort weet ik een beetje hoeveel moeite je kan hebben met 'gewoon' wit spuiten... Welke lak heb je gebruikt? Primer van Mr Hobby, maar ook de (Gunze Mr. Hobby) gloss white?

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 jan, 2016 22:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Vintage Jet schreef:
Ziet er goed uit! Sinds kort weet ik een beetje hoeveel moeite je kan hebben met 'gewoon' wit spuiten... Welke lak heb je gebruikt? Primer van Mr Hobby, maar ook de (Gunze Mr. Hobby) gloss white?

:brouw: VJ


De Resinprimer is van Mr. Hobby, Mr.Resin Primer Surface B517 (rode spuitbusjes) en daarna de grijze Tamiya primer (2lagen) en dan de mat witte TS-27 van Tamiya waar ik overigens maar liefst anderhalve spuitbus van heb nodig gehad om hem mooi wit te krijgen :)
Maar t'is dan ook een serieus bakbeest die DC10 :shock:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jan, 2016 19:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Vandaag nog verder gewerkt aan de DC10, met name de leading edges en ook de chrome strip rond de staartmotor.
Hiervoor gebruik ik de folie van modelbrouwers en ook met dit product was het de eerste keer. De leading edges en slats zijn hier en daar niet zo denderend ondanks het afplakwerk dat ik eraan gehad heb.
Komende dagen is het terug werken geblazen en zal het tussendoor wat verder knutselen zijn.
Ondertussen ook de raamdecals van Authentic Airliners besteld!
photo 356249
photo 356248
photo 356247
photo 356246
photo 356245


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jan, 2016 21:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
Het witte spuitwerk ziet er prima uit Veleno! Uit het feit dat het hele vliegtuig wit is geworden neem ik dus aan dat je uiteindelijk toch de witte uitvoering gaat maken met de azuurblauwe letters? Wel zou ik zoals je zegt de leading edges en slats een beetje bijwerken (lijkt met niet zo lastig).

Van welk materiaal is de chrome strip? Is dat een decal of bare metal foil? Het resultaat is in ieder geval erg goed!

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jan, 2016 21:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
malair schreef:
Het witte spuitwerk ziet er prima uit Veleno! Uit het feit dat het hele vliegtuig wit is geworden neem ik dus aan dat je uiteindelijk toch de witte uitvoering gaat maken met de azuurblauwe letters? Wel zou ik zoals je zegt de leading edges en slats een beetje bijwerken (lijkt met niet zo lastig).

Van welk materiaal is de chrome strip? Is dat een decal of bare metal foil? Het resultaat is in ieder geval erg goed!


Ik heb de Bare metal foil gebruikt, eigenlijk mijn eerste ervaring met dat spul en het werkt goed. De slats etc heb ik nogthans goed afgeplakt en goed aangewreven zodat er niets kon onderlopen wat helaas wel wat gebeurd is.
Bij deze is dus ook besloten om weathering aan te brengen :)
Het gaat inderdaad de witte uitvoering worden, voor het spuitwerk moet ik nog beter oefenen om geen opstaande randjes te krijgen en dat was wat me tegenhield om de DC10 in die uitvoering te maken...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement